Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Kjære vene, skuffen full av flyvedyr (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34697)

bjørnemor 01-07-10 22:29

Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Etter jeg kjøpte, fiberhusk og krukaskli, evt jytte mel.. har skuffen min blitt invandert av dyr som lingner på små pinner, men som kan fly:eek::eek:

I alle dager:eek::eek: gjett om jeg har kasta og vaska her..

Tok glutenmelet og helte opp i en boks med lokk.. tar ingen sjanser..

Hvordan oppbevarer dere sånne ting?

Aldri opplevd dette før jeg kjøpte fiberhusken..

Pearl 01-07-10 23:55

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr:O
 
Det har faktisk jeg også opplevd med fiberhusk. Ganske ekkelt.

bjørnemor 02-07-10 00:12

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr:O
 
Har dere fiberhusken i en tett boks feks? Det må jo ha kommet med fiberhusken fra butikken. Kan ikke skjønne noe annet.. ekkelt altså..

Gerd 02-07-10 00:20

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr:O
 
Har aldri opplevd det. Men den kommer jo i tett pose. Passer du på at den ikke står for varmt og at posen er skikkelig tett (klype på f.eks)

Ferskenbeinet 02-07-10 08:27

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
åhh bra jeg har klype på og inni en tett boks. Jeg har nemlig fått dyrebesøk før så nå er jeg føre var! Den gang var det hundene sine griseører som hadde fått ligge i en lukket pose. Når jeg fant de igjen etter noen måneder var det spist hull i posen, larver som var klekket og små biller. EKKELT!!! Så nå er ALT i bokser her, og hundegodiser får ligge i fryseren en tid før hundene får dem. Har nemlig sett sånne dyr i dyrebutikker i ettertid.

bjørnemor 02-07-10 15:01

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
I alle år har jeg hatt hvetemel, sukker, melis, bakepulver, vaniljesukker osv i en kjøkkenskuff. ALDRI har det blitt invisert med noen flyvedyr altså!!!

Så jeg vet ikke hva som er skjedd egentlig. Måtte kaste alt og desinfisere skuffen. Blir dyrt om jeg må kjøpe fiberhusk, nøtter, krukaskli osv hver gang. Så jeg skal kjøpe noen bokser nå og sette de tett.

Ketolyse var smart som har tette bokser med lokk.. lol;)

Cherry 02-07-10 15:09

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Du må ikke vaske med vanlig vaskemiddel når du får sånne. De legger egg og eggene kan bli igjen i kriker og kroker. Har du skuffer som du kan ta ut er det en god ide å ta dem ut og støvsuge dem, før du skyller/bader dem i glohett vann og går over med sprit.

Det er helt vanlig med sånne dyr i melet altså - og det gjelder uansett mel, og det er rett og slett litt grøsselig å tenke på at vi nok har spist en del sånne også, ettersom de ikke synes så godt i posen :p

Får man disse dyrene så bør man kaste alt av mel, ettersom de holder seg godt fast og kan bli værende igjen i det man har igjen, selv om posene har vært lukka. Tette bokser er lurt, dessuten er det jo mye mer hygienisk ;)

Lill-B 02-07-10 15:47

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Tupperware er en fin-fin ting til sånt :ja:

bjørnemor 02-07-10 16:31

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Nå er skuff nr to renset også og alt er kastet. Jeg vasket med klorin, det burde vel gå?
Hvis jeg ser et stk flyvedyr her igjen, så klikker jeg!!!:mad:

Isted så helte jeg klorin på stakkar'n og den døde kjapt..

Litt komisk at dette var mitt første møte med lavkarbo, jeg fikk iallefall renset skuffen for alt av hvitt mel, melis hehehe

Myrull 02-07-10 16:58

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
*Grøss* Løper ut å kjøper tette bokser.

Zuma 02-07-10 21:39

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
:eek: *angst!*

Iiik! Angrer på at jeg leste denne tråden, jeg får nemlig hetta av slikt!! *pjuk*

kjegro 02-07-10 21:47

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor (Innlegg 898434)
Nå er skuff nr to renset også og alt er kastet. Jeg vasket med klorin, det burde vel gå?
Hvis jeg ser et stk flyvedyr her igjen, så klikker jeg!!!:mad:

Isted så helte jeg klorin på stakkar'n og den døde kjapt..

Litt komisk at dette var mitt første møte med lavkarbo, jeg fikk iallefall renset skuffen for alt av hvitt mel, melis hehehe

Slike kryp liker fuktighet, desverre.. Du må kaste alt som er åpent, støvsuge kjempegodt,spraye med insekts middel (sterkt), støvsuge igjen og igjen... lufte skuffer og skap. Husk innimella alle kriker og kroker. Det kan være egg igjen. Lykke til. Har opplevd det selv, men fra mel..

bjørnemor 05-07-10 15:51

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Hvor får man tak i insektsmiddel?
tørr ikke lukke igjen de to skuffene ennå. Så de står tomme åpne.. har tenk å ha det sånn en par uker..
Siden jeg ødla reiret til disse flyvedyrene så har noen flydd bort på gardiner og vegger. Men har knerta disse også..

Tenke jeg skulle prøve meg på en brødoppskrift IGJEN :rolleyes:, men det tørr jeg nesten ikke. Da må jeg åpne en ny fiberhusk som jeg har kjøpt. Denne gangen kom fiberhusken i en poseutgave. Ikke pose og eske. Men de burde gå hvis jeg bare tar en strikk rundt posen da den er åpna..

Får helt hetta her.

Nå er jeg på høykarbo igjen, for jeg vet ikke hva jeg skal spise når jeg ikke har brød.:confused:

Cherry 05-07-10 15:59

Sv: Kjære vene, skuffen full av flyvedyr
 
Som sagt det er ikke kruskaklien sin feil i utgangspunktet. Dyrene heter meldyr og kommer i..vel, mel:p

Det finnes millioner ting å spise på lavkarbo, og brød er definitivt ikke en av tingene som man bør spise aller mest av. Ta deg litt tid til åpløye gjennom noen oppskrifter her og bruk fantasien selv, så går det så bra.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no