Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ketolyse og hotellmat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30314)

Dansefeber 15-01-10 08:18

Ketolyse og hotellmat
 
Jeg skal en helg på hotell, med møter og sosialt samvær. I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaring med dette? Ser for meg spesielt pausene med frukt/kaffemat (som det står i programmet) kan være en utfordring..:rolleyes: Finnes det f.eks. noe godt å ha i veska som "nødproviant"?? Ser for meg at middag og lunsj går greit. Jeg vil nødig ut av ketose nå - det funker kjempebra.

Har vært i ketose snaut 2 uker, og gått ned 4 kg. Sikkert en del vann som har forsvunnet, men det motiverer å se vekta gå rette veien. En annen positiv bivirkning jeg har funnet er at jeg ikke lenger har problemer med luft i magen - fantastisk!!

Dansefeber 15-01-10 08:25

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
..fant plutselig ut hvordan jeg kunne søke på de eksisterende trådene, og fant flere om samme emnet... Beklager bryderiet!! :-)

Charlott 15-01-10 08:26

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Eneste måten å finne ut av ting på er å spørre :D
Velkommen hit forresten og lykke til !

Areola 15-01-10 08:30

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Er du heldig så har hotellet buffet om morgenen, og da er det bare å velge og vrake.
Er du godt inni ketosen er det ikke nødvendig å spise noe i kaffepausene, så lenge det serveres lunch da selvfølgelig. (ta eventuelt med nøtter og små babybel-ost!) Jeg har sett at det ofte serveres baguetter og slikt i lunchen når det er i forbindelse med jobb, men du kan kanskje spørre om forhånd om at du får en salat istedet, da du ikke spiser brød? Spesifer gjerne at du ikke vil ha pasta-salat, for det tror jeg fort kan være alternativet :)

Dansefeber 15-01-10 09:36

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Jeg tror utfordringen mest er på det sosiale planet utenom frokost/lunsj/middag, men jeg får stoppe og handle babybel (de er jo kjempegode) og noen nøtter. Mandler er vel ok??

Erfaringen min så langt er at det faktisk ikke er vanskelig å leve på lavkarbo. Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende... Jeg har bestemt meg for å følge rådene slavisk, og har kjøpt både bok og tabletter - dette skal gå fint! Kanskje tør jeg å legge vekk sigarettene også hvis faren for å øke i vekt minsker med dette kostholdet :rolleyes:

Kanel_i_kursiv 15-01-10 13:35

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Mandler er ok, men macadamianøtter og paranøtter er bedre ;-)
BabyBel-ost er fantastisk men du får SKIKKELIG dårlig ånde av dem :D
Husk munnspray eller frisk ;-)

mizzzzy 15-01-10 14:11

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Jeg kjøper alltid en pakke med ferdigskivet norvegia jeg. elsker ost, og metter veldig godt med ei sånn lita pakke. I tillegg er det jo både proteiner og fett, uten karbo så og si.
Det er lisom perfekt. for det selger de på bensinstasjoner og overalt. Og nøtter er jo selvfølgelig perfekt. Godt er det og.

Nannah 15-01-10 14:30

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Sitat:

Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende...
Han vill helt klart ha stor nytte av å gå over til lavkarbo framfor å stappe i seg den maten som han sansynligvis ble syk av i utgangspunktet:)

Supera 15-01-10 15:48

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dansefeber (Innlegg 816386)
Erfaringen min så langt er at det faktisk ikke er vanskelig å leve på lavkarbo. Samboeren min er litt misunnelig, men han tør ikke å hive seg rundt og spise like mye fett som meg siden han hadde et hjerteinfarkt for et halvt år siden, og så er han alt for glad i karbo-mat til å være totalt avholdende...

Man trenger ikke spesialprodukter for å leve lavkarbo, men man kan lage spennende ting av det.

Men les Bedre Uten Brød f.eks! Gå innom nærmeste bibliotek og spør om de har den. Hvis de ikke har den, så kan de skaffe den til deg.

Hjertet jobber nesten utelukkende på energi fra fettsyrer. Den klarer ikke å omstille seg og ta energi fra andre kilder (så vidt jeg har skjønt). Dessuten vil høykarbo øke det dårlige kolesterolet og senke det gode og i tillegg øke blodtrykket. Lavkarbo gjør det motsatte: senker dårlig kolesterol, øker godt og senker høyt blodtrykk. ;) På grunn av hormonubalanser skapt av høykarbo (som mennesket ikke er laget for å spise), så kan det ta en stund å få hormonbalanse. Var det ett år det stod i Bedre Uten Brød?

Uansett, Bedre Uten Brød baserer seg på en klinikk i Østerrike som i løpet av 40 år behandlet tusenvis av pasienter - med suksess! Og hvordan klarte de dette? Lavkarbo og høyfett! Max 72g karbohydrater til dagen. De behandlet overvekt, undervekt, hjerteproblemer, kreft (ja faktisk) og diabetes og andre hormonubalanser.

Dansefeber 18-01-10 14:17

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Hotellhelgen gikk glimrende!! Stoppet på vei til hotellet og kjøpte babybel og paranøtter, men har klart meg fint på hotellmaten. Lørdagskveld var det bankett, og jeg hadde halvveis lovet meg selv at jeg skulle "skeie ut" litt. Da desserten kom på bordet gledet jeg meg - sjokolade-ett-eller-annet! Skuffelsen var stor da jeg smakte, og det smakte absolutt ingenting.... Du all verden :confused:
Jeg har ikke hatt søtsug i det hele tatt etter at jeg startet med ketolysekuren, men at det i det hele tatt ikke skulle smake godt med søtt overrasket meg!
Nå er jeg i starten på 3. uke, har gått ned 4 kg., og er spent på om de siste kiloene går like lett av :rolleyes:

agurken 18-01-10 18:53

Sv: Ketolyse og hotellmat
 
Min hotelhelg gikk ikke fullt så bra... Var i Frankrike i helga, og de sparer jo ikke akkurat på croissantene!! Dermed var frokost på hotellet utelukket, og middagen den første kvelden ble en stor skuffelse. Dårlig mat rett og slett, og jeg ble ikke mett. Dermed fristet sjokolademoussen som de andre spiste, og jeg stupte ut i "uløkka", som fortsatte hele helgen.... Søren og!
Var selvfølgelig ikke i ketose da jeg kom hjem i går kveld, men er nå tilbake på ketolysen. Og håper ketosen kommer raskt tilbake. Trenger den!!
Heldigvis var det bare en helg, men jeg kjente på magen at den ikke ville ha høykarbo ja!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no