Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Er salt ok? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20037)

Pocahontas 19-06-08 20:58

Er salt ok?
 
Hei alle sammen!
Jeg har gått på kuren siden lørdag, har mistet 2,1 kilo. Happy so far. :)
Meeen..jeg har ikke lest noe om salt enda. Jeg må for eksempel salte eggene mine. Og endel annet...:(
Hva sier Mr. Torkel om salt...? Vet at det binder vann..., men har dette mye å si for nedgangen?

Takker for en informativt og støttende forum!

Pocahontas

Photobscura 19-06-08 21:02

Sv: Er salt ok?
 
En morsom ting er at jeg ikke behøver å bruke så mye salt lenger, jeg tror smaksløkene mine har blitt en del bedre på lavkarbo...
Men kast bordsaltet og kjøpt LO-salt, Seltin eller annet mineralsalt :) Smaker bedre enn vanlig salt, gjør det også, og med mange fine og nyttige mineraler i!
Dette anbefaler så vidt jeg vet også Torkil Andersen.

Marita 19-06-08 21:41

Sv: Er salt ok?
 
Stemmer det :) Bare å bruke seltin eller lo-salt!

Pocahontas 19-06-08 21:57

Sv: Er salt ok?
 
Takker & bukker! :):D

Nicpins 20-06-08 10:38

Sv: Er salt ok?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 491215)
En morsom ting er at jeg ikke behøver å bruke så mye salt lenger, jeg tror smaksløkene mine har blitt en del bedre på lavkarbo...

Mm. Signerer! Samma her; etter en stund på lavkarbo smaker maten mer. Tror det skjer noe med smaksløkene ja, når man begynner å spise bare ren mat.

Det at saltet binder vann har noe å si for nedgangen ja. Jeg kan f.eks. ikke spise spekeskinke, fenalår o.l. hvis jeg vil gå ned. Det er for mye salt i det, og vekta bråååååbremser på skriiikende dekk med svidd gummilukt...

:D God hælja på deg!

emma1 20-06-08 12:01

Sv: Er salt ok?
 
Enig i at spekeskinke og fenalår inneholder for mye salt, men deilig i sommervarmen med spekemat da...

Nicpins 20-06-08 13:17

Sv: Er salt ok?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av emma1 (Innlegg 491632)
Enig i at spekeskinke og fenalår inneholder for mye salt, men deilig i sommervarmen med spekemat da...

Åja! Ikke sant?!
Saaavner spekematen min... :(
Menmen.
Nå for tida går det mye på indrefilet hos meg, og det er jo godt det også... :D
Har altså nemlig oppdaget at hel indrefilet av svin er nesten billigere pr kilo enn både kjøttdeig og grillpølser...så da vart jo valget enkelt... :) HURRA!

Fungirl 20-06-08 20:58

Sv: Er salt ok?
 
Sitat:

Saaavner spekematen min...
Spiser faktisk fenalår hver morgen, ca 3 slices. Tror ikke det skal ha så innmari masse å si hvis man da ikke overdriver selvsagt. Men mulig jeg tar feil :) Har iallefall gått ned når jeg har spist det..

Photobscura 21-06-08 11:42

Sv: Er salt ok?
 
Det har bare noe å si rent overfladisk, det har jo ingenting med fettlagring å gjøre, og så lenge du pøser på med så mye vann du bare orker å drikke til spekematen, så slipper vannet ganske fort igjen ;)

Fungirl 21-06-08 14:10

Sv: Er salt ok?
 
Var det jeg også trodde Photobscura, så da fortsetter jeg med mine slicer iallefall....hehe

Photobscura 21-06-08 15:00

Sv: Er salt ok?
 
Men kan være en idé å være obs på det før veiing, da. Så vet man i tilfelle hvorfor man ikke har gått ned/gått opp ;)

Fungirl 21-06-08 16:41

Sv: Er salt ok?
 
Jepp :) Men spiser det fredags morgen og veier meg lørdags morgen. Spiser lite fenalår i helgene, har med med noen slices på jobb samt en liten babybelost. Holder det :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no