Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva gjør du når du er skikkelig fysen på noe godt ?? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6370)

nøtta 07-09-05 19:06

Hva gjør du når du er skikkelig fysen på noe godt ??
 
Har du noen gode tips som andre kan dra nytte av ? erfaringer ? morsomme episoder:p ? alternativer ? hva som helst ?

Benzo 07-09-05 19:36

Hehe, har ikke forsøkt dette selv, men det er mange som slutter å røyke som går med strikk rundt håndleddet. Hver gang de får lyst på røyk drar de i strikken, slipper og får jo selvfølgelig vondt. Dette påstår de hjelper å avlede tankene omkring røyk. Funker sikkert for godtesugne også :)

Nille 07-09-05 19:48

Da jeg slanka meg og fikk lyst på noe godt gjorde jeg en av tre ting:
  1. Pusset tennene
  2. Drakk et stort glass vann
  3. Spiste en liten skål med bringebær & vispet krem
Nå når jeg ikke slanker meg lenger....... så kan jeg jo egentlig spise hva jeg vil. Men hva vil jeg ?? Nå er spørsmålstillingen en annen. HVA er "noe godt" ?? For det har forandret seg. Jeg liker ikke chips, brus, sjokolade (bortsett fra mørk minst 85%). Tilogmed is har jeg blitt avvent. Det er godt en gang i mellom, men jeg kjøper det ikke....

Nå er "noe godt" nøtter og bær....... og mine hjemmebakte lavkarbo kaker.... :sikle:
(kakene jeg lagde før er for søte nå...)

:D

sommerfugl 07-09-05 20:57

Drikke masse vann.
Lukte på vaniljeessens..
Skriv ned på et ark alle grunnene til at du ikke skal spise noe fyfy. gjenta det høyt 20 ganger.

Iset 07-09-05 21:02

Jeg prøver å holde meg til bær og slikt, men jeg har slettes ingen dårlig samvittighet om jeg spiser en Atkins-sjokolade! :)

Jeg pleier å dele dem opp i småååå biter, og nyter hver eneste bit. Bruker lang tid på å spise den, og er mer mett etterpå.

guro 07-09-05 21:16

Det forebyggende er viktig for meg! Om å gjøre å ikke komme i den situasjonen, gjennom å spise regelmessig og variert. Og klarer jeg det er det skjelden noe problem. Men det må være regelemssig, og det må være variert - også smaksmessig. Må ha søtsmak av og til jeg, men ikke sukkersøtt. Litt søtt innbakt i programmet, holder meg unna de store utskjeielsene.

Også prøver jeg være oppmerksom på hva som leder meg mot skapet der sjokoladen ligger. Som oftest betyr det at det er tid for måltid. Og da sier jeg til meg selv, som jeg sier til ungene: Mat først!

luringen 07-09-05 21:16

lager en liten skål med mandler, valnøtter, hasselnøtter, biter av apriskoser og mørk sjokolade.....

nøtta 07-09-05 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benzo
Hehe, har ikke forsøkt dette selv, men det er mange som slutter å røyke som går med strikk rundt håndleddet. Hver gang de får lyst på røyk drar de i strikken, slipper og får jo selvfølgelig vondt. Dette påstår de hjelper å avlede tankene omkring røyk. Funker sikkert for godtesugne også :)

au :o ....

Mjauritz 08-09-05 16:56

Når jeg er fysen på noe godt, pleier jeg å lage meg kakao ( atkins pulver) og pisket krem:D Ellers koser meg meg med frosne jordbær:rolleyes: !!!!

jeef-micro 08-09-05 17:06

eller en liten smoothie...:sikle:

Kame 08-09-05 21:24

Jeg eter og eter. I dag, foreksempel, har jeg spist en neve mandler, 1/2 slangeagurk (ja, på én gang!) og en neve mandler til. Etterpå var jeg like fysen, så da gikk jeg hvileløst rundt og grublet på hvilke proteiner jeg kunne få i meg, slik at jeg skulle føle meg mett!

Jeg kokte noen egg, spiste to, og kunne slappe av.

Aline 08-09-05 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benzo
Hehe, har ikke forsøkt dette selv, men det er mange som slutter å røyke som går med strikk rundt håndleddet. Hver gang de får lyst på røyk drar de i strikken, slipper og får jo selvfølgelig vondt. Dette påstår de hjelper å avlede tankene omkring røyk. Funker sikkert for godtesugne også :)

deeeet må jeg prøve :D:D kanskje det funker på meg?? :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no