Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Oopsie-roll (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21363)

Bollemina 29-05-09 15:13

Sv: Oopsie-roll
 
mmm! Føler at jeg spiser loff!:) Synes det va knall godt jeg, litt eggesmak - men mindre enn i omeletten, eggerøren eller speileggene jeg normalt ville spist til lunsj. Yam!

Bee 03-06-09 16:10

Sv: Oopsie-roll
 
Dere som er så skuffa: Har dere prøvd og la den ligge utildekket på benken over natten f.eks? Da tørker de inn, og får "loff"konstistens i stedet for "svamp".

supha 07-06-09 22:25

Sv: Oopsie-roll
 
Kan man ha flere brett med oppsies i ovnen samtidig? Eller blir de ikke så luftige da? Synes ofte at jeg ikke rekker å sette inn brett nr 2 før eggehviten har falt sammen:(

4me 20-07-09 11:32

Sv: Oopsie-roll
 
Jeg brukte snøfrisk og det smakte deilig. Ungene elsket det. Skal lage dobbelt opp senere idag!! Tusen takk for kjempe god oppskrift! :D

Cornelia 28-07-09 14:42

Sv: Oopsie-roll
 
Nå har jeg prøvd flere ganger å lage disse men jeg får det ikke til :confused:
De blir helt flate...
Vill ha sånn luftige som på bildene her.
Tror jeg vet hva som er feilen, jeg klarer ikke å få eggehvitene stive.
Hvordan får dere til det??
Har bare en blender og en stavmikser å velge i her hjemme.
Har kjørt eggehvitene i disse i opp til 30 min - uten ordentlig resultat.
Det blir bare et slimete skum, ikke snakk om at bollen hadde kunnet snus på hodet uten at det renner ned.
Trenger tips!!!:rolleyes:

Carisma 28-07-09 14:45

Sv: Oopsie-roll
 
Du må nok investere i en håndmikser, eller vispe de for hånd. Stavmikseren får ikke nok luft inn i hvitene, og blenderen er for grov vil jeg tro.
Eller er stavmikseren sånn du kan bytte til visp på? I såfall må du bruke vispen.
Mikser trenger ikke koste mye: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=46247285

Cornelia 30-07-09 12:29

Sv: Oopsie-roll
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 746459)
Du må nok investere i en håndmikser, eller vispe de for hånd. Stavmikseren får ikke nok luft inn i hvitene, og blenderen er for grov vil jeg tro.
Eller er stavmikseren sånn du kan bytte til visp på? I såfall må du bruke vispen.
Mikser trenger ikke koste mye: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=46247285

Takk for svar!
Ja, må nok gå til innkjøp av noe nytt og lurt utstyr...
Jeg har en sånn stavmikser som jeg kan sette visp på, prøvde det sist uten hell. Men da hadde jeg først kjørt det lenge i blenderen så kanskje det var grunnen.
Hvor lenge trenger dere å piske det før det er stivt nok da?

Areola 30-07-09 12:34

Sv: Oopsie-roll
 
Du må ha en helt ren bolle og pisker, og ikke noe gult i hvitene. Det tar vel kanskje fem minutter hos meg.

Carisma 30-07-09 12:39

Sv: Oopsie-roll
 
Pisker de opp på 2-3 minutter jeg, med stavmikservisp :ja: Ta en bitteliten klype salt i eggehvitene, og som sagt pass på at ikke noe annet er oppi. Og ikke bland med metallredskap etterpå, da flater de ut igjen :rolleyes:

Cornelia 30-07-09 13:20

Sv: Oopsie-roll
 
ok, takk!
Da er det bare å prøve enda en gang hehe :D

Viclin 02-08-09 06:10

Sv: Oopsie-roll
 
Nå har jeg drømt om Oopsie-røre, så nå må jeg jo bare prøve å lage det. :lol:

Cornelia 03-08-09 11:09

Sv: Oopsie-roll
 
Fikk det endelig til!!! (forsøk nr 3!), brukte nå bare den vispen til stavmikseren og vispet det oppi en sånn shaker (som man bruker til proteinpulver) , da ble det jammen fart i sakene! Kunne til og med snu den på hodet uten at noe rant ut. hehe. De ble helt annerledes en de andre gangene, luftige og gode! Hadde i litt stevia også. Spiste med Heinstad bringebærsyltetøy og litt seterrømme på :D
Samboern tok sine med masse ost og skinke og la dem i toast-jernet , han lurte på hvorfor i all verden jeg hadde laget så få av disse - de var jo sååå gode, og han går ikke engang på lavkarbo (enda altså - jeg prøver å overtale gjennom å lage masse gode lavkarbo retter :p).

Noen som har prøvd å ha i litt glutenmel, fiberhusk eller JBK i disse forresten?

Takk for oppskrift og hjelp til gjennomføring!

