Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor ofte bør man spise på lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31478)

lolliduck 25-02-10 21:38

Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Jeg er student og har ofte lange dager. Hvor ofte bør man spise når man er på lavkarbodiett? :)

Imse 25-02-10 21:46

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Det generelle rådet er når du er sulten. Og selv om du har lange dager betyr jo ikke at du ikke kan ha med matpakke.. Det var det folk gjorde før i tiden vettu;)

lolliduck 26-02-10 13:00

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Takk for svar. Absolutt sant dte du sier om matpakke. Det er bare å pakke med seg, og planlegge. Altfor ofte har jeg tydd til kantinematen når dagen har blitt lang, men ser at med lavkarbo er det greit å planlegge fra morgen av.
Hva med å pakke med gulrøtter? Jeg har ikke helt forstått om det kan inngå som mellommåltid i en lavkarbodiett? Lest litt forskjellig på forum. Er det noen som har et råd?

Takk:)

Dette blir første helg med lavkarbo. Blir en spennende utfordring!

Kitt 26-02-10 13:29

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Gulerøtter inneholder for mye karber til at det kan anbefales på generell lav/lavkarbo.
Men du har ikke noen spesiell kostholdsfilosofi og kan bare selv si om du er villig til å ofre så mange karber på gulerøtter!

Og du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, så såkalte mellommåtider utgår egentlig!

Kanutten 26-02-10 14:57

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Jeg må innrømme at jeg er uenig med dem som sier at gulrøtter ikke kan spises under lavkarbo. Lavkarbo ER jo et vidt begrep, og går ganske langt opp i karber. Hvis man ligger på 50-100 karber kan jeg ikke skjønne at en liten pose med gulrøtter som utgjør ca 7 gram karber ikke kan nytes?? Er jeg helt på bærtur??

Areola 26-02-10 15:23

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Generell lavkarbo er jo strengt tatt ingen "ordentlig filosofi" i den forstand at den har regler eller blitt kommersialisert, den er vel strengt tatt det samme som egenkomponert?

Kitt 26-02-10 15:29

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
For de som er nøye på hvor karbene kommer fra, inneholder jo gulerøtter en god del stivelse, da!
Jeg er ikke superstreng og bruke gjerne litt gulerot i retter hele familien skal spise, men vil ikke ta meg en hel gulerot som eget måltid, nei! Blodsukkeret mitt ville nok ikke like det!:eek:

Charlott 26-02-10 15:33

Sv: Hvor ofte bør man spise på lavkarbo
 
Gulrøtter ligger fra 6.6 gr karb pr 100 (rå, norske gulrøtter) til babygulrøtter som har 4-5 karber. For de som ligger litt høyere på karbene burde en liten gulrot være overkommelig?
Og dette er hva Torkil sier i en gammel tråd.......
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 232097)
Hei
Mofe har rett. Det er nødvendig med varierte grønnsaker og blandet salat hver dag på ketolysekuren, da bruker man de 15 karbohydrater på det. Spiser man ikke grønt, går mengden av KH ned sammen med
vekttapet:mad: Øker man KH inntaket, kan man variere grønnsakene mer, kanskje ta litt gulrot, kålrot ( litt sa jeg) og nyte en bedre mat. Mange opplever også at vekttapet øker da. Alt forutsetter at man fortsatt er i ketose. Noen er i ketose på 40 gram KH pr dag :eek: andre må holde seg på 10 gram for å bli i ketose.
Jeg har en kursist - en mann selvfølgelig- som gikk ned 265 ( ehh det skal være 26 kg) (rettelse) på kuren og han spiste en liten potet hver dag på kuren. Så var han flink for øvrig med mosjon etc, men han er det man kaller: heldig.:)
Vennlig Hilsen
Torkil :)



Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no