Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49077)

3barnsmor på slanker`n 31-10-11 18:14

Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?
 
Mulig at dette er ett dumt spørsmål,men tar sjansen..:o
Hvorfor er det så himla vanskelig å gå ned i vekt etter mitt siste svangerskap? Fikk mitt 3 barn for 4 måneder siden,og har gått på lavkarbokosthold i snart 3,5 mnd.Har 3 tette barn.(Ammer ikke)
Både jeg og samboer spiser samme mat,kun etter lchf oppskrifter og han har rast ned i vekt,jeg har nesten ikke gått ned noe..:confused:
Jeg har vært på lavkarbodietter etter de andre graviditene og da har vektnedgangen gått bra og jeg merket fort resultater. Har vært i like mye aktivitet nå som etter de andre svangerskapene,om ikke mer.

Derfor skjønner jeg ingen ting nå!!!:mad: Skulle gjerne ha kommet inn i budnaden til dåpen,men denne gangen må jeg kaste inn håndkleet og innse at det kan jeg bare glemme. Blir helt motløs og lei av å ikke merke noen resultater etter 3,5 mnd.. Er jo sikkert ikke noen fasitsvar på dette,men tenkte jeg skulle høre om noen hadde erfaringer eller tanker om det:)

nellie 31-10-11 18:16

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?
 
Jeg slet veldig med de kiloene jeg la på meg i svangerskapet.:) Når de var unnagjort så gikk det mye lettere. Det kan jo ha mye med at hormoner og alt ikke er helt i lage etter en fødsel? Tror nok det..

Peppa Gris 31-10-11 18:43

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?
 
Etter de to første svangerskapene gikk kiloene av seg selv, men etter fødsel nr 3 satt de som støpt og sitter enda. Mulig kroppen kapitulerer etter så mange barn :D

Charlott 31-10-11 18:46

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1242623)
Etter de to første svangerskapene gikk kiloene av seg selv, men etter fødsel nr 3 satt de som støpt og sitter enda. Mulig kroppen kapitulerer etter så mange barn :D

Mhmm, 22 år etter barn nr 3 har jeg fortsatt svangerskapskiloer :p

lizliz 31-10-11 18:50

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?
 
Det sies vel også at det ofte blir værre og gå ned når du har gått av og på kuren noen ganger.. men har vel hørt at det noen ganger kan gå saktere ned andre gangen du prøver det. kanskje det er tredje gangen for deg..

Nå antok jeg bare at du ikke har spist like få karbohydrater i svangerskapet som ellers da, kan jo hende jeg missforsto der.

Aner ikke hvorfor det er sånn da, bare mener jeg har lest det her inne i diverse tråder.

Wonder woman 31-10-11 20:35

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?
 
Det er noen som får postpartum hypotyreose - forbigående lavt stoffskifte etter fødsel. I de fleste tilfellene går det over av seg selv, men det gjør at vektnedgangen er treig så lenge det står på.
Jeg for min del har brukt 1 1/2 år på å nå før gravid vekt etter siste svangerskap.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no