Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37179)

Nupsida 06-10-10 20:17

Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Hei!

Skal ta toget hjem imorgen, starter imorgen kveld og er hjemme hall 6 morgnenen etterpå.

Jeg sliter skikkelig med å finne noe ketolysevennlig som jeg kan spise på turen.

Noen som har noe tips til matpakke eller noe slik?

Er nesten så jeg bare vurderer en sprekk.. *sukk*

Fjasnissen 06-10-10 20:25

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Men kjære deg.... dette høres jo ut som et nattog. Pleier du ofte å spise på natta?

Lag i værste fall en omelett som du kan spise halvparten av som kveldsmat eller no. Ser ingen god grunn til å spise på natta hvis du ikke skal sitte oppe og jalle hele natta.

Nupsida 06-10-10 20:27

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Er nattog ja, men er så redd jeg skal bli skikkelig sulten, men ikke ha noe mat å spise.

Fjasnissen 06-10-10 20:28

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Da lager du deg en omelett, og så spiser du noe av den på kvelden.... så er det bare å prøve å sove.... så har du resten til frokost når du er framme.

Lillevoff 06-10-10 20:37

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Babybel-oster, sånne snacksalamier, eventuelt Atkins-bar.

Spis egg før du drar, pleier å holde mett lenger. Og husk å ha med deg nok vann.
Går nok fint, ser du :) Det er jo ikke ideelt, men så lenge du er i ketose kan du gå ganske lenge uten mat uten at det egentlig er et problem.

Vibeke-67 06-10-10 20:56

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Kylling?
Røkelaks?
Salat m fetaost, oliven og skinke?

babydoll 06-10-10 20:59

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Lag deg noen oopsier, eller noen av de enkle lappene som er en av de nyeste oppskriftene i oppskriftsforumet!

Nupsida 06-10-10 21:00

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Takk for fine tips!
Men er ikke noe fan av oster å slik :S

Men vurderer å ha med meg ett par atkins barer, noe sukkerfri brus, og eventuelt noe omelett.. Sliter med å få sove på tog, så er redd jeg gårsulten.

En av de grunnene som gjør at jeg alltid må ha med meg noe når jeg reiser. Feks før hadde jeg alltid boller, chips og sånne ting, men når jeg plutselig ikke kan ha det med, så er jeg så rådløs!

Carisma 06-10-10 21:25

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Sist jeg var på togtur hadde jeg med meg mandler og en liten freia premium. Sovnet som vanlig i det jeg gikk på og våknet da jeg skulle av, så det var bortkasta, men :D

Nerthus 06-10-10 22:14

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Forslag: grillet kylling i biter med karridressing. Opsie/pizzasnurrer. atkins-bar. smoothie. omelett. nøtter/baconcrisp.

Maten kan du lage på forhånd og legge i plastskåler og fryse. Ta de ut når du drar - så tiner du i løpet av 3-4 timer. Slik holder de seg ferske også over litt lengre tid!

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har gått på lavkarbo - men sult pleier sjeldent å være et problem ;)

Splitterpine 06-10-10 23:01

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Hadde en 13 timers togtur for et par uker siden. Hadde samme bekymring som deg, men d gikk bare bra. Bakte nannas knekkebrød som jeg hadde med i en boks. En boks rekesalat med under 5 karber. Også kokte jeg 5 egg tror jeg d var. Greide meg helt fint på togturen. ikke no problem. Ja også hadde jeg en boks med stekt bacon.

jvb 06-10-10 23:41

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
mange bra forslag over her - også husker du å ta med noen flasker vann hvis du (som meg) ikke liker å betale 60kr literen på toget :)

Nupsida 07-10-10 00:00

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Nå har jeg fått en hau med tips, takk! :D

Men, noen som vet hvorlenge kokt egg holder i varmen?

Pearl 07-10-10 07:43

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Det holder nok helt fint natten over. G:)d tur.

Mellon 07-10-10 09:23

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Hva med å ta med noen cherrtomater og sukkererter- det sammen med nøtter snakser jeg på innimellom. Vet foresten ikke hvor lov det er på ketos vel og merke.

Fjasnissen 07-10-10 10:02

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Både cherrytomater og sukkererter har vel litt høyt karboinnhold til at man bør knaske dem i stor mengde om man skal holde seg under 15 gram karbo om dagen.

plastbox 07-10-10 14:48

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Jeg ville gjort det veldig enkelt. Kokt noen egg og slengt dem i en boks, også pakket to-tre flasker vann med litt sitron eller lime. Eventuelt bløtkokte egg og majones most sammen, med litt salt og gressløk. Enkelt som fy, raskt å lage, holder deg mett og inneholder en mer eller mindre perfekt sammensettning av næringsmiddler! ^^

Imse 07-10-10 16:42

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Jeg hadde smurt på noen oopsier, tatt med noen oppkuttede grønnsaker og masse vann og evt hatt matpakka sammen med et kjøleelement, så holder den seg noen timer ekstra.

Sjanten 07-10-10 16:48

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Hvis du vet det skal lite til før du "sprekker" på en sånn tur, så synes jeg du skal ta litt hensyn til det. Ta med fleskesvor, ølpølse, spekemat til mauling.. Dette er litt salt, men en pose med fleskesvor holder meg mett i mange timer om det er det eneste jeg har for hånden i en krisesituasjon. Ta med deg noe du synes er ekstra godt slik at det blir vanskeligere å falle for fristelser. God tur hjemover:)

keefee 07-10-10 22:53

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
:-) Er du interessert i snopp så blir det Maarauds Bacongull :S

Ivett 08-10-10 02:35

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Tok bussen hjem sist søndag fra kl.09 til 18:30, hadde med vann, nøtter, ost, annet pålegg, litt sukkerfri sjokolade, fleskesvor (som jeg til slutt ikke spiste) og...hmm.. ikke noe mer.. tror jeg.. vet det var LITE mat men jeg følte meg ikke noe sulten.
Men lagde meg mat da jeg kom hjem :)

Jeg har bare fastbestemt at jeg IKKE kommer til å sprekke før jeg er nede i "normal" vekt.. har klart det så*langt i 9 mnd. :)

Skal koke egg å ta med når jeg skal reise tilbake på mandag!
Jeg var ikke forberedt på reisen sist helg, bestemte meg bare kvelden før, så jeg bare tok med det jeg fant som jeg hadde der og da :P

Nupsida 08-10-10 16:09

Sv: Togreise på nesten 10 timer. Hva kan jeg spise?
 
Jeg spiste ikke opp det jeg hadde med engang, haha så mye for den bekymringen :P


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no