Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Feriesprekk med uventet utfall (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36255)

Neo 02-09-10 16:06

Feriesprekk med uventet utfall
 
Jeg har vært i ketose siden slutten av juni, og har gått ned 11 kilo siden den gang. De siste ni dagene har jeg imidlertid vært ute av ketose, på ferie ble det for fristende med øl, brød, pizza og til og med poteter (men ingen søtsaker! Dette er mitt livs første sommer uten én eneste is). Nervøs veide jeg meg etter hjemkomst, og var lettet over en vektoppgang på bare én kilo. Nå er jeg på vei inn i ketose igjen, og oppdaget i morges til min store overraskelse at jeg veier én kilo mindre enn før sprekken. Har noen hatt liknende opplevelser? Har noen en god forklaring på hvordan i all verden dette kan være mulig?

Limoncella 03-09-10 10:34

Sv: Feriesprekk med uventet utfall
 
Hei:) jeg har hatt samme opplevelsen. Jeg har den siste uka vært syk og har sprukket med is for min såre hals. I tillegg spiste jeg sjokoladekake i en bursdag og panert torsk til lunsj. Gikk på vekta idag og plutselig var to kilo borte? Det samme har jeg opplevd før. Har spist opp imot 100 karber på en dag og går lettere ned enn om jeg har spist 20 i en uke. Anyone? I ferien var det utskeielser og vekta stod stille selv om det strengt tatt burde gå opp. Denne kroppen er ikke lett å forstå seg på noen ganger gitt!

Neo 03-09-10 12:35

Sv: Feriesprekk med uventet utfall
 
Takk for svar, Limoncella. (Stilig nickname, men du bør nok holde deg unna sitronlikør under ketose, limoncello er stinn av sukker. :)) Det er opplagt at kroppskjemi er komplekse saker. Ved nærmere ettertanke skjønner jeg jo at mye høyere grad av fysisk aktivitet enn vanlig i ferien selvsagt må regnes med for min del. For deg spilte kanskje sykdommen inn? Har man feber, går vel forbrenningen raskere, dessuten blir vel matlysten mindre når man er syk ...

Har du kommet deg tilbake i ketose? Jeg sliter litt med motivasjonen, men regner med å være back on track i løpet av helga.

Kitt 03-09-10 13:11

Sv: Feriesprekk med uventet utfall
 
100 karber pr dag er også lavkarbo!:D
Alt under 150 pr dag regnes innunder lavkarbo- paraplyen!
Inntil 72g (Lutz, Bedre uten brød) trenger man ikke begrense fettet!

Om man går ned mer med ca 100 pr dag enn 20, så hvorfor ikke ligge rundt der, da?:p

Imse 03-09-10 14:38

Sv: Feriesprekk med uventet utfall
 
De første gangene jeg sprakk skjedde det.. Nå er det nok med sprekk på et måltid og kiloene sitter der. I sommerferien tok jeg hele 3 ukers pause og gikk opp 10kg og jeg går ikke ned en kilo vann en gang... For hver sprekk blir det verre og verre:(

mallilen 03-09-10 14:42

Sv: Feriesprekk med uventet utfall
 
Kan det også være at totalt kaloriinntak har hatt noe påvirkning?
Sammen med høyere temperaturer, mer aktivitet, mer vann(!!) osv, samt det at man kanskje har hatt en liten stemme i bakhodet som har sagt at det du driver med egentlig er litt "fy", og dermed har begrenset inntaket i fht om du ikke hadde begynt med lchf overhodet?

For den som virkelig går inn for å få til vektnedgang vil det psykiske nok også innvirke en hel del ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no