Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor ofte bør man spise på lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31478)

lolliduck 25-02-10 21:38

Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Jeg er student og har ofte lange dager. Hvor ofte bør man spise når man er på lavkarbodiett? :)

Imse 25-02-10 21:46

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Det generelle rådet er når du er sulten. Og selv om du har lange dager betyr jo ikke at du ikke kan ha med matpakke.. Det var det folk gjorde før i tiden vettu;)

lolliduck 26-02-10 13:00

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Takk for svar. Absolutt sant dte du sier om matpakke. Det er bare å pakke med seg, og planlegge. Altfor ofte har jeg tydd til kantinematen når dagen har blitt lang, men ser at med lavkarbo er det greit å planlegge fra morgen av.
Hva med å pakke med gulrøtter? Jeg har ikke helt forstått om det kan inngå som mellommåltid i en lavkarbodiett? Lest litt forskjellig på forum. Er det noen som har et råd?

Takk:)

Dette blir første helg med lavkarbo. Blir en spennende utfordring!

Kitt 26-02-10 13:29

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Gulerøtter inneholder for mye karber til at det kan anbefales på generell lav/lavkarbo.
Men du har ikke noen spesiell kostholdsfilosofi og kan bare selv si om du er villig til å ofre så mange karber på gulerøtter!

Og du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, så såkalte mellommåtider utgår egentlig!

Kanutten 26-02-10 14:57

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Jeg må innrømme at jeg er uenig med dem som sier at gulrøtter ikke kan spises under lavkarbo. Lavkarbo ER jo et vidt begrep, og går ganske langt opp i karber. Hvis man ligger på 50-100 karber kan jeg ikke skjønne at en liten pose med gulrøtter som utgjør ca 7 gram karber ikke kan nytes?? Er jeg helt på bærtur??

Areola 26-02-10 15:23