Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   I stedet for lasagne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10406)

firth 23-09-06 14:52

I stedet for lasagne
 
...lager jeg dette:

1kg familiedeig stekes på sterk varme, ca 250gr om gangen.
1 pakke "Cevapcici"krydder fra Santa Maria has på, med ca en halv dl vann.
1 boks Tine pizzaost "4 oster" has over, og alt gratineres under grill i ovn på ca 250grader til osten er "perfekt";-)

Jeg har first price salsa og Gourmetrømme (39%fett) oppå, og en god gresk salat ved siden av (tomater, grønne og svarte oliven, litt fetaost og litt grønn salat (jeg bruker ofte arugula/rucola).

Det blir VELDIG godt. Det funker også utmerket å bruke vanlig Tine pizzaost eller rive ekstra vellagret norvegia over, men Pizzaost "4 oster" blir bedre når man tar det i mikroovn på jobben dagen etter. Og dagen etter der. Og kanskje på kvelden dagen etter der. 1kg kjøttdeig og en stor salatbolle blir jo en del mat:)

Vikki 23-09-06 17:11

Sv: I stedet for lasagne...
 
Høres godt ut! Også så enkelt da ! :)

stinasol 23-09-06 17:17

Sv: I stedet for lasagne...
 
nam nam,dette skal jeg prøve i morgen (eller kansje i dag :)

stinasol 23-09-06 17:23

Sv: I stedet for lasagne...
 
foresten hva er gourmet rømme? hvor kjøper jeg det?

firth 23-09-06 17:46

Sv: I stedet for lasagne...
 
Gourmetrømme er produsert av Rørosmeieriet, har litt mer fett enn Tines rømme, er derfor litt tykkere. Den er ikke homogenisert, og er visstnok syrnet over lengre tid. Jeg synes den smaker bittelitt "mildere" enn Tines rømme - ikke FULLT så syrlig?

Edit: og ja - de pleier ha den på Coop OBS. Den er nok også ganske lik Brimis rømme, som jeg har sett på Meny rundtomkring.

Hyper 20-10-06 01:23

Sv: I stedet for lasagne...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av firth (Innlegg 202058)
...lager jeg dette:

1kg familiedeig stekes på sterk varme, ca 250gr om gangen.
1 pakke "Cevapcici"krydder fra Santa Maria has på, med ca en halv dl vann.
1 boks Tine pizzaost "4 oster" has over, og alt gratineres under grill i ovn på ca 250grader til osten er "perfekt";-)

Jeg har first price salsa og Gourmetrømme (39%fett) oppå, og en god gresk salat ved siden av (tomater, grønne og svarte oliven, litt fetaost og litt grønn salat (jeg bruker ofte arugula/rucola).

Det blir VELDIG godt. Det funker også utmerket å bruke vanlig Tine pizzaost eller rive ekstra vellagret norvegia over, men Pizzaost "4 oster" blir bedre når man tar det i mikroovn på jobben dagen etter. Og dagen etter der. Og kanskje på kvelden dagen etter der. 1kg kjøttdeig og en stor salatbolle blir jo en del mat:)


Oi!!
dette skal jeg prøve!!...:)

Nett 20-10-06 19:48

Sv: I stedet for lasagne...
 
Hvordan ser det krydderet ut?? Var på butikken (Meny) i dag men kunne ikke finne det blandt Santa Maria sine produkter. Kan det byttes ut med noe annet??

firth 20-10-06 21:08

Sv: I stedet for lasagne...
 
Det er sånne poser. Pleier å stå ved siden av taco-tingene. Jeg har også brukt burrito-posen til Old El Paso, og det ble også MEGET godt:)

Ole Brumm 20-10-06 21:47

Sv: I stedet for lasagne...
 
Dette hørtest snadder ut :)

Nett 20-10-06 22:14

Sv: I stedet for lasagne...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av firth (Innlegg 208103)
Det er sånne poser. Pleier å stå ved siden av taco-tingene. Jeg har også brukt burrito-posen til Old El Paso, og det ble også MEGET godt:)

Takk:) skal ut å lete i morgen - hørtes ut som en perfekt lørdagsmiddag!!

firth 20-10-06 22:29

Sv: I stedet for lasagne...
 
