Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Cloetta sukkerfri sjokolade (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35951)

sam03 22-08-10 15:13

Cloetta sukkerfri sjokolade
 
har en mann som er helt vill etter sjokolade.spesielt freia melkesjokolade og helnøtt.er ikke så langt etter jeg heller da :-)

det har vært kjempe vanskelig å finne rette sjokoladen som man bytte den ut med.har kjøpt sjokolade på meny, som heter sukkerfritt mener jeg.med forskjellige innhhold.den med mandler og vanlig melkesjokolade smakte som billig julekalender sjokolade.alså grei nok. den med nøtter i var litt bedre.

men i går fant jeg en som var HELT nydelig. coletta sukkerfri lys melkesjokolade. den var heeelt rååå.smaker helt som freia sin melkesjokolade.åssen det er mulig å lage en så deilig sjokolade helt uten sukker er ufattelig.er mektig imponert.
denne blei kjøpt på rema 1000 til kr 25 for 100 g plate (mener jeg det var)

så har jeg et spørsmål, er det noen som vet om man får kjøpt denne i sverige, og hvor.og til hvilken pris?
skal snart til nabolandet, så da hadde det vært greit å få med seg sjokolade til en billigere penge :-)

er det oxo noen andre produkter dere andre kjøper i sverige, som er røverkjøp. greit å få andres sine synspunkter :-)

nellie 22-08-10 17:11

Sv: coletta sukkerfri sjokolade.
 
Den finnes i Sverige ja:) Jeg kjøper på Maxi mat på Svinesund, men har ikke sett dem på Nordby..
Der har de også en med noe som ligner på puffa ris i seg. Den er også god.
Om den er så mye billigere.. Det vet jeg ikke.
Er nok mest kursen.

Tvilling82 22-08-10 17:22

Sv: coletta sukkerfri sjokolade.
 
Den er en del billigere i Sverige ja. Koster ca 15 SEK;):)

Cherry 22-08-10 19:03

Sv: coletta sukkerfri sjokolade.
 
Vet det er ett mantra som går om og om igjen. Men vær så snill å PRØV LITT å ligge unna sjokolade da. Det spiller liten rolle om den er sukkerfri så lenge man faktisk forblir sjokoladeslave. Det handler litt om å endre tankegang og livsstil.

nellie 22-08-10 19:10

Sv: coletta sukkerfri sjokolade.
 
Nå er det litt forskjell på å spise sjokolade fordi at man vil og å spise det fordi at man MÅÅÅÅ da:)

sylwester 06-10-10 22:32

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Fant både CLoetta 72% sjokolade og Melkesjokolade på Rema 1000 idag. Kjøpte den mørkeste og den smaker godt :)

Bonitta 09-10-10 00:14

Sv: coletta sukkerfri sjokolade.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 920442)
Nå er det litt forskjell på å spise sjokolade fordi at man vil og å spise det fordi at man MÅÅÅÅ da:)

Veldig enig!
Man må da kunne unne seg noe en gang i blandt fordi om man lever lavkarbo.
Jeg hadde i allefall ikke giddet å holde ut med lavkarbo hvis jeg måtte unngå alt som jeg synes var godt.
Verre er det med dem som er skikkelig sjokoholikere og går på lavkarbo for å komme seg unna gamle vaner ;)

Julie 09-10-10 00:39

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Er så enig med det å unne seg noe godt en gang iblant...

Jeg skjønner jo selvfølgelig at enhver person gjør det de selv føler seg komfortabel med: noen unngår uansett type godteri helt fordi de er redde for å sprekke - andre gjør det fordi de vil være sunn, og noen tåler det ikke. Etc etc etc, listen fortsetter... ;)

En god idé er jo kanskje å unne seg en liten lavkarbodessert eller godbit om man har nådd et spesieltdelmål: jeg unnet meg kokosmelk-kakao (5.1 g kh) og en sjokolade med kun 1.1 g kh til dessert i dag fordi jeg nå har gått ned 5.8 kilo (nesten på 67-tallet) - noe jeg er skikkelig fornøyd med! :D

Poenget mitt er at vi er mennesker, og jeg mener at, så lenge:

1. Det kun er en gang iblant;
2. Det er kontrollert, og;
3. Man ellers er streng og følger dietten,

Må man kunne unne seg en liten belønning - om det så er krem, sukkerfri sjokolade eller et stykke lavkarbokake. :)

Dette er forresten ikke ment å være fornærmende på noen som helst måte (unnskylder om det kanskje høres sånn ut for noen)... :smile:

God helg til alle sammen, forresten! :D

Budeiea995 23-09-11 11:49

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Er den Colettaen HELT sukkerfri eller "ikke tilsatt sukker"?
Joda, lurt å vite at man kan unne seg noe, da er det lettere å la være for min del.

Vi er forskjellige og da jeg sluttet å røyke MÅTTE jeg ha røyk i hus. Her var det Jeg som skulle si nei og ikkke gå rundt å ha angst for at det ikke fantes noen i huset.
På samme måte haj jeg det med sjokolade. TRENGER å vite hvilken butikk som har en sjokolade jeg KAN ha. Vite at jeg KAN spise baconchips selv om jeg ikke gjør det fordi selv om man ikke teller kalorier så må man ha det i bakhodet...

Kitt 23-09-11 12:15

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995 (Innlegg 1214591)
Er den Colettaen HELT sukkerfri eller "ikke tilsatt sukker"?

Det står : Äkta Cloetta mörk choklad, helt utan tilsatt socker! på min!
1g sukker pr plate!

nightly 23-09-11 12:40

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 920441)
Vet det er ett mantra som går om og om igjen. Men vær så snill å PRØV LITT å ligge unna sjokolade da. Det spiller liten rolle om den er sukkerfri så lenge man faktisk forblir sjokoladeslave. Det handler litt om å endre tankegang og livsstil.


Nå bestemmer vel folk det selv vil jeg tro;)
Hun ba ikke noen legge seg opp i valget om å spise sjokolade eller ikke, så da er vel det unødvendlig å gjøre også:)

Jabba 23-09-11 13:39

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Denne sjokoladen er den beste sukkerfrie sjokoladen jeg har smakt! men den har litt for mye karber til at jeg kjøper den......men god er den!

streber 23-09-11 14:01

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Som noen andre nevnte er det ca 15 kr pr plate i Sverige. Jeg synes dette er den beste sjokoladen jeg har smakt uten sukker. Både jeg og mannen og stort sett ungene holder oss unna vanlig sjokolade pga den, synes ikke det er så verst jeg,men det er meg:)

Budeiea995 24-09-11 15:29

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Er det den mørke Colettaen du mener da? Jeg kjøpte nemlig en lys en i går på Rema 1000 og den var knallgod, men det er jo 12 karboer i den da så kommer ikke til å kjøpe flere. Ikke noe flink til å ha det liggende for å si det slik..

danielve 24-09-11 18:05

Sv: Cloetta sukkerfri sjokolade
 
Har spist cloetta og synes også den er veldig god, men liker den fra sjokoladeprinsen anda bedre og den har jo enda mindre kh.
Har jo kommet sååå mange nye sukkerfrie sjokolader nå at det ikke er lett å velge.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no