Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Lavkarbo og cøliaki? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43826)

supermom 08-05-11 13:07

Lavkarbo og cøliaki?
 
Hei,
Er det noen her som går på lavkarbo og som har cøliaki? :confused:
Hadde vært fint med noen råd :D

Imse 08-05-11 13:12

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Det må da være det minste problem, hvis det bare er gluten man ikke kan spise. Grønnsaker, kjøtt og fløte/rømme inneholder ikke gluten og ei heller spor av det.

Regner med at du ellers vet hva som kan inneholde gluten av ferdig marinert kjøtt mm( OG SUKKER).

For en som ikke tåler gluten må jo lavkarbo være den perfekte kost!

supermom 08-05-11 13:23

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Det var det jeg tenkte Imse - men så inneholder flere typiske lavkarbo ingredienser til brød gluten - f.eks kruskakli. Hva kan brukes i stedet?

Imse 08-05-11 13:37

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supermom (Innlegg 1101135)
Det var det jeg tenkte Imse - men så inneholder flere typiske lavkarbo ingredienser til brød gluten - f.eks kruskakli. Hva kan brukes i stedet?

Men må du spise lavkarbobrød da? Jeg tror de fleste her IKKE pleier å spise brøderstatninger så veldig ofte. Og det finnes jo massevis av brøderstatninger som inneholder kun egg, cottage cheese, johnnesbrødkjernemel, fiberhusk og malte frø.

Kitt 08-05-11 15:08

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Jeg har ikke cøliaki- diagnose(enda;)), men kan rett og slett ikke fordra kruskakli og erstatter det bestandig med knuste linfrø uansett!:)

Mange "brød"- alternativer som nesten bare inneholder egg og ost, da!
Jukseloff og osteknekkis feks. Eller oopsier!

Cassiopeia 08-05-11 15:11

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supermom (Innlegg 1101135)
Det var det jeg tenkte Imse - men så inneholder flere typiske lavkarbo ingredienser til brød gluten - f.eks kruskakli. Hva kan brukes i stedet?

Fibrex, eller sukkerroefiber, er en god erstatning :-)

Minni1 08-05-11 16:30

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Jeg har gluten allergi. Syns lavkarbo er ypperlig å spise i fohold til det. Spiser ikke brøderstatninger.

Rin 08-05-11 16:41

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Og jeg pleier å bytte ut kruskakliet med malte sesamfrø når jeg lager feks Nannahs knekkebrød. :)

kamp 08-05-11 17:37

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Jeg har cøliaki + melk/egg/soya intoleranse og spiser lavkarbo :)

Har bare droppet tanken på å spise brød lignende greier og holder meg til kjøtt og grønt :)

supermom 10-05-11 18:56

Sv: Lavkarbo og cøliaki?
 
Tusen takk for svar!
Jeg spiser en del brød og knekkebrød siden det er enkelt som nistemat. Jeg pendler til arbeid og spiser dermed de fleste måltidene ute av huset. Men nå fikk jeg en del tips som jeg skal teste ut, og finne ut hva som er greitt å ha som nistemat :)

Takk igjen!:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no