Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Sverigetur på lørdag - trenger tips (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55557)

Nupsida 03-04-14 22:44

Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Kan begynne tråden med at jeg har saumfart forumet for alle sverigetråder og har funnet mange tips der, men føler at de fleste var et par år gamle og at alle de nye trådene kun ble henvist videre til de trådene igjen.

Derfor vil jeg høre om det har kommet noen nye ting i sverige som er verdt å huske å ta med seg? :)
Her i norge har det jo kommet masse nye lavkarboting så kanskje det har kommet til sverige også?

Har funlight med stevia på listen allerede! :D

Gjerne skriv opp det dere pleier handle i sverige når dere er innom, jeg har så lite peiling på hva som er billig der og ikke :P

Røsslyng 03-04-14 22:50

Sv: Sverigetur på lørdag - Need tips
 
Jeg handler hvertfall 70% sjokolade når jeg er i Sverig:) Billigere enn i Norge, og flere varianter å velge mellom :)

Butterfly83 03-04-14 23:08

Sv: Sverigetur på lørdag - Need tips
 
Andebryst er mye billigere i Sverige, og er kjempegodt :)

Sellerirot er ofte til 10 kr kg på maximat.

Guldfågeln tacokylling er supergodt, og lettvint. Er litt sukker i krydderet tror jeg, men det er ikke mye. Vi bruker det hvertfall med god samvittighet. Til omeletter, i salat, tacotallerken osv.

kristine89 03-04-14 23:55

Sv: Sverigetur på lørdag - Need tips
 
Mandelmel, sukrin og lignende er billigere der.
Sukkerfri sjokolade som er søtet med stevia.
Masse deilige oster og spekeskinke.

God tur :)

ninaheg 04-04-14 17:25

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Handler masse egg, Kvarg, sukrin gold, sukrin+, fiberhusk, pofiber, vaniljepulver, grønn te og masse kylling, kjøtt og frosne bær. God tur :)

Festina lente 04-04-14 19:35

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Jeg leste i en annen (gammel) tråd at mange kjøper Halloumi for det er visst mye billigere i Sverige. Halloumi= kypriotisk fast ost som er veldig god stekt.

Imse 04-04-14 19:54

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Obs på at det svenskene kaller mandelmel bare er vanlige malte mandler. Kjipt å juble over å ha funnet mandelmel og komme hjem med bare malte mandler( det er jo mange bruksområder for det og, men andre egenskaper).

Jeg handler fløte, tyrkisk yoghurt, bacon, pølser med mindre karbo, ølkorv.. Tja, ikke så mye, men så bor vi nærmere en svensk butikk enn vi bor sentrum, så det er ikke lange svippen, bare et par mil.

Rin 04-04-14 19:59

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Tangnudler! (Og om du skulle vurdere det billige kokosmelet; sjekk næringsinnholdet først - tror begge variantene jeg har sett har ligget langt høyere på kh enn funksjonellmat/aman prana sitt)

De store hushållsostene og västerbottensost er som regel også med i kurven. Og falukorv med litt bedre næringsinnhold enn de variantene som finnes her.

Nupsida 05-04-14 11:28

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Takk for flotte tips! :D

vimsen85 06-04-14 16:38

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1482777)
Tangnudler! (Og om du skulle vurdere det billige kokosmelet; sjekk næringsinnholdet først - tror begge variantene jeg har sett har ligget langt høyere på kh enn funksjonellmat/aman prana sitt)

De store hushållsostene og västerbottensost er som regel også med i kurven. Og falukorv med litt bedre næringsinnhold enn de variantene som finnes her.

Ooooh. Kor har du funne tangnudlar? Det vil eg og ha ;)

MoccaMaster 09-04-14 00:11

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Jeg vet ikke hvor du handler i Sverige, men skal du til Svinesund ligger det en innvandrerbutikk helt innerst med masse spennende og BILLIGE oster.. ala feta, mozzarella osv.. Og de har masse billig kjøtt, egg, krydder og listerine! Listerine(munnskyllevann) koster 37kr der (tror jeg) ! Der kjøper jeg også mandelmel (almond powder) aner ikke om det er "riktig" mandelmel.. men det duger til mitt bruk. De har også mengder med linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner osv.. dette er også veldig billig både her og på eurocash..
På eurocash: Fløte, meierismør, CC, kesam, gresk yoghurt, fiberhusk, sukkerfritt godis, bacon, flesk, splenda.. +vaskepulver, skyllemiddel osv..

