Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Rømmegrøt, lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16919)

Shakey 30-08-10 22:18

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
hei:)
er du sikker på at det ikke er mer karbohydrater i grøten? i og med at det er 2,9gram karbo pr 100 gram fløte (ca 1 dl fløte), og 2,9g karbo pr 100g i seterrømma?
Da kom jeg fram til at det er litt over 3 karb per 100 gram :eek:

Gerd 30-08-10 22:24

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Nope, du har glemt å ta med vannet i vekta. Vannet gjør at det blir mer grøt, og mindre karber ;)

sellah 15-11-10 19:40

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Grøten er skikkelig god!

Har laget den nøyaktig etter Gerd's oppskrift MEN med sukrin istedenfor splenda.

hupfer 26-11-10 14:17

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Hei alle sammen:)
Hvor mye vann skal man riste sammen med JBK?

væren85 14-12-10 22:42

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
jeg skal kjøpe fenalår i morgen så da skal jeg teste denne ut :)

Marte83 24-12-10 04:10

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
lagde denne grøten i dag siden vi alltid har grøt lille julaften..

den blei kjempe god :D takk for fin oppskrift

Mellon 01-01-11 23:24

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Da har jeg prøvd, og jeg syns ikke dette ble noe godt, dennvar ikke syrlig nok, muligens jeg gjorde feil i å bruke lettrømme (men var det jeg hadde), og så ble den skikkelig ekkel pga av JBKen, men brukte kanskje for mye (tok 3 ts for jeg fikk panikk om at det ikke ble tykt nok.

Men mulig jeg prøver igjen om jeg får tak i seter rømme i morgen- kan det gjøre forskjell? Savneg rømmesmaken :(

bonpia 05-01-11 22:44

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Den va kjæmpego!!!

Sunnisol 10-01-11 13:12

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Kan man bruke ketolyse bakemix i steder for dette johannesmelet;):confused:

Mellon 10-01-11 18:57

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Må bare fortelle at jeg har nå prøvd den med seterrømme, og det var noe helt annet- dette er den beste lavkarboerstatningen jeg noen gang har spist, nesten så jeg vil spise rømmegrøt hver dag :o

Furine 10-01-11 19:56

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Eg prøvde med bakemiks i dag, det klumpa seg i bittesmå harde klumpar. Ikkje noko særleg. :nei:

Trolltrine 11-01-11 19:37

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Er dette nok til en eller to personer?

jeg er kjempeglad i grøt, og rømmegrøt er jo fantastisk!

mmmmmm

Photobscura 11-01-11 20:26

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Mener å huske det er nok til to posjoner, og så kan du jo slenge på litt spekekjøtt av noe slag i tillegg. Nam nam!

MAR 11-02-11 02:16

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Har akkurat laget meg denne som nattmat - jeg hadde bare ca 2/3 av en rømmeboks igjen, så justerte oppskriften deretter - og det smakte helt herlig! Denne kommer til å bli en favoritt :)

prøvermegfram 20-02-11 16:56

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
denne var nydelig :D

Tutta112 14-03-11 11:51

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Denne va super, halverte oppskriften og det va akkurat passe til en, jeg brukte forresten tipset om å bruke en TE klype til å sikte i JKB og resultatet ble perfekt :)

sandrah 17-03-11 15:30

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Jeg prøvde å lage rømmegrøt i går (Ikke denne oppskriften riktignok, men ganske lik)... fysj og fy! tror man må være litt forsiktig med JBK'en.. Jeg hadde i 1 1/2 ts, og den føltes som de grønne trollene i filmen Flubber...

tror dere det hadde gått an å bruke soyamel istede...? :)

Trj 17-03-11 21:35

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sandrah (Innlegg 1059193)
Jeg prøvde å lage rømmegrøt i går (Ikke denne oppskriften riktignok, men ganske lik)... fysj og fy! tror man må være litt forsiktig med JBK'en.. Jeg hadde i 1 1/2 ts, og den føltes som de grønne trollene i filmen Flubber...

tror dere det hadde gått an å bruke soyamel istede...? :)

Prøv denne oppskriften ! Har lagd den to helger på rad. Fantastisk ! Jeg foretrekker splenda på i stedet for sukrin. Grøten var faktisk så god at jeg kunne spist den kun med kanel. :D

Tutta112 18-03-11 16:50

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Prøvde denne oppskriften for andre gang i dag, men brukte litt for mye JKB og ble da merkelig i konsistensen, men smaken var fremdeles god :) så mitt råd er i være litt forsiktig med JKB

alexsandra 18-03-11 17:12

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
har prøvd 2 oppskrifter og det gikk ikke bra. I den første så skulle det bruke 2ss av jkb blandet med litt vann,og fy det ble masse stoooore klumper. Og jeg rørte hele tiden
så fulgte jeg anvisningen bak på glasset (husker ikke helt i farten hva det var) og helte og helte og det ble bare tynn suppe:mad:
Så jeg ga helt opp og prøve det flere ganger.
Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke det for at det skal bli bra.
kjedlig og prøve i andre ting (saus) og det blir klumper:p

Trj 18-03-11 17:29

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alexsandra (Innlegg 1060024)
har prøvd 2 oppskrifter og det gikk ikke bra. I den første så skulle det bruke 2ss av jkb blandet med litt vann,og fy det ble masse stoooore klumper. Og jeg rørte hele tiden
så fulgte jeg anvisningen bak på glasset (husker ikke helt i farten hva det var) og helte og helte og det ble bare tynn suppe:mad:
Så jeg ga helt opp og prøve det flere ganger.
Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke det for at det skal bli bra.
kjedlig og prøve i andre ting (saus) og det blir klumper:p

Følg oppskriften til punkt og prikke. Rist de to små teskjeene med LITT vann (3 ss ) i f.eks et rent tomatpuré-glass. Bruk visp og rør i grøten mens du heller i JBK´en. Det har aldri klumpet seg hos meg. Jeg er strålende fornøyd.:D

HenrikBooe 17-05-11 22:54

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Jeg prøvde denne på 17 mai. Jeg serverte til 5 personer, så jeg triplet oppskriften. Skulle kanskje ha 4-doblet oppskriften, men jeg hadde dessert etter middag så de ble veldig blide :D

Jeg smaker ikke noe forskjell på vanlig rømmegrøt og lavkarbo varianten. Dette er en veldig god oppskrift. Tusen takk for at du delte den ;)

kineserbolle 24-05-11 20:55

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
TAKK du er en engel! Jeg er såååå grøt sugen!! Blir denne til lunsj i morra tror jeg :p

Batillip 07-06-11 20:20

Sv: Rømmegrøt Lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 390091)
Liker rømmegrøt jeg. MEN jeg blir så sleip og glatt i munnen liksom av JBK?? :o

Er det noen andre som blir det?? Eller er det bare meg?? :rodme:

Jeg lagde denne nå, og det var som å spise klister. Hadde laget semulegrynsgrøt til hele familien og ble såå fysen på grøt. Fant denne, og nå sitter jeg og smatter som om jeg har en limstift i munnen. Det var det verdt.

Bolla- 08-06-11 16:19

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo
 
Jeg prøvde denne i dag og synes den var utrolig god! Takk for oppskriften :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no