Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Kari J. - Lavkarbo er bortkastet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48682)

mamma87 14-10-11 19:18

Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
- Mitt beste tips for folk som vil ned i vekt kunne stått på én side – «nei takk og ræva i gir». Det handler rett og slett om porsjonskontroll. Du kan spise alt du vil – det er ingen ting som er forbudt eller «farlig» å spise, men du må porsjonere det. Noe trenger du mye av, noe trenger du mindre av. Og så må du bevege deg, forklarer hun.

- jeg umulig tenke meg at det er spesielt smart å spise én kilo bacon i uka, sier hun:

les hele artikkelen her http://www.kk.no/880349/lavkarbo-er-bortkastet

Hun klarte ikke å holde seg unna denne debatten heller :P

nellie 14-10-11 19:30

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Nei takk og ræva i gir ja. Hun er så kuuuuul i språket sitt asså..

aslaug 14-10-11 19:53

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1230502)
Nei takk og ræva i gir ja. Hun er så kuuuuul i språket sitt asså..

Uff, og hun har skikkelig psykologisk innsikt:rolleyes::rolleyes:! hadde jeg fått den beskjeden den gang det røynet på for meg så hadde jeg hylt!

smgj 14-10-11 19:54

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg vet iallfall at jeg ikke spiser 1 kg bacon i uka mer enn 1-2 ganger i året... Og det er bedre enn å ha fettskrekk. :p

Señora 14-10-11 20:01

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
1 kg bacon i uka... Det spiser hvertfall ikke jeg. Baconpakken på 100 gram blir kanskje spist i løpet av en uke eller to. Kjipt når folk som ikke har peiling prøver å uttale seg, nei flaut for dem er det.

Bønna200 14-10-11 20:11

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg spiser ikke bacon engang:p

nellie 14-10-11 20:31

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Hun er den eneste anti-lavkarberen som klarer å irritere meg.

nellie 14-10-11 20:35

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
De andre er ignorante, hun er frekk, respektløs og tett i pappen.

smgj 14-10-11 20:39

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Ja, jeg kunne like henne i 5minutters morgengymmen på GMN... men forøvrig synes jeg hun kan holde helt tett.

Noen klarer bare ikke å innse at siden de har gener som tåler mye juling så skal det samme gjelde alle!

Imse 14-10-11 20:44

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg skulle nesten ønsker den dama plutselig kunne legge på seg, til tross alle sine råd, men hun er vel tilfeldigvis av den typen som ikke legger på seg samme hva og aner ikke hva det vil si å kjempe med en kropp som går med håndbrekket på hele tiden uansett hvor lite man spiser og hvor mye man enn trener.

lucifine 14-10-11 21:01

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Ville nesten grine da jeg las det der.. Vet ikke hvorfor men det traff meg som tusen små nåler, kommentarene under var minst like ille- alle som var bare SÅÅÅ enige.. Huff jeg følte meg ikke mye god etter å ha lest hva hun mener om folk som meg.. Takk for den sier jeg bare..

Peppa Gris 14-10-11 21:14

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg er veldig enig med henne i at de fleste burde bevege mer på seg, men resten kan hun holde for seg selv.

Nerthus 14-10-11 21:38

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Mange mennesker som har litt for mye fritid til å dele sine ubalanserte meninger om mange tema for tiden :)

At voksne mennesker uten erfaring eller "behov" for lavkarbo gidder og spre så mye edder og galle forundrer meg veldig.

La de holde på. "Heltene" våre - dvs lavkarboekspertene gjør en fantastisk jobb med og informere saklig, mange her inne engasjerer seg på en fin og fornuftig måte i debatten - vi fortsetter og spise lavkarbo - case closed for ihvertfall lavkarberne ;)

nellie 14-10-11 21:41

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg er også enig i at mange kan bevege seg mer, men da sier man det på en annen måte enn: "ræva i gir". Hun skal liksom være ille fresk og morsom i kjeften, men det satt sammen med mange tidligere utsagn fra henne skjærer i øra på meg. No respect.

Imse 14-10-11 21:44

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg lurer på om KJ er så frekk på privaten som hun er på nett? For hun har virkelig mange frekke utsagn. For å tro at det funker for alle å bare spise mindre og trene mere er arrgoant. Når hun i tillegg sier få ræva i gir, da glemte hun all folkeskikk og var skikkelig frekk i itillegg.

Dietta 14-10-11 21:46

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Tror hun har et veldig stort behov får å eksponere seg selv.......manglende selvtillitt kanskje ;)

Veggpryd 14-10-11 21:54

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg må vare le av den dama der. Hun er ikke sann. "Spis mindre og få ræva i gir", er noe av det mest uintelligente jeg har hørt på lenge. Hahaha :lol:

Luguber 14-10-11 22:03

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1230604)
Jeg lurer på om KJ er så frekk på privaten som hun er på nett?