Det er det jeg kjøper i alle fall... ;)

Rin 09-04-14 07:41

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1482949)
Ooooh. Kor har du funne tangnudlar? Det vil eg og ha ;)

I alle fall på svenske ICA-butikker, men jeg kan ikke huske om jeg har funnet det på Nordby/Maximat. (Finnes dog på iherb også)

Chamomilla 09-04-14 08:32

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Abonnerer....

håper å få tatt en harry-tur til uka. Dvs. harrytur for å sjhoppe kosttilskudd- og sånt som dere tipser om her. Alkohol går det omtrent null av, hehe. Men gi meg et glass med megadoser B-vitamin... gaah, må vel sjekke hva som er lov å innføre av denslags da... :( Så jeg ikke kommer i fare for å skade meg selv eller andre med for store doser lizzm.

Mariline 10-04-14 02:07

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Jippiiii for denne tråden. Skal til Sverige på fredag. Får man kjøpt syltetøy,snop og lettbrus sukret på stevia der?

kristine89 10-04-14 02:16

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariline (Innlegg 1483525)
Jippiiii for denne tråden. Skal til Sverige på fredag. Får man kjøpt syltetøy,snop og lettbrus sukret på stevia der?

Jeg pleier å kjøpe sukkerfritt syltetøy fra önos. Det er lavkalori og lavkarbo.
De har også sjokolade som er søtet med steiva. De er veldig gode :sikle:

Mariline 10-04-14 03:22

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kristine89 (Innlegg 1483527)
Jeg pleier å kjøpe sukkerfritt syltetøy fra önos. Det er lavkalori og lavkarbo.
De har også sjokolade som er søtet med steiva. De er veldig gode :sikle:

Tusen takk Kristine :)

Butterfly83 10-04-14 22:30

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Hvilke butikker har det syltetøyet? Kan ikke si jeg har sett det på maximat hvertfall :(

ninaheg 11-04-14 07:06

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Maximat på Nordby har de det syltetøyet. Også fun light saft med stevia, den er god!!!

Butterfly83 11-04-14 14:03

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Da har jeg ikke sett godt nok ;) Da blir det syltetøy neste gang :)

Chamomilla 12-04-14 10:49

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Noen som har kommet over nitrittfritt bacon i sverige? Blir det samme priser som i Norge i såfall?

Nupsida 12-04-14 11:11

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninaheg (Innlegg 1483713)
Maximat på Nordby har de det syltetøyet. Også fun light saft med stevia, den er god!!!

Haha, drømte om dette syltetøyet inatt!
Har aldri sett det før og aner ikke hvordan det ser ut, men jeg drømte at jeg var å handlet kassevis! :D

Imse 12-04-14 20:20

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Jeg fant sukkerfritt syltetøy fra ICA i dag( på vår lokale lille ICA butikk), søtet med stevia, sukrin og maltitol. Kjøpte med bringbær og et glass med tyttebær.

kamp 12-04-14 20:52

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1483359)
Abonnerer....

håper å få tatt en harry-tur til uka. Dvs. harrytur for å sjhoppe kosttilskudd- og sånt som dere tipser om her. Alkohol går det omtrent null av, hehe. Men gi meg et glass med megadoser B-vitamin... gaah, må vel sjekke hva som er lov å innføre av denslags da... :( Så jeg ikke kommer i fare for å skade meg selv eller andre med for store doser lizzm.

Så lenge du reiser over selv kan du ta med nesten hva du vil av kost tilskudd. Det skal ganske store doser b vitaminer til før du tar skade av det. Selv holder jeg på å trappe opp til 500mg b6 og 1000mg b3

Photobscura 12-04-14 23:14

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Regelen er vel at man kan ta med inntil tre måneders forbruk av kosttilskudd over grensa, ut fra de anbefalte doseringene som står på respektive forpakning, uavhengig av anbefalte doser i Norge.

Moogie 17-04-14 22:47

Sv: Sverigetur på lørdag - trenger tips
 
Tangnudler? Det hørtes interessant ut! Hvor finner man dem? Hvordan ser de ut?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no