Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Lavkarbobriks på Rema 1000 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55373)

Gracella 06-02-14 20:39

Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Jeg burde vel ha skrevet rett til Rema og spurt selv, men er det noen her som vet hva disse inneholder og karboinnholdet??
Jeg synes de er kjempegode på smak og deler hver briks opp i fire skiver, så det blir ikke så mye jeg spiser til ett måltid. Og det er heller ikke mer enn 2-3 ganger i måneden at jeg kjøper de (latskap!).

Moogie 06-02-14 22:24

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Hvordan ser de ut? Har ikke sett noe lavkarbobriks på rema

Kanutten 07-02-14 01:03

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1477010)
Jeg burde vel ha skrevet rett til Rema og spurt selv, men er det noen her som vet hva disse inneholder og karboinnholdet??
Jeg synes de er kjempegode på smak og deler hver briks opp i fire skiver, så det blir ikke så mye jeg spiser til ett måltid. Og det er heller ikke mer enn 2-3 ganger i måneden at jeg kjøper de (latskap!).

Mener de sa ca 20 karber pr 100 gram. Jeg har kjøpt av dem jeg også og de er nydelige!

Gracella 07-02-14 09:30

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1477032)
Hvordan ser de ut? Har ikke sett noe lavkarbobriks på rema

Har ikke noe bilde av de, men de er ca 15x6x4 cm og de har tre skrå kutt i de på toppen. Masse frø i de og de er mørke på fargen. Her ligger de sammen med skoleboller og baguetter, så det er ikke den plassen lavkarbere vanligvis går og ser etter mat ;). Tror de koster 12 kr stykket (en stund siden jeg har kjøpt de nå).

Gracella 07-02-14 09:30

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1477061)
Mener de sa ca 20 karber pr 100 gram. Jeg har kjøpt av dem jeg også og de er nydelige!

Takker, Kanutten :).

sonim 07-02-14 10:35

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Har inntrykk av at det som i dagligvarebutikkjeder markedsføres som "lavkarbo"-et eller annet, ikke er spesielt lavkarbo. men ment å friste og gi god samvittighet for å spise sukkerholdige matvarer for de som er på lavkarbo?

Tar jeg feil nå eller? Husker det lavkarbobrødet som var så populært for et par tre år siden på Rema 1000. Var jo lavkarbo det når man sammenliknet med normalt kneipbrød f.eks Og det sier vel alt om hvor lite lavkarbo "lavkarbobrødet" egentlig var.....

index 07-02-14 10:52

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Har litt av det samme inntrykket som deg, sonim. Det skal ikke store karboreduksjonen til før et produkt lanseres som "lavkarbo".

Litt som ukebladenes lavkarbooppskriftshefter, der ingen næringsinnhold oppgis og maange oppskrifter tydelig er lite lavkarbovennlige....

Gracella 07-02-14 11:16

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Vet dere, Sonim og Index, jeg har en mistanke om at dere har helt rett :D.
De briksene er såpass gode at jeg mistenker de for å inneholde flere ingredienser som ikke akkurat er lavkarbo. Men hvis det er som Kanutten sier, at de inneholder 20 g karbo /100g, så er det jo bedre enn mange andre tebriks og baguetter osv.
De som er på generell lavkarbo kan nok spise de.
Uansett har jeg sendt en mail til Rema og spurt nå, så da får jeg forhåpentligvis et svar :)

Gracella 07-02-14 15:58

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Der fikk jeg svar fra Rema. De har ikke opplyst HVA briksene inneholder, men her er næringsinnholdet:

Næringsinnhold per 100g:
Energi: 1051 kJ / 251 kcal
Protein: 18,1 g
Karbohydrat: 21,9 g
-hvorav sukkerarter: 0,9 g
Fett: 8,0 g
- mettede fettsyrer: 1,0 g
- enumettede fettsyrer: 2,6 g
- flerumettede fettsyrer: 3,3 g
Kostfiber: 9,0 g
Natrium: 0,39 g


Ikke ketolysevennlig, akkurat, men greit nok for de som er på lavkarbo á la Fedon.

Rin 08-02-14 10:50

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
1 Vedlegg
Jeg har unngått disse pga ingrediensene, som min rema trykker på plakaten over brødgreiene: (beklager størrelsen)

Vedlegg 11866

Imse 08-02-14 10:59

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1477204)
Jeg har unngått disse pga ingrediensene, som min rema trykker på plakaten over brødgreiene: (beklager størrelsen)

Vedlegg 11866

Verden vil bedras.. Joda, OK for genrell lavere karbo i hverdagen, men ikke for LCHF eller ketogent der korn ikke inngår i kosten.

Gracella 08-02-14 11:12

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Takk, Rin!
Vi har to Rema her jeg bor, og ingen av de har hengt opp den informasjonen.

Men da vet vi hva de inneholder :-)

langaard 08-02-14 11:52

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1477207)
Takk, Rin!
Vi har to Rema her jeg bor, og ingen av de har hengt opp den informasjonen.

Men da vet vi hva de inneholder :-)

Magen min "krøller" seg av å lese inngrediensene:(

Moogie 09-02-14 13:36

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1477204)
Jeg har unngått disse pga ingrediensene, som min rema trykker på plakaten over brødgreiene: (beklager størrelsen)

Vedlegg 11866

Takk!

Chamomilla 09-02-14 16:48

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Ikke noe jeg vil putte i meg heller.

På vår rema har jeg sett lavkarboknekkebrød - glutenfrie. Det er bare det at de inneholder soyabønner. :( Da baker jeg heller knekkebrød selv - med bløtlagte frø og null soya).

Kanutten 09-02-14 17:32

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1477301)
Ikke noe jeg vil putte i meg heller.

På vår rema har jeg sett lavkarboknekkebrød - glutenfrie. Det er bare det at de inneholder soyabønner. :( Da baker jeg heller knekkebrød selv - med bløtlagte frø og null soya).

På bunnpris der jeg bor selger de lavkarboknekkebrød. Jeg tror det er nannahs oppskrift. Det koster 29 kr for 8-10 skiver. De er kjempegode og jeg klarer ikke lage dem like billig og gode selv.

Chamomilla 10-02-14 14:39

Sv: Lavkarbobriks på Rema 1000
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1477303)
På bunnpris der jeg bor selger de lavkarboknekkebrød. Jeg tror det er nannahs oppskrift. Det koster 29 kr for 8-10 skiver. De er kjempegode og jeg klarer ikke lage dem like billig og gode selv.

Så bra!
Vi har ikke Bunnpris her.... det jeg har sett av lavkarboknekkebrød uten soya har innehold rugmel som har dratt opp karbetallet. Det har og vært en og annen bit som har smakt harskt. :(

Men jeg prøver å lage selv med bløtlagte - gjerne spirede frø og heller supplere med kjøpeknekkebrød av og til. Lettere å fordøye og næringen skal være lettere tilgjengelig etter bløtleggingen - og jeg føler at jeg trenger den næringen jeg kan få.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no