Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Mikrobrød på 2 minutter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27631)

Furine 10-11-09 10:05

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Mine smakar ikkje egg, heller. Ha i malte sesamfrø og solsikkefrø, då smakar det i alle fall ikkje egg.

Anom 10-11-09 10:24

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup (Innlegg 760082)
1 dl linfrø, ELLER det andre..

eller nøtter. linfrø har ingen karbo. :)


og det tells ikke når de er hele, men 1 dl KNUSTE frø/nøtter.

Hæ?? Linfrø ingen karber??
På min pakke så står det:
Karbo: 34,2g
hvorav sukkerarter 0g

og jeg brukte ca 55g uknuste linfrø for å få 1 dl knuste.
da blir jo det totalt 18,8 g karbo.

Pakken min med linfrø er fra "gogreen".

http://www.matnet.no/prod_images/prod_7536_1.jpg

Anom 10-11-09 10:42

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
1 Vedlegg
Hmm..
kan en bruke hele linfrø i oppskrifta i 1 innlegget?

Anom 10-11-09 11:55

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
(fjernet)

Carisma 10-11-09 12:01

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Hvis du søker på linfra her inne så finner du masse info om det. De tas ikke opp i tarmen hverken knuste eller hele.

Anom 10-11-09 12:06

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Å, er det sånn det er???? har søkt mye..
110% sikker?

Anom 10-11-09 12:09

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Så da gjelder ikke tallene på matvaretabellen oss uansett da? (se bildet i post nr: 28 her i tråden)

Charlott 10-11-09 12:52

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Hei og takk for mail

Det stemmer at karbohydratinnholdet på Linfrø er 0 g.
Dette er fordi alt karbohydratinnholdet som er i Linfrø er ufordøyelig og
kommer fra kostfiberinnholdet.
Det er ca 34,8 g kostfiber i 100 g linfrø.

Vennlig hilsen

Rigmor Hunstad Fagerli
produktsjef

Norgesmøllene AS

(Troooor det var Kitt som postet dette i en tidligere tråd :) )

Anom 10-11-09 12:59

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Tusen takk. :)

Supera 11-11-09 03:48

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Oi, dette hørtes godt ut! Dette skal testes i morgen!

Anom 11-11-09 14:30

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Nå lagde jeg dette med knuste linfrø, men uten salt. Mye hvitost på. (svensk hushällsost) Nydelig!!!

BlirFjong 20-11-09 18:20

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Jeg lagde dette med mandler og en liten håndfull hele linfrø, uten salt. Veldig godt!
Jeg hadde ikke bakepapir så i stedet brukte jeg en plastboks (uten lokk selvsagt), spredde røren jevnt utover i bunnen, ca 1 cm tykt.. Resulterte i et mykt og passe tykt brød. :)

Anom 20-11-09 20:19

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Jeg har nesten blitt avhengig av dette.

BlirFjong 20-11-09 21:29

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 798121)
Jeg har nesten blitt avhengig av dette.

Jaja, ikke det værste om det skjer.. Tidligere var jeg avhengig av sjokolade :o

Anom 20-11-09 21:33

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Hehe, kjenner meg igjen der.

Christina79 20-11-09 23:23

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Disse var utrolig gode:)

Fulgte Imse sitt tips med å ha oppi fiberhusk og cf! Jeg malte opp solsikkekjerner, sesamfrø og linfrø i blenderen. Lagde flere dl så har jeg blandingen "lett" tilgjengelig til frokost. Lagde fem stk små "rundstykker" i muffinsformer. Siden jeg ikke har mikro så stekte jeg dem i 15 minutter i ovnen.

Jeg har savnet "brød" mat med pålegg lenge nå, så dette var en utrolig smart oppskrift. Dette ble min oppskrift:

1 dl oppmalt linfrø, sesamfrø og solsikkekjerner
2 ts fiberhusk
1 egg
25 gr smør/olje
1 ss cf
salt

Inneholder ca 3 kh. Er det noen som vet om frø er en partystopper? Har slitt litt med nedgangen siste uka...

