Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   En KNALLGOD salat! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16844)

Princez 16-01-08 21:41

En KNALLGOD salat!
 
Det er litt morsomt at jeg plutselig ble så glad for å komme på denne oppskriften igjen. Jeg har nok fortrengt den, eller lagret den lagt bak i kartoteket på bokstaven ü, for über usunt!!

Tunfisksalat

1 boks tunfisk i olje (måtte bruke den i vann, i gamle dager! hihi)
1-2dl seter-rømme
1-2 dl majone
2 hardkokte finhakkede egg
1 stang finhakket selleri (kan sløyfes)
1 ts sitronsaft

Her kan man bruke ca. mål, eller variere mengder etter behag!

Anbefales!

Nille 16-01-08 22:19

Sv: En KNALLGOD salat!!
 
:sikle:

Namme! Den skal prøves !
Tusen takk :D

Georgine 16-01-08 22:25

Sv: En KNALLGOD salat!
 
Noterer så blekket spruter.

Tusen takk :blomster:

Safir 18-01-08 13:19

Sv: En KNALLGOD salat!
 
Denne spiser jeg mye, men har purre eller rød løk i, mer majones, salt og pepper og ikke stangselleri.

Det er og veldig godt med Lyst fetaost til, eller ostechips og cherrytomater ved siden av!

:nam:

Nett 18-01-08 22:09

Sv: En KNALLGOD salat!
 
Denne skal prøves!!

På Rema 1000 fant jeg en 3 pack men små bokser tunfisk i olivenolje - de smakte veldig godt og så var det grei størelse på boksen( inneholder totalt 80 g - og ca 50 g tunfisk) og det beste: 0 karb!!

Princez 19-01-08 04:10

Sv: En KNALLGOD salat!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Safir (Innlegg 389469)
Denne spiser jeg mye, men har purre eller rød løk i, mer majones, salt og pepper og ikke stangselleri.

Det er og veldig godt med Lyst fetaost til, eller ostechips og cherrytomater ved siden av!

:nam:

Så gøy å høre! :) Glemte faktisk å ta med pepper og salt i oppskriften... Men så tenker jeg at folk får ta i det de vil.. Er egentlig en basis-oppskrift, og kan brukes til mye om man sløyfer og legger til! :D

Princez 19-01-08 04:14

Sv: En KNALLGOD salat!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nett (Innlegg 389785)
Denne skal prøves!!

På Rema 1000 fant jeg en 3 pack men små bokser tunfisk i olivenolje - de smakte veldig godt og så var det grei størelse på boksen( inneholder totalt 80 g - og ca 50 g tunfisk) og det beste: 0 karb!!


ok, men test litt i forhold til mengder...og legg til hvertfall pittelitt pepper og litt salt. Jeg synes den er best når den er raus med majones og rømme, men du må finne ut hva du liker best! Lykke til!!! :):)

Nannah 19-01-08 23:14

Sv: En KNALLGOD salat!
 
mmm purre i ...ikke selleri men litt finhakket parika ...og curry . mums

Iset 20-01-08 00:43

Sv: En KNALLGOD salat!
 
Denne har mamma laget i alle år, den er knallgod. Hun har ikke selleri oppi da, men endel løk og bittelitt sennep. Nyydelig! :sikle:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no