Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Røde nupper/utslett på overarmene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5655)

silje 23-06-05 13:45

Røde nupper/utslett på overarmene
 
1 Vedlegg
Hei..
jeg har et problem som jeg lurte på om noen hadde noe tips til..
jeg har sånne røde nupper på overarmene(legger ved bildet), og det er ikke noe pent.
jeg har prøvd å søke litt på internett etter behandling, og fant
blandt annet denne:
http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=7894

jeg har prøvd hydrokortisonkrem, og krem med 10% karbamid uten at jeg synes det har hjelpt så veldig.. i dag har jeg kjøpt locobase LDL på apoteket, og håper at den skal hjelpe litt.. dessuten så jeg ei som hadde brukt VICHY 3 in 1, og det hadde hjelpt veldig bra.. så jeg kjøpte den og.. men kommer vel til å bruke den i annsiktet i første omgang(den skal brukes i ansiktet..)

håper noen andre har gode råd:)

jeg bruker forresten også sånn skrubbehanske i dusjen.

ha det fint så lenge:)
silje

Nille 23-06-05 15:04

Sånne har jeg og. Legen sa (når stoler jeg ikke så mye på den legen lenger) at det var fettansamling i huden og "tilstoppede hårsekker". Jeg har brukt skrubbehanske og endte opp med å få sår isteden, - tok vel litt hardt i tenker jeg. Har prøvd masse forskjellige kremer. Siste forsøk (startet for et par dager siden) består av å smøre armene/leggene med Marja Entrich hvetekimsolje (vetegroddsolja) rett etter at jeg har dusjet, gjerne på fuktig hud. I dag henter jeg bivokskremen (bivaxkräm) de ikke hadde inne på helsekosten - og den skal visst gjøre underverker. Hvis det ikke virket lovet importøren meg at jeg skulle få¨pengene tilbake !


Du kan lese mer om produktene HER

Det sto en større artikkel i bladet Mat & Helse siste nummer ang soleksem. Jeg har bestilt Biobrun av dem også.....den skal visst være helt fantastisk mot soleksem.

Hvis du lurer på noe kan du ringe importøren direkte og høre hvem som fører varene nær der du er. Vet at Life kjeden pleier å ha dem... Kan ikke skrive ned nummeret, men jeg fikk fantastisk god hjelp av importøren her


Skal holde deg informert !!

:klem:

silje 23-06-05 15:35

takk!

har prøvd "det meste" jeg og..

:klem:

silje

HP 23-06-05 18:32

Jeg har hatt slike... Aner ikke når de forsvant, men det var en stund etter jeg la om til Atkins... 6mnd? ikke sikkert. Gjorde ikke noe spesielt for å bli kvitt dem... :)

silje 23-06-05 18:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP
Jeg har hatt slike... Aner ikke når de forsvant, men det var en stund etter jeg la om til Atkins... 6mnd? ikke sikkert. Gjorde ikke noe spesielt for å bli kvitt dem... :)

topp, kanskje det forsvinner her etterhvert også, da?
jeg har iallfall alltid hatt de.. så vidt jeg kan huske iallfall...


silje:)

silje 16-01-06 12:34

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Hvordan gikk det med det siste forsøket, Nille....?

nøtta 16-01-06 12:47

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
jeh gar ogsaa saanne !! paa overarmene og laarene, legen min sa at det bare var mangel paa fuktighet, men jeg trukke det; jeg har smurt og smurt men hjelper ikke.....

silje 16-01-06 12:50

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
japp.. utrolig irriterende.
legen min også sa at det er mangel på fukt.. jeg har smurt med karbamidkrem som han anbefalte lenge, uten noe særlig effekt... men så har jeg ikke smurt regelmessig da... :rolleyes:

silje

nøtta 16-01-06 12:54

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje
... men så har jeg ikke smurt regelmessig da... :rolleyes:

:_plystre: det problemet har jeg aldri hort om .....

Aline 16-01-06 13:01

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
hei. Jeg har blitt kvitt mine :)

vet ikke hva som gjorde susen, men jeg tror det var skrubbehanske med litt såpe og litt babyolje på :)
annenhver dag, og ikke for hardt :)

nøtta 16-01-06 13:02

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
hei. Jeg har blitt kvitt mine :)

vet ikke hva som gjorde susen, men jeg tror det var skrubbehanske med litt såpe og litt babyolje på :)
annenhver dag, og ikke for hardt :)

babyolje ... da er det kanskje fuktighet da :o

Aline 16-01-06 13:03

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
jeg tror heller at babyoljen forhindrer at huden blir sår av skrubbingen?

kanskje?

Anne 16-01-06 13:31

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
jeg tror heller at babyoljen forhindrer at huden blir sår av skrubbingen?

:lol: Det tror jeg også....