Emmie 06-08-09 22:45

Sv: Oopsie-roll
 
Mmmm - god og mett etter 3 oopsie lapper !! :p (mine ble ikke så høye , for spredde de ut med skje på bakeplaten - neste gang bruker jeg bare slikkepotten ! :rolleyes:)

Hadde fetaost og skinke - cherrytomat og agurk på - og selve lappene lagde jeg med Philadelfia ost med hvitløk og urter i ! :p

Absolutt noe jeg kommer til å bruke mye av - og skal prøve søtvarianten til bursdager o.l , med krem og bær på - når de andre skal ha vanlige bursdagskaker!
Må jammen prøve ut hvordan det blir i langpanneform også !!

Men - ang dette med antall lapper/rolls til frokost, lunch eller kvelds - noen som vet hvor mange en kan spise av disse ?
Jeg ble stappmett av 3 stk ikveld (men da etter el litt for lett middag tror jeg....) så kunne sikkert klart meg med 2 stk. til kvelds.

Monita 08-08-09 18:04

Sv: Oopsie-roll
 
Da har jeg nettopp tatt ut første brett og jeg gleder meg :D
Jeg fikk faktisk stiv eggehvite (snudde bollen på hodet, og alt satt bom fast) selv om jeg fikk pittelitt eggeplomme i hviten. Har prøvd med philadelfia ost nå først, så får jeg utforske litt mer senere.

Monita 08-08-09 19:22

Sv: Oopsie-roll
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monita (Innlegg 750899)
Da har jeg nettopp tatt ut første brett og jeg gleder meg :D
Jeg fikk faktisk stiv eggehvite (snudde bollen på hodet, og alt satt bom fast) selv om jeg fikk pittelitt eggeplomme i hviten. Har prøvd med philadelfia ost nå først, så får jeg utforske litt mer senere.


NAAAAAAAAAAAM altså!!! Smakte på en liten en etter at de var avkjølt og de er knallgode! Til og med ungene liker de, så disse får nok ben og gå på her i huset :D
Makan til "alt mulig brød" skal man lete lenge etter :sikle:

mokki 12-08-09 21:31

Sv: Oopsie-roll
 
nå har jeg oopsier i ovnen. Men tror røren min ble for løs. Eggehvitene var stive, men puttet en skje oppi, og rørte kanskje osten for hardt.... jaja, prøver nå og ser hvordan de er.... Puttet ørlite pizzakrydder oppi også jeg da..

annama 12-08-09 23:33

Sv: Oopsie-roll
 
Mine ble også litt "omelett-aktige"...:o/
Noen tips for å få litt mindre eggesmak...?

mokki 12-08-09 23:37

Sv: Oopsie-roll
 
Syns disse var kjempegode jeg. Men nå er jo jeg glad i egg. Håper det fortsetter...

Viclin 12-08-09 23:47

Sv: Oopsie-roll
 
Jeg bruker oopsier til alt! Som bunn for pålegg, ostekakebunn, i lasagne og som pizzabunn! :heia:

Nannah 13-08-09 00:04

Sv: Oopsie-roll
 
Jeg pleier å ha litt kli i dem eller litt malte solsikkekjerner..
Det er egentlig bare fantasien som setter grenser:)

Carisma 13-08-09 09:06

Sv: Oopsie-roll
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annama (Innlegg 753534)
Noen tips for å få litt mindre eggesmak...?

Krydder, eller å lage søte oopsier med krem til :)

Jeg tok i litt salt i de jeg lagde i går. Når de var ferdigstekt la jeg ost mellom to og to, og ga de en rund ei vaffeljernet til osten smeltet, og de ble litt sprø. Skal ha de til lunsj i dag og gleder meg! :D

mokki 23-08-09 10:56

Sv: Oopsie-roll
 
Nå har jeg akkurat laget oopsie med krydderphiladelphia. Spiste til frokost. De var kjempegode. Pisket eggehviten mer denne gangen en sist og de ble mye mer vellykket!

Zuma 30-08-09 19:35

Sv: Oopsie-roll
 
Nå står det et brett med 9 oopsie-rolls i ovnen.
Hadde i endel oregano og pizzakrydder, og toppet de med sesamfrø.
Jeg er spent! :ja:

gamlasnyeliv 07-09-09 14:47

Sv: Oopsie-roll
 
Lagde disse i morges med krydderost, og har nå spist 4 stk til lunch. Fikk 9 stk av hele røra, så da blir det jo ikke ille mye karber i de.
Hadde bacon og sopp inni det ene paret, og røkelaks inni det andre :sikle:

Tror jeg må mekke slike til kveldskos, men da skal jeg lage de med naturell ost, og ha krem og litt bær inni :p

gamlasnyeliv 07-09-09 18:02

Sv: Oopsie-roll
 
Har nå testet de med krem og bringebær, og jeg må bare si at neste gang jeg trenger en kake, skal jeg lage disse i kakeform som bløtkakebunn :p
Enkelt, kjapt og veldig godt :p


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no