Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Teskjekjerringa> ketosekur start (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37701)

Froskeprinsessen 27-10-10 10:23

Teskjekjerringa> ketosekur start
 
Venter fortsatt på boka jeg har bestilt, men vil jo gjerne komme igang.
Hører folk sier de spiser egg og bacon til frokost, men hvor mye burde jeg spise`? jeg er ikke veldig aktiv da jeg har mye slittasje i knærne, men går tur så ofte jeg kan, har noen en enkel meny med ca hvor mye og slikt? som for eksempel hvor mye fløte man kan bruke.
Har liksom litt problemer med å sette sammen måltidene og blir litt for virret av alle forklaringene her inne av de som skjønner det helt ut i fingerspissene he he, Er ikke dreven på dette så det virker litt gresk for meg, må kanskje ha det inn med teskje:-P

Fjasnissen 27-10-10 10:31

Sv: Teskjekjerringa> ketosekur start
 
Hei..... skal gi deg et kjapt svar (selv om det kanskje ikke blir det mest utfyllende). Det viktigste er at du spiser deg mett (ikke for mett), og at du ikke overstiger karbogrensa hver dag.

For noen er 2 egg og 2 skiver bacon passe, for andre er det mer. Hvert egg (mellomstore) inneholder ca. 0,5 g karbo, og de fleste typer bacon ikke noe karbo, eller ubetydelige mengder. Dermed vil ikke dette bli den største kilden til karbo akkurat.

Med fløte så er det veldig individuelt. Bruker man kremfløte og ikke matfløte (som om jeg husker riktig inneholder mer karbo), så er en liten "dæsj" her og der helt greit (her må man nesten regne litt - mener å huske at det er 3,9 g karbo pr 100). For noen er fløte en såkalt "partybrems" - dvs at vektnedgangen stopper når de bruker fløte, men dette er veldig individuelt, og noe man nesten må finne ut av ved litt prøving og feiling.

Håper det hjalp... og lykke til og velkommen :)

Charlott 27-10-10 10:34

Sv: Teskjekjerringa> ketosekur start
 
Om du scroller nederst på denne siden, Gerds herlige journal, vil du finne hele ukesmenyer tilpasset ketolyse :D
Lykke til! :D

Froskeprinsessen 27-10-10 11:13

Sv: Teskjekjerringa> ketosekur start
 
tusen takk=)=) skynder meg dit å leser. blir så stolt på andres vegne når jeg ser hvor flinke de har vært og alle kiloene som raser av, jeg håper virkelig jeg også skal bli like flink

stinemora 27-10-10 11:30

Sv: Teskjekjerringa> ketosekur start
 
Lykke til! :) Dette vil du nok klare!

marjusen 27-10-10 11:40

Sv: Teskjekjerringa> ketosekur start
 
Mistenker litt at du er "tuna" inn på kalorier ettersom du er så usikker på hvor mye du kan spise. På lavkarbo er det IKKE nødvendig å tenke på kalorier. Men husk å spise nok fett og vei maten din i begynnelsen så du får kontroll på karbohydratene! Og kjøp aldri noe i butikken hvor næringsinnholdet ikke står på pakken, om du ikke har sjekket dette nøye på forhånd!

Dette klarer du, les alle nybegynner trådene inne her så går dette bra. Kunnskap er alfa omega på en slik diett som dette:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no