Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Krangel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55253)

nednoenkg 08-01-14 07:56

Krangel
 
Hei.


Har en liten sak her nå. Skal på fjellet på hytte med noen venner. Dette for å ha det gøy og stå på ski osv. Hun som har invitert skal også feire bursdagen sin på en av dagene.

Alle sover på en hytte de har leid for en sinnsykt billig penge . Det er ikke plass til alle men siden min samboer har hytte tilgjengelig like i nærheten kan vi låne denne for å sove der. Dette er en veldig stor hytte . Og siden vi får låne den max en gang i året har vi invitert med 3 stk fra familien min som aldri er på fjellet ellers. For å være snille.


På den andre hytten er det plass til 6 stk og spise. Med de tre vi har invitert blir vi 12 stk. For å være hyggelig sa vi at vi kunne være hos oss når vi skulle spise osv da det er plass til over 15 rundt bordet. De kunne jo selvfølgelig bestemme alt. Men det ville de ikke.

Jeg kommer ikke til og forlate min familie der oppe på den hytta mens jeg er der nede på den andre for å spise. Hadde vært hyggelig og spist sammen alle sammen.


Eøhadde skjønt hvis vi var hjemme hos henne eller vi også sov på den hytta men det gjør vi ikke.

Hadde situasjon vært omvendt hadde jeg sagt selvfølgelig og ikke blitt sur når det er snakk om 3 familie medlemmer..


Er det jeg som er vanskelig og ha med å gjøre ? :/

index 08-01-14 08:20

Sv: Krangel
 
Hvis de ikke vil, så vil de ikke. Ikke lag et større problem ut av det enn det er da...

Photobscura 08-01-14 08:25

Sv: Krangel
 
Spise på hver deres hytte og stå på ski og sånn sammen? Uten de ekstra familiemedlemmene er det jo fortsatt ikke plass til alle i den første hytta.

Carisma 08-01-14 09:05

Sv: Krangel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg (Innlegg 1472610)
Er det jeg som er vanskelig og ha med å gjøre ? :/

Ja, i dette tilfellet vil jeg si det.
Du sier noe viktig i en av de første setningene:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg (Innlegg 1472610)
Hun som har invitert skal også feire bursdagen sin på en av dagene.

Hadde jeg invitert og noen hadde "kuppet" det på den måten med å både be med familiemedlemmer og flytte det over på en "finere" hytte (kan hun føle, at dere vil show off og vise at den lille hytta ikke er bra nok) ville jeg både følt meg overkjørt og det hadde ikke blitt den bursdagen jeg la opp til og ønsket.

nednoenkg 08-01-14 09:15

Sv: Krangel
 
Hun har invitert via sosiale medier. Dette vil si hun er vert der. Vi har snakkket om den turen helt siden høst og er ikke hun som har invitert i den forstand. Men tatt intàtiv og sette opp arrengmentet påmsosiale medier.

At vi sier alle kan være der oppe har ikke no med show off og gjøre... :p

Carisma 08-01-14 09:18

Sv: Krangel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg (Innlegg 1472628)
At vi sier alle kan være der oppe har ikke no med show off og gjøre... :p

I dine øyne, men det kan oppfattes sik av de andre?...

Å ordne arrangement, hytte, spre budskapet OG si man vil feire bursdag på turen er i mine øyne en invitasjon.

TrillTrall 08-01-14 09:35

Sv: Krangel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg (Innlegg 1472628)
Hun har invitert via sosiale medier. Dette vil si hun er vert der. Vi har snakkket om den turen helt siden høst og er ikke hun som har invitert i den forstand. Men tatt intàtiv og sette opp arrengmentet påmsosiale medier.