Hva nuppene kan være er ikke godt å si, men for mye såpe tørker jo ut huden og kan skape irritasjon, så vær varsom med såpe og gnukking og la huden få litt ro. Den "skitten" du får på overarmene renner vekk med rent vann, så ofte som vi dusjer. Bruk litt uparfymert bodylotion på eller ikke noe en stund å se.... Selv olje kan skape ubalanse i bakteriene på huden. :cool:

mofe 16-01-06 13:34

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
huske på at når man smører inn med babyolje, så er det ikke for å GI fuktighet, men å bevare fuktigheten.. Jeg pleier å smøre meg etter at jeg har dusjet, og SÅ tørker jeg meg. Eneste ulempen er jo at man ikke kan bruke opp igjen håndkleet da.. :p Men får deilig hud da :ja:

mofe 16-01-06 13:37

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Hm.. jeg tenkte på den kremen jeg har anbefalt her inne, en ny norsk oppfinnelse, som er en biologisk peeling - kommer fra fiskeyngel-enzym (av alle ting..). Heter Zonase. Søk her eller på google. (Mange med eksem har fått heelt fin hud igjen, inkl. min bror.)

Anne 16-01-06 13:54

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Heter Zonase.

Helsekostprodukt eller?

mofe 16-01-06 14:00

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Nope :)

Titt her;
http://www.arcon-norway.no/Hudproblemer/fakta.htm

og følg linkene nederst på sida.

Anne 16-01-06 14:13

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Takk....skasl spørre om sambo vil ha til nuppene han har på armene..:D Kjøper ikke hvis han ikke vil bruke den:cool:

Nille 16-01-06 16:40

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje
Hvordan gikk det med det siste forsøket, Nille....?

Solkremen hjalp, men ingen av de andre. Men det kan jo være fordi det var sommer og man blir bedre om sommeren.
Vet ikke om det er noen sammenheng, men siden nyttår har jeg ikke spist nøtter eller bær. Og nå la jeg plutselig merke til at utslettet er svakere ! I den formening at jeg ikke har tenkt på det eller vært plaget med det.... :wacko: Det ER der enda altså, - så det er vel tvilsomt om det er nøttene. *sukk* Jeg har prøvd 100-vis av kremer og lotions. Locobase også. Og Aderma +, men ingen har hjulpet slik at jeg kan si YESSSSSS her har vi kremen som virker !!

Tar i mot alle gode ideer jeg !

Har forresten noe eksem på leggene også, og har tidligere lest om Zonase her inne. var det Begod og Iset som diskuterte den elller ?? Har lyst til å prøve den .....

Areola 16-01-06 19:36

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Jeg har også sånne, men de pleier å forsvinne når jeg bruker skrubbehanske i dusjen....

silje 16-01-06 21:35

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Jeg har en sånn skrubbekrem jeg bruker. huden blir jo myk og fin, men de røde prikkene ligger jo under.... :(

silje

AnnaV 16-01-06 21:46

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Jeg har hatt sånne nupper hele livet men nylig blitt kvitt dem -
kjøp en bodybrusk og TØRRBØRST huden FØR du går i dusjen om morgenen. Søk på google og les mer om bodubrushong - det øker blodsirkulasjonen. Gjør det i 5 min hver margen og har ikke hverken en nupp eller cellulitt igjen - det er helt utrolig, jeg annbefaler det virkelig.

Pass på at børsten har stive bust. Den gjør underverker for huden, er helt glatt - og smører du deg med bodylotion etter dusjen, blir du siiiilkemyk. Det fine er at man kjenner enorm forskjell etter første gangen allerede. Mulig man får en bodybrush på Bodyshop el kanskje H&M, jeg kjøpte min i USA.

silje 16-01-06 21:49

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
hmm.. bodybrush?
dette var interessant!!
men skal jeg bruke 5 min på det hver morning... hmmmmm...
kunne gjerne gjort det på lårene også, om det hjelper mot cellulitter..;)

Nille 16-01-06 22:01

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av AnnaV
Jeg har hatt sånne nupper hele livet men nylig blitt kvitt dem -
kjøp en bodybrusk og TØRRBØRST huden FØR du går i dusjen om morgenen.

.....men atte.... hvis det er talgkjertler og sånn som legen sa, så må man være veldig forsiktig med børstingen ! Jeg har prøvd både hanske og bodybrush børsten fra BodyShop, men ble like sår av begge.... muuuuuuuulig jeg tok litt hardt i for å bli kvitt dritten !! :o

.......forsiktig altså.... forsiktig !! :)


Nille 16-01-06 22:02

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje
hmm.. bodybrush?
dette var interessant!!
men skal jeg bruke 5 min på det hver morning... hmmmmm...
kunne gjerne gjort det på lårene også, om det hjelper mot cellulitter..;)

Ja lårene ble fine :ja: Huden iallefall - men cellullittene er der enda gitt ! :(


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no