Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Stoffskifte / hormonproblemer (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Lavt stoffskifte (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37142)

FantasiJenta 05-10-10 13:41

Lavt stoffskifte
 
Hei.

Hvis lavt stoffskifte er grunnen til at man ikke har gått ned i vekt, vil det da ta litt tid før det løsner igjen etter man blir riktig medisinert? Jeg har gått med ubehandlet lavt stoffskifte siden november 09 - september 2010. I følge siste blodprøve får jeg nå riktig dose..

Khi 05-10-10 13:50

Sv: Lavt stoffskifte
 
Det kan nok ta en stund ja.

Nerthus 05-10-10 14:10

Sv: Lavt stoffskifte
 
Mitt lave stoffskifte (ikke under referanseverdien, men nesten) økte en hel del etter bare 3 mnd på lavkarbo - men jeg gikk ikke ned de første 6 mnd... først da jeg reduserte kcal i tillegg ble det fart i sakene :) - det kan vel også ha med lavt stoffskifte å gjøre når jeg tenker meg om *ler* - men så lenge det er på vei opp tar jeg behandlingen "au naturel" eller "au lavkarbo" som jeg kaller det ;)

FantasiJenta 05-10-10 23:22

Sv: Lavt stoffskifte
 
Khi: Okei, får bare smøre meg med enda mer tålmodighet da :)

Nerthus: Levd med lavkarbo i snart ett år, om det har hatt noen innvirkning på stoffskifte vet jeg ikke, men det jeg vet er at det ikke ble normalt før jeg fikk medisiner. Men jeg har helt klart tenkt på om jeg burde begynne å telle kcal også, jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal starte..

Takk for svar begge to :)

Charlott 06-10-10 08:28

Sv: Lavt stoffskifte
 
Jeg har hatt veeeeldig lavt og ustabilt stoffskifte i over 20 år. Jeg begynte å gå ned med en gang da jeg la over kosten til ketolyse og etter noen få mnd har jeg fått et stabilt soffskifte!
Ikke forandret dosering på det drøye året jeg har spist lavkarbo og så lang tid uten forandring av dosen har jeg aldri opplevd før! :p

Sjanten 06-10-10 12:25

Sv: Lavt stoffskifte
 
Nerthus - er det lov å spørre hva slags kcalorimengde du endte opp med? Gjorde du andre elimineringer før du endte med å telle kcal? Var kcalorimengden du endte med utregnet med tanke på utgangsvekt?

Jeg har selv lavt stoffskifte og står på Levaxin. Følger ketolyse og har opplevd å gå ned ingenting jeg også faktisk.

Nerthus 06-10-10 18:42

Sv: Lavt stoffskifte
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sjanten (Innlegg 944299)
Nerthus - er det lov å spørre hva slags kcalorimengde du endte opp med? Gjorde du andre elimineringer før du endte med å telle kcal? Var kcalorimengden du endte med utregnet med tanke på utgangsvekt?

Jeg har selv lavt stoffskifte og står på Levaxin. Følger ketolyse og har opplevd å gå ned ingenting jeg også faktisk.

Med bestilt spis-deg-slank mat lå jeg ganske lavt, 12-1400, nå holder jeg meg til 15-1600, det ble litt høyere etter at jeg begynte å lage maten selv etter spis-deg-slank boka. Ligger på rundt 20 gram karbo pr dag. Utifra beregninger på vekt, alder og høyde er 1600 kcal det jeg bør ligge på for å gå ned i vekt. Jeg trener pt ikke, men skal begynne igjen snart, har nemlig opplevd stagnering i vektnedgang ved trening.

Har ikke opplevd at det er andre ting som stopper opp,så jeg drikker noe pepsimax, og bruker kunstig søtning (stort sett bare flytende natreen) når jeg trenger søtt. I tillegg ser jeg at jeg går ned om jeg strikt spiser siste måltid senest kl 18... så jeg har muligens bedre forbrenning tidligere på dagen enn på kvelden?

Nå har jeg stått stille et par uker igjen - men det har vært litt uregelmessig spising så det er greit :) Så lenge jeg bare spiser lavkarbo så er det jo ikke noe problem :)
Har kommet halvveis, og jeg stresser ikke i det hele tatt med vekta lengre siden jeg kommer til å spise lavkarbo resten av livet :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no