Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Billige pulsklokker - funker/funker ikke? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52060)

Jaudå 05-05-12 23:10

Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Har det noe for seg å kjøpe ei pulsklokke til 2-300kr, eller virker de ikke? Er ikke veldig teknisk av meg, og har absolutt ikke bruk for å putte noe inn på data'en... Vil vel bare eventuelt forbedre kondisen min, og har grisedårlig råd:pKanskje bare løpe, og håpe på det beste....:D

Victory 05-05-12 23:33

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Jeg skal ikke si om de virker eller ikke - det vet jeg ikke. :)
Men jeg ville vertfall sjekket at de er kodet til ditt belte. Jeg har hatt noen sånne som jeg har fått når jeg har bestilt I form og sånn.. og når man trener spinning eller andre ting med mennesker i nærheten hender det at de tar inn andres signaler og puls isteden..

Bønna200 05-05-12 23:45

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Jeg har en Polar jeg ga 900 for. Hvor nøyaktig den er vet jeg ikke. Men den viste hvert fall det samme etter 50 minutter med aerobic som en time men å gå tur.
Det kan faktisk stemme, for jeg har alltid gått ned mest når jeg kan gå tur 1-2 timer om dagen. :)

Jaudå 06-05-12 09:07

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Hmm, ok... Signaler fra andre ville nok ikke være et problem, da jeg alltid trener alene. Ser for meg at jeg trenger å kunne legge inn maxpuls, og at dingsen sier i fra om jeg havner utenfor f.eks 60-70%. (er det ikke det som ei pulsklokke primært skal gjøre???)

Er så grønn på alt som har med trening å gjøre, så jeg aner ikke egentlig hva ei pulsklokke skal gjøre/ kan gjøre;o))))))

Kikkin 06-05-12 10:02

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Jeg ville lagt inn litt mere penger på det og kjøpt enten en Polar FT7 eller Polar RS100. De får du billigere over nettet enn i butikk. Bra pris på intersport.no f.eks.
De kan ihvertfall gjøre det du trenger og har behagelig og kodet belte! :)

HP 06-05-12 10:14

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Hvis du har en iPhone 4S så kan Wahoo Blue HR anbefales.

Jaudå 06-05-12 10:52

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Har ikke iphone:(........

Kanskje kikke litt på finn, og gå for ei brukt halvdyr ei:cool:
Takk for inputt:)

Carisma 06-05-12 11:13

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Spørsmålet er vel hva man trenger av alle disse fancy funksjonene. Jeg har ei til 500, og den funker helt fint til det jeg trenger.

Victory 06-05-12 11:45

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Nå er det vel ingen her som har nevnt en eneste fancy funksjon... :)

Men om man trenger det eller ikke er vel opp til hver enkelt hva de ønsker og få ut av treningen, litt motivasjon på kjøpet osv osv... Tips er vel uansett bare bra, så får man ta til seg de man vil og blåse en mars i de andre.

Tarato 06-05-12 12:09

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Jeg har en Garmin 110 pulsklokke, en veldig enkel versjon med puls, tid, litt minne og GPS ++. jeg valgte denne pga GPS-funksjonen; jeg liker å vite (og trigges av) hvor langt jeg har gått og gjerne også hvor jeg har gått :) Det siste ser jeg når jeg laster inn på pc'n. Klokka koster ca 1200,-, men jeg har sett den på tilbud til 8-900,-. Selv om jeg var ute etter GPS'n har jeg funnet ut at jeg må følge med pulsen for å forebygge migrene; i så måte er klokka en fatastisk greie. Flere andre jeg kjenner har samme klokke og vi har aldri opplevd at de har forstyrret hverandre.

Lykke til med ditt valg!

index 06-05-12 12:25

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Jeg har en til 399,- fra Clas Ohlson, og den fungerer stort sett helt greit. Men noen ganger på spinningen blir den forstyrret av andre, slik at den rett og slett henger seg opp! Noe irriterende, når jeg da skal ligge på f.eks 82-87 en økt så står den gjerne konstant på rundt 75. Så jeg kjører på, og plutselig får den kontakt igjen og jeg er gjerne oppe på 92-93%. Ikke det at det gjør noe, men man vil jo gjerne ha kontroll...

Så til trening alene er nok de billige helt OK, men for meg som i hovedsak benytter den på spinning sammen med 20-30 andre så ville det nok vært en fordel å spandere litt mer...

Jaudå 06-05-12 13:16

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Har denne noe for seg, eller må man holde på klokka for at pulsen skal måles??? Likte iallefall prisen:D:D

Jaudå 06-05-12 16:27

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Og så ordner det seg tyligvis for snille jenter:D.
Etterlyste billig pulsklokke blandt facebookvennene mine, og da viste det seg sannelig at halvsøstra mi hadde en liggende:D:D:D
Da skal en jammen få opp pulsen også;o)))

Tarato 06-05-12 21:53

Sv: Billige pulsklokker - funker/funker ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jaudå (Innlegg 1343826)
Og så ordner det seg tyligvis for snille jenter:D.
Etterlyste billig pulsklokke blandt facebookvennene mine, og da viste det seg sannelig at halvsøstra mi hadde en liggende:D:D:D
Da skal en jammen få opp pulsen også;o)))

:D lykke til med bruken!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no