Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45513)

sugar daddy 24-06-11 00:50

Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Hei. Vil starte med å si at jeg har fått mye fin hjelp av å lese igjennom dette forumet. Mange engasjerte og positive mennesker. Det som plager meg litt er alle som omtaler antall gram karbohydrater som "karber".

Som litt over middels interessert i kjemi må jeg opplyse om at dette ikke er et ord. Siden mange her inne er smarte føler jeg at mange av innleggene likevell kan virke dumme på folk som kanskje skal lese seg opp om denne strålende dietten/livstilen.

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden :)

senorita 24-06-11 00:53

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Det var nå en merkelig ting å henge seg opp i? Har det noe å si da? Skjønner ikke problemet, det er jo en hendig forkorting syns nå jeg :)

Skal man poengtere skrivefeil så heter det livsstil , kilogram og likevel ;)

Batillip 24-06-11 01:10

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy (Innlegg 1146243)

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden :)

Tulling!

Brimstone 24-06-11 01:17

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Men nå er det jo de som tror at man blir mindre smart av å ikke spise karber... oops, karbohydrater mener jeg, så det er vel ikke så rart om vi sier karber :p

Batillip 24-06-11 01:21

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Han har jo et poeng. Plutselig en dag skriver noen karbiser, og da ender vi ketolysister opp med å spise femten karbonader hver dag.

Brimstone 24-06-11 01:27

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Du mener Ketolikker :p

Bittemoren 24-06-11 01:56

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
har dere ikke hørt om nakkekatolikker da :)

Glorfinia 24-06-11 02:02

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Batillip (Innlegg 1146249)
Han har jo et poeng. Plutselig en dag skriver noen karbiser, og da ender vi ketolysister opp med å spise femten karbonader hver dag.

Haha, jeg lo høyt faktisk. :P

Glorfinia 24-06-11 02:06

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy (Innlegg 1146243)
Hei. Vil starte med å si at jeg har fått mye fin hjelp av å lese igjennom dette forumet. Mange engasjerte og positive mennesker. Det som plager meg litt er alle som omtaler antall gram karbohydrater som "karber".

Som litt over middels interessert i kjemi må jeg opplyse om at dette ikke er et ord. Siden mange her inne er smarte føler jeg at mange av innleggene likevell kan virke dumme på folk som kanskje skal lese seg opp om denne strålende dietten/livstilen.

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden :)

Tror de fleste veit at det heter karbohydrater, men som Senorita påpeker så er det en veldig grei forkortelse. Jeg har ikke opplevd at noen har blitt forvirra av ordet, så da må det vel være helt legitimt å bruke det? Hvorfor gjør ting vanskeligere enn de er?

Kari Marita 24-06-11 02:48

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Ka har vel d å sei da? (Trøndersk alså) ;):p

nellie 24-06-11 06:26

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
:lol: hvis man skriver karber. da? Kan du utstå å se på det som en forkortelse da?

Dolly 24-06-11 06:51

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Det blir vel det samme som carbs på engelsk det er jo veldig mye brukt... Jeg kommer allefall til å fortsette å skrive karber det jeg syns det passer.. Selv om jeg ikke uttaler det sånn når jeg snakker...

Vi har et handlesenter her som heter kvadrat... Før sa alle ungdommene kvaddå.. Tenk det... Så ble vi påvirket av Kristian Valen og kalte hamburger for habbis.. Gjør det litt ennå faktisk... Men who cares... Jeg mener hvem bryr seg. Som det heter på riktig norsk

Regret 24-06-11 07:07

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
å herregud.. really??
Som regel så greier jeg å se noe positivt i alle innlegg men dette ble for dumt. Vi snakker da ikke som fagfolk her! karber er bare et slang, ikke et faktisk ord, vi vet da vel at det heter karbohydrater.

Nei, dette tror du må lengere inn i skogen med..

BitTorres 24-06-11 07:23

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sugar daddy (Innlegg 1146243)
Hei. Vil starte med å si at jeg har fått mye fin hjelp av å lese igjennom dette forumet. Mange engasjerte og positive mennesker. Det som plager meg litt er alle som omtaler antall gram karbohydrater som "karber".

Som litt over middels interessert i kjemi må jeg opplyse om at dette ikke er et ord. Siden mange her inne er smarte føler jeg at mange av innleggene likevell kan virke dumme på folk som kanskje skal lese seg opp om denne strålende dietten/livstilen.