Da jeg lagde det med Burrito-mix hadde jeg litt chili-ketsjup i også. Blir jo bittelitt mer karber, men dæng! så godt det var;-)

Iset 20-10-06 23:38

Sv: I stedet for lasagne...
 
Har du prøvd lasagnekrydderet fra Santa Maria? Jeg elsker det!! Liker ikke så godt Cevapcici-krydderet, men lasagnekrydderet er steike godt!!

stinasol 21-10-06 11:17

Sv: I stedet for lasagne...
 
jeg lagde denne for noen dager siden..mmm deilig,merker ikke at lasagne platene er vekke..men så er jeg ikke glad i pasta i utgangspunktet da.. :D

Trolljenta 30-11-06 20:12

Sv: I stedet for lasagne...
 
Jeg finner ikke santa maria cevapcici eller lasagne-krydder noen steder jeg. :(.

minime 30-11-06 21:57

Sv: I stedet for lasagne...
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta (Innlegg 218488)
Jeg finner ikke santa maria cevapcici eller lasagne-krydder noen steder jeg. :(.

ikke jeg heller... har vært på utallige butikker og sett og spurt.. men de ser så dumt ut på meg når jeg spør.....

Trolljenta 30-11-06 23:32

Sv: I stedet for lasagne...
 
Jeg fant et glass med Toro pastasaus som jeg laget "lasagne" med i dag. Det ble digg det.

Mum 4 2 01-12-06 10:15

Sv: I stedet for lasagne...
 
1 Vedlegg
Sånn ser posen ut. Vet iallfall at Ica stormarked her jeg bor har disse posene.

bia 06-01-07 13:15

Sv: I stedet for lasagne...
 
Nam.....

tech 07-01-07 18:21

Sv: I stedet for lasagne...
 
Noen som har tips på hva slags krydder man kan bruke for å få dette til å smake godt?
Fikk lyst på noe slikt til middag i dag, men etter å ha lett igjennom kjøkkenet etter noe type saus jeg kunne bruke så fant jeg ingenting som ikke inneholdte sukker.

firth 07-01-07 19:26

Sv: I stedet for lasagne...
 
Cayenne-pepper, vitløk og litt urter bør jo funke. Og chili-ketsjup selv om den har en del sukker - men det er jo ganske lite man bruker.

tech 07-01-07 20:14

Sv: I stedet for lasagne...
 
Off-topic her men,
har ikke sukker endel skade på Atkins?
Jeg har nettopp begynt på første fase og vil helst holde meg til reglene, så styrer unna sukkerholdige ting ;)

tech 08-01-07 17:29

Sv: I stedet for lasagne...
 
Da har jeg prøvd dette, lagde dette, hadde noen lasange-plater som jeg la inn i ene delen for de andre her som kan spise det :)
Hadde ikke noe krydder eller saus som kunne brukes (grrr, det er så mye som er tilsatt sukker), så rotet godt i krydderne vi hadde her og fant etterhvert noe brukenes; pøste på rikelig med basilikum, hakket hvitløk-krydder, paprika, og sort malt pepper.
Åh ja, jeg hakket opp vanlig løk og blandet det inn og.

Det smakte godt, hvis dere mangler en pose som kan brukes så anbefaller jeg dette.

Gir 08-01-07 22:29

Sv: I stedet for lasagne...
 
Mmm...dette må prøves :)

jeef-micro 08-01-07 22:52

Sv: I stedet for lasagne...
 
jeg kjøpte den krydderpakken i dag

skal prøve å få lagd sånn en dag :D

jeef-micro 10-01-07 14:22

Sv: I stedet for lasagne...
 
prøvde å lage sånn i dag... tok i litt løk sammen kjøttdeigen. glad jeg hadde rømme til, for det var innmari sterkt... kan ha noe å gjøre med at jeg brukte ca 150 gr kjøttdeig til en pakke krydder...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no