Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   A song of ice and fire (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45264)

kjerstiva 16-06-11 11:57

A song of ice and fire
 
Leste nettopp første boka i serien: A song of ice and fire. Og den var topp :D
Den blir også sendt som serie i disse dager under navnet: Game of thrones. Både serien og boka annbefales!!! :D

Furine 16-06-11 12:10

Sv: A song of ice and fire
 
Forfattar og namn på serien? ;)

Klara 16-06-11 12:10

Sv: A song of ice and fire
 
Har begynt på tv-serien (anbefales!), så planlegger å lese bøkene når serien er ferdigsett.
Godt å høre at bøkene også er lesverdige!

Klara 16-06-11 12:12

Sv: A song of ice and fire
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1140012)
Forfattar og namn på serien? ;)

Forfatteren heter George R. R. Martin.
Bokserien heter A song of ice and fire, som Kjerstiva skrev, den første boken har samme navn som tv-serien, A game of thrones.

Furine 16-06-11 12:21

Sv: A song of ice and fire
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1140016)
Forfatteren heter George R. R. Martin.
Bokserien heter A song of ice and fire, som Kjerstiva skrev, den første boken har samme navn som tv-serien, A game of thrones.

Ah, ok, sorry min feil, eg mistolka setninga: "Leste nettopp første boka i serien: A song of ice and fire. Og den var topp" - altså som at boka heitte A song of ice and fire! :o

Klara 16-06-11 12:28

Sv: A song of ice and fire
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1140020)
Ah, ok, sorry min feil, eg mistolka setninga: "Leste nettopp første boka i serien: A song of ice and fire. Og den var topp" - altså som at boka heitte A song of ice and fire! :o

Skjønner :smile:

kjerstiva 16-06-11 12:40

Sv: A song of ice and fire
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1140014)
Har begynt på tv-serien (anbefales!), så planlegger å lese bøkene når serien er ferdigsett.
Godt å høre at bøkene også er lesverdige!

Absolutt leseverdige. Er godt i gang med bok 2 nå: " Clash of kings " :)
Blir mange personer å holde styr på da!

Klara 16-06-11 13:07

Sv: A song of ice and fire
 
Har du sett noe av tv-serien?

I så fall, hvordan er bøkene i forhold?

Furine 16-06-11 13:09

Sv: A song of ice and fire
 
Takk for tips forresten! Skal tipse sambu. Ser det er HBO som lagar serien, HBO har vel ikkje dårlege seriar, heilt enkelt.

Klara 16-06-11 13:12

Sv: A song of ice and fire
 
Tv-serien er kjempebra! Virkelig godt laget. Som du sier - HBO lager jo ikke dårlige serier!

Rin 16-06-11 13:15

Sv: A song of ice and fire
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1140055)
Har du sett noe av tv-serien?

I så fall, hvordan er bøkene i forhold?

Serien har vært ganske tro mot første bok i serien, skjønt de har komprimert og forkortet en del - forståelig nok, siden det skulle passe i et visst antall episoder. :) I bøkene får man mye bedre innsikt i hvem karakterene er og hvorfor de velger å gjøre tingene de gjør - mye av det tror jeg ikke man får med seg i tv-serien.

Jeg liker godt denne serien selv, og venter spent på femteboka, som kommer i juli. :cool:

Forfatteren er beryktet for å ikke være spesielt barmhjertig ovenfor karakterene sine, og det forekommer mye som ikke er, tja, barnevennlig. Som en generell advarsel til spesielt bløthjertede lesere...

Klara 16-06-11 13:21

Sv: A song of ice and fire
 
Høres bra ut, 157cm! Da kan man få noe ekstra ut av bøkene senere!

taraquin 16-06-11 14:24

Sv: A song of ice and fire
 
Fikk alle 4 bøkene på engelsk på cdon.com for 198,- :) Anbefales. Serien er meget bra!

kjerstiva 16-06-11 15:04

Sv: A song of ice and fire
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av taraquin (Innlegg 1140144)
Fikk alle 4 bøkene på engelsk på cdon.com for 198,- :) Anbefales. Serien er meget bra!

såpass! Det var billig !

PrøveKanin 16-06-11 16:21

Sv: A song of ice and fire
 
Helt klart den beste serien jeg noensinne har sett. Er rett og slett ingen annen serie som gjør at jeg sitter klar på sekundet neste episode kommer ut og som jeg kan glede meg til i dager/uker

Kitsu 16-06-11 19:23

Sv: A song of ice and fire
 
Her i huset er man fullt oppdatert på både TV-serie og bøker. Mandagskveldene er avsatt til å se nyeste episode. XD

Vhanja 16-06-11 19:46

Sv: A song of ice and fire
 
Jeg holder på å lese serien nå, er på fjerde boka. Veldig bra! TV-serien er også kjempe. :-D

Furine 16-06-11 19:56

Sv: A song of ice and fire
 
Sambu seier han har lese 2-3 bøker i serien, men han vart ikkje så overbevist... Men han er ikkje negativ til å sjekke ut tv-serien.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no