Jeg ber instendig om at flere refererer til karbohydrater og ikke "karber" i fremtiden :)

Jeg er faktisk helt enig, jeg synes det er en tåpelig ting å "henge" seg opp i, men jeg er enig. Karbiser, karber, karbs...men det blir kanskje sånn når man poster mange innlegg og blir lei av å skrive alle bokstavene gang på gang? Karber for enkelhetens skyld?

Rin 24-06-11 07:59

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord.
 
Ja, gudbedre! Hvordan skal man kunne forstå hva folk mener å referere til! Nå skal jeg sannelig fornye mitt abonnement på et rekreasjonsmagasin, iføre meg vannavstøtende fottøy, og benytte tunnelbanen for å besøke kinematografen.

:rolleyes:

littleme 24-06-11 08:11

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Skal vi begynne å kritisere hvordan folk formulerer seg i forhold til riktig norsk, så er det nok mange som blir kasta ut av forumet. Her finner man jo alt fra de som ikke har lært seg å slå av (eller på) CAPS LOCK, til de som aldri har forstått orddeling. Generelt tror jeg folk blir litt f... når de skal skrive noe på et forum der de ikke engang trenger å si hvem de er. Kommer alltid til å være forskjell i formalitetsnivå på slike forum mot f.eks en bachelor ;) Kan ikke henge seg opp i sånt, da blir man gal!

Borghild 24-06-11 08:26

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
"sugar daddy" Om du er så opphengt i at alt skal skrives korrekt så det ikke virker dumt - kanskje du skulle se over rettskrivningen i innlegget ditt.
"likevell"? Glasshuset vet du.

Regret 24-06-11 08:45

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Jeg begynner å tro denne posten kun var laget for å få reaksjon jeg.. Jeg greier ikke å tro at denne personen er seriøs.

aslaug 24-06-11 08:55

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Artig tråd, fikk meg en god latter! Blir nok til å fortsette med "karber" her inne, det andre ordet er så grusomt langt!!!:D:D

Lillemy71 24-06-11 09:09

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER KARBER :D:D:D

bare troller tilbake med CAPSLOCK på - hehehehe endelig er det fredag, fredag fredag,fredag!!!!

Vidundra 24-06-11 09:23

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
(Er det nå jeg ikke skal påpeke at jeg ble usikker av opptil flere innlegg da jeg først leste gjennom ting her, fordi jeg ikke ante om "karber" var slang for karbohyrater, eller om det var et faktisk ord med en egen betydning relatert til dietten?) ;)

Som språkentusiast kan jeg innrømme at jeg godt forstår Sugar Daddys lille frustrasjon. Alle har sine "pet peeves"; selv har jeg alltid hengt meg opp i rettskrivning (til den grad at jeg har korrigert mine egne lærere og professorer) og grammatikk.

Jeg sier meg likevel enig med flere ovennevnte talere om at slike ting bør man tåle å se gjennom fingrene på når man er på et offentlig forum. Jeg forventer ikke at alle andre skal være like begeistret for språk som jeg er, og aksepterer at nå og da vil jeg støte på "pussige" ord som jeg ikke nødvendigvis vil forstå øyeblikkelig; dette gjelder både her og på andre fora. Faktisk; til tross for at jeg i teorien kunne plukket ut småfeil i nesten samtlige innlegg, vil jeg hevde at det språklige nivået her inne er langt høyere enn på mange andre nettfora, for ikke å snakke om kommentarfeltene på Dagbladet.no. :p

nellie 24-06-11 09:24

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1146313)
Jeg begynner å tro denne posten kun var laget for å få reaksjon jeg.. Jeg greier ikke å tro at denne personen er seriøs.

You think?:p

bigmum 24-06-11 09:52

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Skal snart på BUTTA å handle mat jeg. :) Mat heelt uten KARBER. :)

Regret 24-06-11 09:52

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1146336)
You think?:p

:rolleyes:
Blir så frustrert av sånne..

Huldr 24-06-11 10:00

Sv: Slutt å skrive "karber". Karber er ikke et ord
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vidundra (Innlegg 1146334)

Som språkentusiast kan jeg innrømme at jeg godt forstår Sugar Daddys lille frustrasjon. Alle har sine "pet peeves"; selv har jeg alltid hengt meg opp i rettskrivning (til den grad at jeg har korrigert mine egne lærere og professorer) og grammatikk.

Jeg sier meg likevel enig i flere ovennevnte talere

Siden du er språkentusiast må jeg bare få påpeke en liten ting: Det heter enig med ovennevnte talere ... evt enig i det de sier. En av mine små kjepphester :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no