Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Marsskravletråden til 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31584)

grotingeling 01-03-10 11:49

Marsskravletråden til 30+
 
Ny tråd dere :D

grotingeling 01-03-10 11:51

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Plutselig var februar over gitt - hvor ble dagene av????:confused:
Nu vel - da bretter vi opp ermene (og eventuelt buksebene for de i varme strøk...), og tar fatt på mars :p

Katteeier 01-03-10 11:56

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Jepp!
Mars er i gang, og jeg startet måneden med nytt titall på vekta!
:D
Det blir sikkert en utfordrende måned, for i andre enden her ligger jo påskeferien og lurer!
Vi tar utfordringen og slenger oss inn i mars med humøret og motivasjonen på topp, og for alle oss som ikke fikset februar så innmari bra, så er det nye sjanser her og nå! :p

mokki 01-03-10 11:57

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Tenk at våren så smått er i gang. Gleder meg til en lettere vår og sommer i møte.

Kitt 01-03-10 12:21

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Ny uke, ny måned, ny start!:p
Tallet som lyste opp fra vekta i dag har jeg ikke sett på snart 11 år og det var svært lite hyggelig å konstantere at sist jeg veide så mye, var jeg høygravid!!!:eek:
Har meldt meg på "5kg til 17. mai"- tråden så her er det bare å prestere!;)

vaskeklut 01-03-10 12:39

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Huhei!

Dere? Er det noen som vet sånn ca hva et glass/en pakke med johannesbrødkjernemel koster? Og, noen som vet hva det heter på engelsk? Tenkte jeg skulle se om jeg ikke fikk tak i det via internett (eller er det ikke lov å innføre?) :confused:

Vettel 01-03-10 12:42

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Hmfr! Februar er en sånn juksemåned, flere dager kortere enn de andre jo!

ps. Her jeg bor har vi våååår.. Så foruten stormen "xynthia" som herjet i natt, så stelte jeg balkongen igår. Strålende solskinn og flere pluss. :)

Kitt 01-03-10 12:45

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
På JBKM-glasset står det en nettadresse:
www.rapunzel.de eller .fr

På fransk heter det Farine de graine de caroube (E410)


Og her er en norsk nettside!

Tror det koster ca 10,- mer på helsekosten, og så kommer frakten i tillegg!

Thomasina 01-03-10 12:53

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Her er det også å prøve å få motivasjonen til å komme igjen.
Hadde noe mindre motiverende dager, hvor en hel kilo klistret seg på meg igjen...
viktig 1. å drikke mye 2. å spise nok grønnsaker og 3. ikke noe søt, om det er erstatning eller ikke, det virker ikke for meg akkurat nå. 4. regelmessige måltider (3 dager hvor vi kuttet ut lunsjen er ikke bra)

Men jeg har greid å leve opp til treningsmålet, minst en halv time på Wii hver dag, helst rett fra sengen...

JOhannesbrødkjernemel, er det ikke carobpodflour? men den selges jo på helsekost? (eller ikke mer)

vaskeklut 01-03-10 13:20

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Emy (Innlegg 840043)

JOhannesbrødkjernemel, er det ikke carobpodflour? men den selges jo på helsekost? (eller ikke mer)

Selges på helsekost ja, men ganske mye kan fås billigere fra utlandet :D

grotingeling 01-03-10 13:38

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 840025)
Huhei!

Dere? Er det noen som vet sånn ca hva et glass/en pakke med johannesbrødkjernemel koster? Og, noen som vet hva det heter på engelsk? Tenkte jeg skulle se om jeg ikke fikk tak i det via internett (eller er det ikke lov å innføre?) :confused:

Mener jeg betalte ca 70 kr for et glass Johannesbrødkjernemel (også kaldt Nestargel (apotek) )

På engelsk heter det: "Locust bean gum" eller "carob gum", "carob powder" brukes også.
På tysk heter det: Johannisbrotkernmehl.

