Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Plutselig ble alt så vanskelig ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32302)

trebarnsmor 25-03-10 21:06

Plutselig ble alt så vanskelig ...
 
Jeg har fulgt min egen lavkarbo diett i 8 uker nå med et resultat på -6kg :p Jeg er superfornøyd og alt har egentlig gått kjempe fint!
Denne uken derimot har vært vanskligere, og jeg er nå fysen på søtt hele tiden. Dette søtbehovet har jeg ikke kjent på 7 uker og forstår ikke hvorfor det kommer tilbake nå. Jeg spiser akkurat det samme som da jeg begynte men likevel er jeg mye mere sulten og kroppen igger etter noe "ulovlig"

Er det vanlig å få tilbakefall? Er kroppen min inn i en ny "greie" nå som vil bedre seg?
Noen andre som har det slik?
Jeg vet ikke noe om vektnedgangen denne uka da jeg har veiedag i morgen.....

Gerd 25-03-10 21:13

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Slike dager og tider vil alltids komme :ja:
Forhåpentligvis sjeldnere og sjeldnere.

Det kan være mange grunner: mensen, eggløsning, stress osv osv...
Situasjoner som før ville resultert i sukkerspising :ja:

Det beste er å bite tenna sammen og vise kroppen hvem som er sjefen :)

Kitt 25-03-10 21:17

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Tror sånt går litt i bølger, jeg, akkurat som å slutte og røyke!:p

Jeg har vært på ketolyse i drøyt tre uke ri denne omgang og brått på tirsdag var jeg så sulten og så sugen at jeg holdt påå gå fra vettet! hadde jo klart meg fint i 3 uker uten tull og så plutselig var jeg bare så fysen!

Jeg tolker det rett og slett dithen at selv om vi ikke har direkte søtsug, så skal det ikke mye til før man husker hvor godt noe smakte og så begynner tankene å surre og så er man i gang.
For meg skjer dette gjerne i forbindelse med forventet mens fant jeg ut sist runde, men det stemmer ikke denne gangen, så......

Jeg kjente lukten av sånt wienerbrød med sirup og pecannøtter i går, og det var ikke lurt......

trebarnsmor 25-03-10 21:19

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Vi får håpe jeg kan skylde på stress her.......dette har vært en lang uke.

Jeg tok noen glass vin i helga, noe jeg ikke har touchet siden jeg begynte "kuren" Kan dette være grunnen? Liksom litt bensin på bålet :rolleyes:

trebarnsmor 25-03-10 21:22

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Jeg kjenner liksom det hulrommet i magen hvor jeg har så lyst på noe men ikke klarer å finne ut av hva.......
Kanskje balansen fett/protein ikke er helt riktig (*tenke*) Nå fikk jeg i allefall plutselig lyst på hardkokt egg :D

Kitt 25-03-10 21:27

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Litt vin pleier å gå helt fint!:D

Godt du har lyst på noe lovlig, da! :p

Monicah 25-03-10 21:28

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
jeg har nettopp vært på nippet til å spise sjokolade, men var flink jente å spiste to knekkebrød (nannahs oppskrift) og sitter nå med en kopp grønn te med cocosa i:)
når jeg begynner å få lyst på alt mulig så må jeg bare få i meg mat så går det som regel over:)

trebarnsmor 25-03-10 21:36

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Kjempe flink, Monica!
*hilsen meg som nettopp har tatt 1 liten rute mørk sjokolade imens jeg venter på eggene*

Jeg har kanskje spist litt mindre en vanlig de siste dagene så kanskje det er årsaken..........

trebarnsmor 25-03-10 21:37

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig....
 
Monicah ;)

Monicah 25-03-10 22:09

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig ...
 
ja de dagene jeg spiser lite tenker jeg på mat hele tiden! få i deg nok fett så glemmer du at du har lyst på noe som helst:)

Alkazelters 28-03-10 11:53

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig ...
 
Min erfaring er at slike dager kommer når man har spist litt for lite over noen dager. Spis mer lavkarbomat på de dagene suget er uutholdelig. Pass deg for denne varianten: "Hiv innpå store mengder lavkarbomat for å døyve suget, for deretter å sprekke så de synger med en bøtte med is". Det føles sjelden bra!

Monicah 28-03-10 13:22

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig ...
 
jeg må nok bare innrømme at jeg var helt utrolig svak igår... spiste masse sjokolade, potetgull, øl og bayleys igår... fy skam! men men... jeg er flink å hente meg innigjen idag:)

Cornelia 29-03-10 15:12

Sv: Plutselig ble alt så vanskelig ...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters (Innlegg 855151)
. Pass deg for denne varianten: "Hiv innpå store mengder lavkarbomat for å døyve suget, for deretter å sprekke så de synger med en bøtte med is". Det føles sjelden bra!

Den smellen der har desverre jeg gått på endel ganger...... huff. :mad:

Monicah, jeg vet hvordan du har det. Har veldig lett for å sprekke på nettopp sånne ting jeg og - potetgull, sjokolade og pizza er mine store svakheter. Vi får holde sammen og prøve så godt vi kan å væreflinke.
Bra du er på'n igjen nå da :D

Lykke til til oss alle - sammen er vi sterke!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no