Hehe, artig at du skulle stille det spørsmålet:rolleyes:
En venninne som jeg studerte farmasi med fortalte at KJ en gang kom inn på apoteket der hun jobber (jada, et lite brudd på taushetsplikten dette, men venninna mi røpte i hvert fall ikke hva KJ kjøpte) og gjorde seg bemerket som den mest GRETNE og utakknemlige kunden de hadde hatt der på lange tider!
Mulig hun bare hadde en dårlig dag selvsagt, men man skal heller ikke se bort i fra at det står litt skralt til med folkeskikken hennes sånn generelt..:p

Bæret 14-10-11 22:33

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Har ikke spist bacon på flere uker jeg faktisk, men lassevis med grønnsaker. At det ikke vises økning i salget på grønnsaker synes jeg er litt rart egentlig. *knegg*

langaard 14-10-11 22:48

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Luguber (Innlegg 1230624)

Hehe, artig at du skulle stille det spørsmålet:rolleyes:
En venninne som jeg studerte farmasi med fortalte at KJ en gang kom inn på apoteket der hun jobber (jada, et lite brudd på taushetsplikten dette, men venninna mi røpte i hvert fall ikke hva KJ kjøpte) og gjorde seg bemerket som den mest GRETNE og utakknemlige kunden de hadde hatt der på lange tider!
Mulig hun bare hadde en dårlig dag selvsagt, men man skal heller ikke se bort i fra at det står litt skralt til med folkeskikken hennes sånn generelt..:p

Det vet vi jo alle som har prøvd, man blir gretten av og være sulten hele tiden! Slik som KJ:p Stakkars dame!

Bønna200 14-10-11 23:24

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Okay, jeg må innom her en gang til... Har tenkt litt. (!!!:p)
Jeg var kjempefan av kari før. Da jeg søkte råd der etter et stort vekttap som dessverre snudde uten grunn, fikk jeg beskjed om at jeg hadde gått tilbake til min "gamle livsstil" og at kcaloriene kom ikke fra kosmos...
Min "gamle livsstil" har i alle år vært GR...
Jeg har hørt at hun ved begge sine graviditeter gikk opp 30 kg. Fint for henne hvis det funker med trim og lavkcalori. Det gjør det dessverre ikke for meg.
Hun er så veldig god på å dømme! Jeg klarer ikke dama lenger:(
Og hva med dem så er syke og ikke kan hoppe rundt som durasell-kaniner?
Rett og slett sjikane:realmad:

Supera 14-10-11 23:31

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Jeg skjønner ikke hvordan hun kan si noe så sterkt som at lavkarbo er helt bortkastet når så mange har fått et nytt liv på lavkarbo? Bare fordi GR ikke er noe for meg og jeg er overbevist om at det ikke er det sunneste man kan spise, så vil jeg ikke si at det er helt bortkastet.

nellie 15-10-11 07:26

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1230730)
Jeg skjønner ikke hvordan hun kan si noe så sterkt som at lavkarbo er helt bortkastet når så mange har fått et nytt liv på lavkarbo? Bare fordi GR ikke er noe for meg og jeg er overbevist om at det ikke er det sunneste man kan spise, så vil jeg ikke si at det er helt bortkastet.

Det er nok behovet hun har for å være fresk i kjeften:) Høres ikke like kuuuuuuuuuuult ut å si at det er unødvendig eller at det er fint for noen, vettu.

Marina 15-10-11 09:08

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Hehe. Jeg liker Kari jeg :o Dessverre er det slik at mange spiser myyye og ikke beveger seg. Noen trenger et skikkelig spark bak!

Nerthus 15-10-11 09:50

Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MieMari (Innlegg 1230814)
Hehe. Jeg liker Kari jeg :o Dessverre er det slik at mange spiser myyye og ikke beveger seg. Noen trenger et skikkelig spark bak!

Jo, men det er ingen sammenheng nødvendigvis mellom det du sier der og påstanden om at lavkarbo er "bortkastet"...

Jeg kjenner dessuten mange slanke "utrente" mennesker som spiser det de vil og aldri trener og allikevel klarer og holde vekta under kontroll... og jeg kjenner mange småtjukke som spiser riktig og trener mye uten og klare og gå ned i vekt.
For disse er faktisk lavkarbo et GODT alternativ!

Dessuten, går man ned i vekt og blir kvitt en del plager er det lettere og trene. Jeg får kraftige smerter etter hver trening de første ukene jeg starter og trene, men har etter mange år lært at litt smertestillende jevnt disse par ukene, avhjelper nok til at jeg holder ut lenge nok til å fortsette å trene... ikke alle kjenner kroppen sin godt nok til å fortsette og presse seg til å gjøre noe som gir smerter - og ikke alle BØR gjøre dette før de har fått avklart hva smertene kommer fra.

Jeg trener fordi jeg liker og kjenne at kroppen fungerer - men trening har ALDRI gjort noe for vekten i mitt tilfelle. Om noe stanser trening opp enhver vektreduksjon.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no