Iset 13-01-10 19:23

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Jeg synes dette mikrobrødet er helt aldeles genialt! En av de smarteste oppskriftene noensinne. Jeg bruker 1 ss Fiberhusk i røren, ellers følges oppskriften. Her er bilde av mitt brød:

Delt i to:
http://i69.photobucket.com/albums/i5...g?t=1263406943

http://i69.photobucket.com/albums/i5...g?t=1263406954

http://i69.photobucket.com/albums/i5...g?t=1263406988

Tiki 02-03-10 22:10

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Dette skal testes, har egentlig droppet brød og knekkebrød med nøtteblandinger, da jeg tror nøtter er en stopper for meg. Men tror jeg skal prøve med lnfrø, litt kli og evt. litt sesamblanding. Hadde vært godt med en liten avveksling til osteknekkisene nå.

Tiki 06-03-10 14:29

Sv: Mikro Brød på 2 minutter.
 
Å dette var en god avveksling til mine vanlige lunch. Takk for oppskrift. Jeg brukte stort sett malte linfrø, men litt sesamfrø og pittelitt kli.

Jeg lot det stå på 900 grader i microen på ca. 4 min. Lurer på om det var litt lenge, men 2 min. var i alle fall for kort virket det som når jeg sjekket.

Hvor lenge steker dere andre det? Og på hvor mange grader?

tuttifrutti 21-04-10 21:42

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
FRELST!!!!


TUUUUUUUSEN takk:) Nesten for godt til å være sant!!:D:D

Superteddy 22-04-10 10:22

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Fantastisk godt!!! :D Nå har jeg matpakketips framover hvertfall! ;)

mamma84 27-05-10 10:41

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Laget nettopp dette,med noen forandringer...
Har ikke stavmikser/foodprosessor eller annet å finmale med,så jeg bra grovhakka med kniven.
Brukte: linfrø,solsikkekjerner,sesamfrø og paranøtter. Hadde også i litt protein pulver og kruskakli i tillegg til ett egg og smør.
Syntes det ble både velsmakende og mettende!
Smakte ikke egg idet heletatt!
Paranøtter har ganske dominerende smak,så det smakte mest paranøtt men med hint av linfrø også.. Godt!!
Tror dette kan stekes i panna også,sånn at d blir litt mere pannekake aktig..men da må man kansje ha litt mere smør og kruskakli/proteinpulver.
Hadde seterrømme og pepperskinke på den ene og smør,majones og pepperskinke på den andre..
God og mett nå!!!
=)

Maja 07-06-10 22:15

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Hehe, dette var en morsom og annerledes måte å lage "brød" på. Ikke det beste "brødet" jeg har smakt, men den enkle fremgangsmåten veier opp for det. Dette kommer jeg garantert til å lage flere ganger. Takk for tipset!!

Cec1973 26-06-10 10:03

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
Jeg fant en liknende oppskrift på youtube og modifiserte min litt. Her er min:

1 ss. smør smeltes i mikroen.
1 egg.
Pisk godt.

2 ss. flaxseed (jeg brukte den med 50% flaxseed, 25% solsikkekjerner og 25% gresskarkjerner)
1/2 ts. bakepulver
litt sukring el. annen søtning (jeg har hørt at flaxseed ikke smaker så godt og at det trenger litt søtning)
1/2 ts. fiberhusk
1 ts. kokosmel
1 ts. mandelmel (de to siste mest for smakens skyld, kan sikkert droppes).

Jeg mikset alt i en liten bolle som tåler mikro så jeg satte den rett i mikroen i 2 min. "Brødet" ser litt rart ut og er litt svampete før det blir kaldt, men etter at det ble kaldt var det.... åååååå... så godt! Etter bare 17 dager begynner jeg å bli veldig lei av å bare spise pålegg til frokost så dette var utrolig deilig. På min flaxseedpakke står det at det er 2,7 kh. pr. 100 g. Desverre målte jeg ikke skikkelig opp alle ingrediensene, men skal gjøre det i morgen (eller kanskje jeg må lage nytt allerede til lunsj??? :-)) slik at jeg får regnet ut kh. innholdet, men regner ikke med at det er mer enn 2,5 kh. i brødet. Jeg har spist et halvt og er egentlig fornøyd med det. :-D Dette var SINNSYKT deilig og ikke minst, enkelt. Noe jeg kan gjøre hver morgen!

PS. Jeg ser at dere andre ikke har bakepulver i, men jeg tror det gjør at brødet blir litt luftigere.

Cec xxx.

Cec1973 26-06-10 10:09

Sv: Mikrobrød på 2 minutter
 
PS. Blir sikkert godt med litt revet ost i også, kanskje det blir enda mindre eggesmak da? Mitt brød luktet egg, men smakte ikke så mye egg.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no