Kan bruke fiberhusk som erstatning i noen oppskrifter - funket i alle fall fint i vaffelrøre :D

vaskeklut 01-03-10 13:51

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 840061)
Mener jeg betalte ca 70 kr for et glass Johannesbrødkjernemel (også kaldt Nestargel (apotek) )

På engelsk heter det: "Locust bean gum" eller "carob gum", "carob powder" brukes også.
På tysk heter det: Johannisbrotkernmehl.

Kan bruke fiberhusk som erstatning i noen oppskrifter - funket i alle fall fint i vaffelrøre :D

Hmmmmm! Jeg tenkte jeg skulle lage smørgrøt/fløyelsgrøt nemlig:D Bruker som regel fiberhusk når jeg lager stuinger (f.eks spinatstuing) det funker skikkelig fint :D Tenker jeg får stikke innom apotek eller helsekost når pengene kommer inn!

Forresten, cocosa.. Er det denne dere bruker å ha i kaffe, steke med og slike ting? Den uten smak? Jeg sliter litt med å få i meg nok fett uten å bruke altfor mye rømme og fløte nemlig! Laktoseintolerante og fløte er nemlig ikke heelt den beste komboen.. :o Dessuten er det jo en del karber i både rømme og fløte.. Hmm.

vaskeklut 01-03-10 13:58

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
....men fortell meg om den vaffelrøra di?! :eek:

Furine 01-03-10 14:11

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Brukar både jbkm og fiberhusk i vaffelrøra, eg. Røra ender opp kjempetjukk, men den flyt ikkje utover og vaflene blir ikkje paddeflate, så det er fint! :)
Ganske fin vårdag i Belgia! Og litt ei endring frå gårsdagen!

grotingeling 01-03-10 14:18

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Bruker Nannahs oppskrift, men bytter ut jbkm med fiberhusk da den etter min smak ble litt for tykk
Nammis med ost og skinke mellom to plater som etterstekes i vaffeljernet - smatt smatt smatt :hungry::spisesnak:sikle:

Kitt 01-03-10 14:31

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Ja, det er den cocosaen uten smak du kan bruk til det meste. Steke, smoothie, ha i kaffe/te etc!:)

Solange 01-03-10 18:43

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
[quote=Kitt;840033]På JBKM-glasset står det en nettadresse:
www.rapunzel.de eller .fr

På fransk heter det Farine de graine de caroube (E410)

Takk, Kitt, kjekt for meg å vite hva det heter på fransk, når jeg her i Belgia etterhvert blir ferdig med ED- dietten og skal over på "vanlig" lavkarbo :)

Popp 01-03-10 19:44

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Var det noen som sa vårstemning? Jeg kan ikke huske sist det lå så mye snø i mars. Her lavet det ned i helgen og det var bare å finne frem måkemusklene mine :) og ski, akebrett og og... men det var deilig temperatur. +4 grader gjorde godt.

grotingeling 01-03-10 19:50

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Ja vårstemning! Jeg har bestemt meg for at nå er det vår, så får moder natur bare se til å følge etter :D

Popp 01-03-10 19:53

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Ser at det reklameres for 5 kg ned til 17 mai her i denne tråden. Jeg hadde kost meg om jeg hadde klart det til påsken, men det spørs.

Katteeier 02-03-10 14:49

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Jeg har bursdag i dag, og har faktisk tenkt å spise en aldri så liten bit..........................................Napol eonskake!!!!! :D

Det spiser jeg KUN på bursdagen min, og jeg VET at det er som å banne i kjerka........

27 g karber pr 100 g er jo IKKE bra, men jeg skal likevel unne meg en liten bit.....LITEN, altså! :D

Sånn er det med den saken.

Kitt 02-03-10 14:53

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
http://www.ani3.dk/fodselsdag03/fods...5CCAQ9G108.gif

Og kos deg med Napoleonskake!:sikle:

mokki 02-03-10 15:00

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Gratulerer med dagen. Og kos deg med kaken.

Elizabethcita 02-03-10 15:10

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Gratulerer med dagen!!!:happybday Nyt dagen, og kos deg med kaka :)

Thomasina 02-03-10 20:38

Sv: Marsskravletråden til 30+
 
Gratulerer med dagen!!!

1 gang i året går det jo an...... nytt kaken!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no