At vi sier alle kan være der oppe har ikke no med show off og gjøre... :p

Hun ser det ikke på den måten og det skjønner jeg. Jeg hadde også syntes det var rart om jeg hadde invitert på den måten og en av gjestene hadde kommet og kuppet hele greia på den måten dere har gjort - og i tillegg invitert med seg flere jeg ikke ante hvem var. Sorry, jeg synes det er du som er den ufine her.

nednoenkg 08-01-14 10:02

Sv: Krangel
 
Det er snakk om velvilje her og samarbeid. Hun vet godt hvem dette er!
Man feirer vel da ikke bursdag i tre dager?

Da skal jeg si jeg ikke kan komme . Jeg Skal på hyttetur med familie...

Carisma 08-01-14 10:06

Sv: Krangel
 
Om det hadde vært meg som arrangerte ville jeg syns det var litt rart dere ikke kunne dratt med familien en av de andre 51 helgene i året... :o
Det kan jo goså hende de andre er snurt for di dere har tilgang på stor hytte, men velger å be med familie i stedet for å si at alle kan bo på den store hytta.

nednoenkg 08-01-14 10:56

Sv: Krangel
 
Er nettopp det som er problemet. Vi får hytta engang i året.Derfor inviterte vi de. Da vi har lovet og ha med de også på en fjell tur . Denne personen er aldri aktiv. Kun på sine egne arrangementer. Når andre kommer med forslag i andre omgivelser , er det ikke interesse...

nellie 08-01-14 11:01

Sv: Krangel
 
Høres ikke ut som at du er så begeistret for "denne personen", så kanskje like greit å holde deg på din hytte, sammen med familien?:)

Det er jo for DIN SKYLD det hadde vært hyggelig å spise sammen alle sammen.. Og når det ikke var du som satte i gang denne turen, så synes jeg ikke de andre er vanskelig. Ikke du heller, men det er vel bare til å respektere venninnen din og gjøre det du vil selv?

beths 08-01-14 11:40

Sv: Krangel
 
Selvfølgelig vil de spise og oppholde seg på den hytta de bor på. Du kan vel besøke den hytta når du måtte få lyst til det, så er alle happy. Familien din klarer seg sikkert fint om du er ute en tur.

Carisma 08-01-14 12:01

Sv: Krangel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1472646)
det er vel bare til å respektere venninnen din og gjøre det du vil selv?

Dette er vel to motstridende ting? Ved å kjøre sitt eget løp med egen hytte, familietreff, og å dukke opp innimellom når man finner det for godt er vel det motsatte av å respektere den som satte i gang fjelltur.

nednoenkg 08-01-14 12:08

Sv: Krangel
 
Der jeg kommer fra er det alltid husrom og hjerterom. Uansett situasjon! Når hun sier til meg at det er greit at vi spiser der også. Også plutselig kommer med dette to dagerfør avreise blir jeg frustrert over

nellie 08-01-14 12:19

Sv: Krangel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1472661)
Dette er vel to motstridende ting? Ved å kjøre sitt eget løp med egen hytte, familietreff, og å dukke opp innimellom når man finner det for godt er vel det motsatte av å respektere den som satte i gang fjelltur.

Du om det.

TrillTrall 08-01-14 12:21

Sv: Krangel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg (Innlegg 1472665)
Der jeg kommer fra er det alltid husrom og hjerterom. Uansett situasjon! Når hun sier til meg at det er greit at vi spiser der også. Også plutselig kommer med dette to dagerfør avreise blir jeg frustrert over

Jeg synes faktisk hun er litt tøff som tør si nei når du foreslår at dine tre ekstra familiemedlemmer (som de andre seks sikkert ikke har noen relasjon til?) skal delta på turen og måltidene også. Det er jo dere hun vil på tur med, ikke tre ukjente. Hun har sikkert gledet seg til å være sammen med sine venner, ikke din familie.

Kanskje er hun som meg - nye personer er greit å omgås en liten stund, men ikke en hel helg og ved alle måltider. Er man introvert så er man det. Du er kanskje av den motsatte sorten som synes det er festligere jo flere man er - begge deler er like fint altså. :) Men det kan bli problemer om to slike motpoler skal tilbringe tid sammen.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no