Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Optimal Ernæring (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=133)
-   -   OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26608)

Nannah 24-06-09 08:47

OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
Trenger litt input her...Danish lr noen annen...
Vi skal starte opp på ny frisk...med først vektap. men og en varig livstilsendring.
*Går man greit ned på dette?(behøver ikke gå så fort altså)
*Kan man spise mer grønnsaker her enn feks på Atkins induksjon?
*Hvorfor kan man spise potet og fx kålrot på OE?
D et er en jungel derute av forskjellige lavkarbodietter..og det er vanskelig å finne en som passer til akkurat mine behov. Selv om jeg skal gå hos Lindberg...så tror jeg ikke hans opplegg er greia for meg..

Nannah 24-06-09 23:26

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
Dytt!!

Nannah 30-06-09 23:55

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
*Spark!!!*

hanne42 05-07-09 14:40

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
Ferietid?:confused:

chili 09-07-09 09:45

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
*dytter*

Slenger meg på spørrekoret!

Polleke 09-07-09 22:48

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
Jeg har lurt på det samme, men har ikke peiling. Bare valgte meg ut Atkins da ei jeg kjenner fortalte om det, og sånn har det blitt (: Vet mye om Atkins da, for jeg har bøkene om det, så bare å spørre om det er noe du lurer på angående Atkins. Men jeg er fersk da :P

Nannah 09-07-09 23:31

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
Jeg har gått på atkins/skaldemann før...
Er gammel i gamet..men er nysgjerig på OE.

JenJen 10-07-09 00:40

Sv: OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?
 
Jeg mener OE har mindre proteiner, mer karbohydrater og mer fett :ja: Her diskuteres forskjellen mellom OE og Atkins, bare kjipt at tråden er noe amputert :rolleyes: (fra side 4 og utover står det mye interessant)
Har prøvd OE en liten periode og det var egentlig veldig greit, men det ble for tungvint å holde styr på alt. Dessuten har gratisprogrammene såpass store feil at jeg enten gikk veldig over proteingrensa, eller ble liggende langt under. (Og jeg er i tillegg veeeeldig glad i kjøtt, og da ble proteinbegrensning litt kjipt :o 65 gr protein er jo ingenting!)

Denne formelen står et stykke ut i tråden:
Sitat:

Husk at man i den første fasen bør bruke forholdet 1 gr protein : 2 gr fett : 0,5 gr karbo pr kilo kroppsvekt om man har en del kilo å gå ned, når man etter hvert nærmer seg stabiliseringsvekta, så endrer man sammensetningen av næringsstoffene til 1 : 2,5-3,5 : 0,5-0,8. Dette er forholdstall hentet fra boka om OE.
Vil absolutt anbefale å prøve, selv om jeg personlig syns det var for komplisert.
Man går greit ned i vekt, det er lettere å leve med i sosiale sammenhenger, og listen over matvarer man kan spise er lengre :p
Jeg er ingen OE-ekspert da, så det kan hende jeg har misforstått noe ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no