Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Ned i vekt med muffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667)

Iza 10-03-11 19:58

Ned i vekt med muffins
 
Hei og hopp.
Er bare så utrolig målløs og happy. Har vært mye småsulten og hatt lyst på mye rart en periode, men vært flink på lavkarbo og gått litt ned hver uke. Har jo holdt på et år og gått ned over 20 kg, men de siste 15 må jo også vekk.

Til saken: Jeg har spist 4-5 lavkarbomuffins (små) hver dag i mange dager. Dytta innpå i helga,da. Dette pga flere dager med bursdager. Så viser det seg at jeg på en uke har gått ned 3,7 kg?????????????????
Oh, my.
Må legge til at jeg har trent 3 av disse dagene, men likevel?
Kan jeg ha spist for lite tidligere?
Uansett! Megahappy for at jeg i tillegg til god lavkarbomat kan spise muffins og kose meg om jeg har behov! Går fortsatt ned nesten en halvkilo om dagen. Sprøtt.
Kroppen digger disse...hehe
PS: Har prøvd andre ting som LCHF-vafler,kanelsnurrer og andre ting, men har da gått ut av ketose eller ikke gått ned i vekt.

Ha en strålende muffinsdag:)

Iza

Nerthus 10-03-11 20:36

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Du må jo nesten dele linken til oppskriften til disse wonder-muffinsene ;)

Iza 10-03-11 20:59

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Ja, det er sant:)
Har ikke link, siden jeg fikk den av mamma, men har oppskriften her:

Blir 12 store eller 24 små muffins. Kan godt halvere oppskriften hvis du vil lage færre. Jeg har byttet ut noe sukrin med splenda, for da blir det ikke sånn "kald"-smak.

1 og en fjerdedel dl sukrin og noen ss splenda vispes porøst med 150 gram smør. OBS! IKKE smelt smøret først. Bare romtemperet i terninger.
6 egg vispes i den porøse massen
Tilsett 200 gram philadelphiaost, 1,5 ts vanilje (jeg brukte vaniljedråper)
3 ts bakepulver, en halv dl fiberhusk og 2 dl mandelmel.

Stekes ca 25 min på 200 grader. FØLG med på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er perfekt.

Kan også brukes som dessert med krem og bær på toppen, eller du kan fylle de med bær o.l. Kan fryses!

Bon apetit!
Isa

TigerTove 10-03-11 21:17

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Mmmm! Disse skal testes i hælja :)

Timiane 10-03-11 22:36

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Høres godt ut.:) skal prøve disse en dag. Ligger de inne på oppskrifts siden?

otika 10-03-11 22:38

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Abbonerer på denne og takker for oppskrift :D

Babycherry 10-03-11 22:43

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Er det samme steketid på små og store muffins?

Nerthus 10-03-11 22:45

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Takk! :)

ekenna 11-03-11 02:28

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Ahem.. :o Jeg skulle lage disse muffinsene vet du..! Men jeg glemte noe viktig, og tilsatte i tillegg 100 g rømme og brukte appelsin essens i stedet for vanilje. Det jeg glemte var jo av alle ting; mandelmelet :p Og så toppet jeg havparten med kanel og resten med kardemumme. Men fyy så godt det var, selv om jeg glemte mandelmelet! Smakte som arme riddere! ^^ Hihi

(Energifordeling prosentvis i mine(uten mandelmel og med rømme): 10% protein, 2% karbo og 88% fett ca.)

Charlott 11-03-11 08:43

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Vi skal avgårde på dagstur for å hente en bil til, dette høres ut som ypperlig turfølge!
Takk for oppskrift :D

chili 11-03-11 09:17

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Kanskje du har fått et bra tilskudd av fett og proteiner fra disse muffinsene? :)

Takk for oppskrift, skal prøves!

Eucalyptus 11-03-11 20:36

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Nå er muffinsene stekt, og de var gode ja:D
Glemte å putte i fiberhusk, men det får jeg ta neste gangø. Deigen var farlig god...
Første gang jeg baker lavkarbo, og det er kjekt å ha noe godt i fryseren til meg også.
Takk for at du delte oppskriften:)

Pøsh 11-03-11 21:08

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Disse skal jeg lage i morgen :D

TrineG 11-03-11 21:10

Sv: Ned i vekt med muffins
 
disse skal prøves ! Høres kjempe god ut :)

misslinda 11-03-11 21:43

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Nam nam.. disse skal bakes ;) Perfekt som litt knask på jobben når jeg blir småsulten på slutten av dagen.. sliter litt med det... Takk for oppskrift ;)

Hva har du spist utenom disse da??jeg vil også ned ;)

Leoline 11-03-11 22:05

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Oi!! Må testes, elsker hjemmebakst:)

Bernina 11-03-11 23:01

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Da blir det muffins til Lørdagskosen :)
Takk for at du deler oppskrift!

otika 12-03-11 11:12

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Disse skal jeg prøve i dag :D

Timiane 12-03-11 11:45

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Jeg laget disse igår. Stekte de i 1o minutter på varmluft. Og det var akkurat passe.
De ble kjempegodt. :D

TrineG 12-03-11 13:10

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Nå står mine i ovnen :D Er spent.

Livsglede 12-03-11 13:32

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Ymmi.... disse skal prøves straks..... er sikkert gode med ostekrem på eller.....???? philadelphiaost og sukrin melis , hmmmm det må jo bare testes ut. Men må først lage dessert til middagsgjestene mine imorgen. Blir sitronfromasj laget på sukrin, fløte,egg og litt presset sitronsaft, blir ikke så mye karber i pr. porsjon om det er sitronsaft.

Babycherry 12-03-11 14:46

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Babycherry (Innlegg 1052821)
Er det samme steketid på små og store muffins?

Noen som har en formening om det?

Nerthus 12-03-11 14:53

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Babycherry (Innlegg 1054252)
Noen som har en formening om det?

jeg gjetter noen minutt lengre... bruk en bakepinne og stikk hull for å se når de er ferdige - jeg stoler aldri på minutter og størrelse alene (har brent meg - eller ihvertfall bakverk hehe - på den måten før ;) )

Babycherry 12-03-11 14:57

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1054259)
jeg gjetter noen minutt lengre... bruk en bakepinne og stikk hull for å se når de er ferdige - jeg stoler aldri på minutter og størrelse alene (har brent meg - eller ihvertfall bakverk hehe - på den måten før ;) )

Off, ja det har jeg også! :p Men her var jeg mer bekymra for at de ikke skulle bli godt nok stekt! ;)

Livsglede 12-03-11 16:00

Sv: Ned i vekt med muffins
 
Da har jeg laget disse muffinsene. Jeg brukte 4 ss sukrin og 5-8 dråper stevia vanilje + 2 ts vaniljepulver i mine, fulgte eller oppskriften,neste gang reduserer jeg nok ned til 3 ss sukrin. Jeg har servert de med ostekrem, kun et ord, nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig smak på disse og de skal iallefall lages flere ganger:-)

Jeg laget 14 stk. og de stekte jeg i ca 20 min, på 200 grader midt i ovnene, passe det.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no