Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Smerter i eggstokkområdet som stråler ut mot ryggen og nedover lårene.. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5820)

Iset 08-07-05 14:11

Smerter i eggstokkområdet som stråler ut mot ryggen og nedover lårene..
 
Det begynte for noen dager siden med en litt skarp smerte nede på høyre side av magen, er vel rett ved eggstokkene tenker jeg. Det kjentes bare når jeg bøyde meg litt ned. Da jeg lå i sengen den kvelden kjente jeg noe inni magen der nede når jeg trykket inn. Det var liksom "noe" der i forhold til på den andre siden, der jeg ikke kjente noe.

Dagen etter hadde smerten "formert" seg, jeg hadde vondt lenger oppe også, litt bakover mot ryggen.

I morges var det enda verre, nå ligger smerten ENDA mer bakover mot ryggen (ikke i ryggen, men mer på siden litt bakover) og det har begynt på andre siden også, i tillegg til litt nedover lårene. http://www.pratekompaniet.com/forum/...smilies/13.gif:

Hva kan det være? Kjennes på en måte ut som muskelsmerter, men jeg har aldri kjent noe slikt før. Orker ikke tanken på å gå til legen nå, må ha med ungen og alt, men må jeg så må jeg.

Noen jeg snakket med nevnte eggstokkbetennelse?

Nå har jeg ikke særlig smerter i eggstokkområdet lenger, men mest på hele venstre side av kroppen!! Kan ikke snu meg mot høyre, det er dritvondt. Men jeg kjenner ingenting når jeg bare sitter i ro.

Mamma har MS og hun sier det er arvelig, så jeg er litt nervøs.... Men det er nok ikke noe slikt.

Lennor 08-07-05 15:06

Ei venninne av meg hadde tett eggeleder, tror hun hadde liknende smerter.. men nå er hun mye bedre..

Tror du burde dra til lege..:rolleyes: bedre føre var vet du..

Daizy 08-07-05 16:31

Jeg har hatt eggleder betennesle, og det var ikke helt sånne smerter som du beskriver... Mer sånn KJEMPE vondt i eggstokk området og vondt for å bevege meg, når jeg gikk 'støtet' det til i nedre del av magen.
Eggleder betennelse kommer visstnok 'uten' grunn også, veldig vanlig når man er under sterk psykisk belastning fesk... (sorg osv) sa legen til meg :)

Kan jo være urinveisinfeksjon?! Eller ren og skjær muskelsmerte :)
Jeg hadde sånne grusomme eggstokksmerter i forrige uke og dro avgårde til legen. Men det var ingenting...

Drar du til legen så ta med deg urinprøve iallefall :) God bedring :klem:

mofe 08-07-05 16:37

Dra til legen du, Iset :ja: Så får du sjekket armen din også :)

Amica 08-07-05 17:22

Jeg hadde slike smerter når jeg hadde urinveisinfeksjon en gang. Det kombinert med menssmerter. Huttetu, det var ikke noe godt..Men ble ganske ille ganske fort, så fant fort ut av det. Ja, enig med dem andre. Heller ringe legen å spørre (eller bestille time)!!

Lykke til!

Iset 08-07-05 17:48

Oj at det kan være urinveisinfeksjon har jeg aldri tenkt på.... Herlighet, jeg tror faktisk det ER det. Jeg skal ringe legen på mandag, om det ikke blir verre i løpet av helgen, da går jeg jo på legevakten. Men legevakten er et sted jeg prøver å unngå om det omtrent ikke er fare for livet, for Stavanger Legevakt er helt patetiske.

Takk for svar alle sammen. :klem:

Amica 08-07-05 18:07

DU kan jo bare ringe legevakta å spørre om du kan levere en urinprøve. Tror ikke det er så mye verre enn at dem sticker en sticks i den (nesten som ketoxticks) og DET må dem vel klare?? Bae for å sjekke, kan utvikle seg videre til nyrene om det ikke blir tatt fort nok så! Anbefaler deg virkelig å ringe å høre..Om det bare er en sjekk med sticks dem gjør, så er det jo verdt det..

Lykke til! :o

Iset 08-07-05 20:24

Det skal jeg gjøre. Tusen takk for svar alle sammen. :klem:

Amica 13-07-05 11:37

Åssen gikk det, Iset?

Iset 13-07-05 15:51

Joda, legen kunne ikke finne noe så han mente det kunne være muskelsmerter... Kan godt hende det altså, jeg har jo trent litt mye i det siste. Ikke vet jeg.
Men smertene forsvant etterhvert og nå kjenner jeg ingenting. Legen ba meg komme tilbake dersom smertene kom igjen. :)

mofe 13-07-05 17:56

Godt å høre! :ja:

Spinny 30-07-05 16:38

Hmm
 
Urinveisinfeksjon tror jeg nok ikke det var, for der sitter vanligvis smerten i urinrøret, og man merker det meget godt hvis man tisser. Har man urinveisinfeksjon skjønner man det ganske fort. Jeg syns det hørtes ut som noe muskelgreier, musklene kan stelle i stand de verste ting altså!

Godt at det årna seg da :)

luringen 30-07-05 21:39

vær obs på at eggstokkbet er litt skummelt ifht at eggstokkene kan "tette" seg hvis du ikke blir behandlet da. Kan også ha vært en cyste på eggstokken. Jeg har hatt begge deler... Den ene gangen sprakk cysten av seg selv, den andre gangen måtte jeg legges inn for å tømme/fjerne den. Ikke farlig, bare ubehagelig. Ved underlivsbet/eggstokkbet får man vanligvis feber også.

Iset 31-07-05 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Spinny
Urinveisinfeksjon tror jeg nok ikke det var, for der sitter vanligvis smerten i urinrøret, og man merker det meget godt hvis man tisser. Har man urinveisinfeksjon skjønner man det ganske fort.

Ikke alltid, for da jeg var gravid hadde jeg aldri hatt urinveistrøbbel før, og fikk det flere ganger uten at jeg merket NOE selv. Fikk det påvist på kontrollene av den obligatoriske urinprøven. Så man kan ha det og ikke merke det selv. Men om det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse, så skal det nok godt gjøres å ikke merke noe ja. :p

Nille 01-08-05 00:47

:ja: Har du hatt "blæris" mange ganger så kan du være riktig uheldig og ikke oppdage det før du (unnskyld uttrykket) tisser blod. DA har det gått litt vel langt. Var plaget mye før (da jeg hadde mann som rota mye med andre damer og dro hjem ukjente bakterier), men etter at jeg kvitta meg med den mannen forsvant blærebetendelsene også. Nå er det bare en skjelden gang. Men allikevel hadde det gått til nyrebekkenbetendelse sist jeg hadde det. (stressrelatert mente legen). Merka ingenting jeg, før jeg blei skikkelig sjuk ! Huffameg. Det er nifse greier. Akupunktur og fotsoneterapidamen min, Ting, hun sier om blærebetendelse og isjas "boka ulltosa" - bruke ulltruse...... neeeei, tror ikke det nei. Måtte gå med ullunderbukser da jeg var liten og det var pyyyyyyyyyton ! :o

Iset 01-08-05 00:56

Uffda, Nille. Så kjipt. :klem:
Nå har jeg faktisk kun hatt UVI i svangerskapet, og aldri før eller siden, heldigvis. :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no