Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31483)

a-m 25-02-10 23:26

Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning
 
Er du lei av å vaske gryter på gryter etter middag? Jeg óg! Derfor bestemte jeg meg for å lage en ren ovnsbakt middag!

Dette trenger du:

Bakte grønnsaker:

2 gulerøtter
1 brokkoli
1 purreløk
50 g kinakål
3 store champinjonger
salt og pepper
basilikum
smør

Ovnsbakt laksefilet

3 stk. laksefilet
smør
sitronpepper
persille

Slik gjør du:

Begynn med grønnsakene, disse tar lengst tid. Hakk opp gulerøttene i skiver, del opp brokkolien i passe små biter, hakk opp soppen samt kinakålen og purreløken. Finn en ildfast form, legg folie oppi og deretter legger du grønnsakene oppi der igjen, ha godt med smør over grønnsakene og krydre til med salt og pepper + basilikum, deretter pakker du inn grønnsakene i folien og setter den i ovnen på 150-200 grader, der skal de stå i en halvtime. Ta ut grønnsakene, pakk opp og rør godt! Deretter putter du den inn igjen og lar den få nye 20 minutter.

Laksefileten er kjempeenkel! Ta en passende foliebit, legg en liten smørkladd på folien, strø sitronpepper og persille over, legg deretter laksefileten med skinnet OPP og pakk den inn. Stekes i 25 min på 150-200 grader.

Serveres med sitronbåter og creme fraiche :)

(Måtte lage noen poteter til min kjære, de ble servert med smørsaus..)

Nå er jeg så utrolig god og mett! Beste middagen på lenge!!! Samboeren min som forøvrig HATER laks syns dette var en luksusmiddag :D:eek:

Elingustavsen 18-03-10 11:56

Sv: Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning
 
legger du bare folien m laksen inni bare forsiktig oppå toppen av grønnsaks folien da eller????? etter du har rørt i grønnsakene......???

tina therese 18-03-10 12:57

Sv: Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning
 
gullrøtter på ketolyse.....:o

Nannah 18-03-10 15:29

Sv: Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning
 
Om du legger alt i samme form og har folie over sparer du tid og grønsakene får smak fra laksen også:p
Høres nydelig ut :love:

Imp 19-03-10 09:50

Sv: Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning
 
Det med kinakål var nytt for meg, trodde det bare var sånn salatgrønnsak jeg? Ellers har vi lagt denne ofte, og bruker den særlig om sommeren når vi griller. Da spiser jeg laks og laksehateren mesker seg med biff. :p Og de grønnsakene kan jo varieres i det uendelige! Jeg syns også det blir herlig med et par-tre hvitløksbåter i den grønnsakspakken. (Hadde oppi ti fedd i et anfall av galskap en gang, men den ble jo ødelagt. :o )

Ellers har ikke vi pleid å røre rundt, syns du det gjør en forskjell? Og vi har også tilsatt en dæsj fløte som regel.

Men skal prøve med kinakål!

Lullen 19-03-10 11:30

Sv: Laksefilet med NYDELIG grønnsaksblaning
 
Hørtes godt ut :D
Ungene og mannen kan jo spise opp gulrøttene + pasta/potet

Printer ut og setter i permen!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no