Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Smoothies / drikke (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=125)
-   -   Avocado-lime smoothie med kokosmelk (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34550)

Gracella 22-06-10 19:38

Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
1 Vedlegg
1 boks kokosmelk
1 avokado
4 ss limejuice
ca 3 ts splenda (kan nok sløyfes? Kokosmelk er faktisk ganske søtt.)
2 fløteisbiter
1 egg
1 ss UDOs (kan nok sløyfes)

Kjøres i blenderen (jeg har stavmikserblender) til alt har en fin, kremete konsistens.
Hvis jeg hadde hatt mer plass i blenderen, så hadde jeg hatt oppi mere fløte ;)

Her er den originale oppskkriften:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991

Moogie 25-10-10 22:09

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
den her hørtes spennende ut! Hvordan står den i kjøleskapet til dagen over? Tenker meg at det blir en meget stor porsjon å ta på en gang.

Gracella 25-10-10 22:18

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Den går fint til dagen etter - tror jeg. Jeg har bare lagd den en gang med kokosmelk og husker ikke om jeg drakk alt samme dagen :rolleyes:
Synes den er bedre med yoghurt, rømme eller CF... og masse fløte!

Jeg lurer på om den har en tendens til å skille seg litt dagen etter hvis man har olje i den? Smaken er i alle fall den samme, men den ser ikke like fin ut

Ana 01-11-10 14:49

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Mmm, denne må jeg prøve, så kjempedeilig ut.

Huldr 07-07-11 13:09

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Takk for denne! Jeg prøvde med kokosmelk, egg, avocado og lime - ingen fløte, for jeg tåler ikke meieriprodukter. Den ble litt kvalmende, jeg er nok egentlig ikke så glad i smaken av kokosmelk ... Men jeg tilsatte noen frosne blåbær, og da ble den yummy! Lot være å ta oppi noe søtt, men hadde i litt vaniljepulver (ekte vanilje).

Nam nam!

Spiste forresten bare halve, skal ta resten senere :ja: :ja:

Cyan 07-07-11 13:42

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Jeg elsker denne, men lager uten kokosmelk og uten olje. Bruker vel ca 1/2 dl kremfløte og en god del vann (liker ikke når smoothien blir for tykk).

Photobscura 11-07-11 20:02

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Jøsses, denne var overraskende god! Snodig, kanskje, men mest fordi det var uvant smakssammensetting. Nå har jeg brukt avocado til bakst før, søt også, og det har vært helt supert. Ikke minst tåler jeg ikke yoghurt, så jeg ble gledelig overraska! Jeg bruker jo mye kokosmelk i varm mat, men har aldri helt vært i smoothie-gamet. Sitter alt og lurer på hva annet jeg kan bruke sammen med kokosmelk i smoothie.

Cyan 11-07-11 20:03

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Hvilken del av koksmelken brukte du? Den faste eller den flytende eller begge?

Carisma 11-07-11 20:04

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1158103)
Sitter alt og lurer på hva annet jeg kan bruke sammen med kokosmelk i smoothie.

Bringebær! :sikle:

lille_trille 11-07-11 20:04

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1158103)
Jøsses, denne var overraskende god! Snodig, kanskje, men mest fordi det var uvant smakssammensetting. Nå har jeg brukt avocado til bakst før, søt også, og det har vært helt supert. Ikke minst tåler jeg ikke yoghurt, så jeg ble gledelig overraska! Jeg bruker jo mye kokosmelk i varm mat, men har aldri helt vært i smoothie-gamet. Sitter alt og lurer på hva annet jeg kan bruke sammen med kokosmelk i smoothie.

Bringebær og vodka... eller fløte :)

Photobscura 11-07-11 20:06

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1158105)
Hvilken del av koksmelken brukte du? Den faste eller den flytende eller begge?

Begge. Den ble likevel ganske tjukk, omtrent som yoghurt, faktisk.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1158107)
Bringebær! :sikle:

Tenkte på det! Google oppskrifter på smoothies med kokos, men det er jo nesten utelukkende med bananer. :rolleyes:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lille_trille (Innlegg 1158108)
Bringebær og vodka... eller fløte :)

Ikke fløte, jeg tåler ikke meieriprodukter, derfor jeg ville prøve denne. Vokda, hehe. Jeg tenkte mer på å ha dette som et måltid, da. Jeg lagde halve oppskrifta, og det var ganske mettende. Men som drink, seff, det blir noe annet igjen. ;) Rom tror jeg kunne ha funka bedre enn vokda.

Cyan 11-07-11 20:08

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Hva med litt kakao og en dæsj søtning? Kanskje det blir som sjokolademilkshake med kokos da? Bountyshake :D

Carisma 11-07-11 20:10

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1158112)
Google oppskrifter på smoothies med kokos

Jeg bare bruker "man tager hva man haver"-prinsippet på smoothies. Kokkosmelk, bringebær, litt sitron (evt lime), litt vann og et rått egg tror jeg kan funke fint.

Forøvrig har jeg dilla på blåbær og ingefær-smoothie, ser ikke bort fra at den kan funke veldig bra med kokosmelk!

Photobscura 11-07-11 20:11

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1158115)
Hva med litt kakao og en dæsj søtning? Kanskje det blir som sjokolademilkshake med kokos da? Bountyshake :D

Hehe, da blir det litt for langt fra et måltid igjen. Jeg er egentlig ingen snacker, og prøver mitt beste for å kun spise for næringens skyld. Tidvis med vekslende hell, stort sett med stort hell. ;) Men kakao av kokosmelk, vann, 100% kakao og litt stevia er veldig godt!

Huldr 11-07-11 20:18

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1158107)
Bringebær! :sikle:

Der minte du meg på noe! Jeg tenkte å kjøpe ferske bringebær til å ha oppi ... Må jo bli godt! :ja:

blåbær 11-07-11 21:09

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Smoothie av kokosmelk, bringebær og rabarbra er veldig godt! Trengs nok litt søtning, jeg pleier å ha i noen dråper stevia.

Huldr 11-07-11 21:18

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1158185)
Smoothie av kokosmelk, bringebær og rabarbra er veldig godt! Trengs nok litt søtning, jeg pleier å ha i noen dråper stevia.

Tji-hi, for første gang smilte jeg litt av nicket ditt da jeg så det i denne tråden. For jeg hadde jo blåbær i min smoothie :p

Men - det hørtes godt ut! :ja:

Fikk forresten ikke tak i ferske bringebær, så ble frosne. Tror det blir det i frokostsmoothien i morgen :)

LilleFly 11-07-11 21:25

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Denne skal prøves :)

Huldr 15-07-11 13:08

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Jeg spiser stadig denne :) Men i dag hadde jeg ikke kokosmelk, så brukte bare en halv avocado, et egg, blåbær, bringebær og jordbær (frosne), og litt appelsinsaft som jeg hadde presset tidligere av et par appelsiner som bare ble liggende (brukte halve av den) ... den safta var ganske søt, så smoothien ble søt og god selv uten kokosmelka. Godt :)

TrillTrall 15-07-11 13:22

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1158118)
Men kakao av kokosmelk, vann, 100% kakao og litt stevia er veldig godt!

Hvorfor vann? Jeg bruker bare kokosmelk, kakaopulver og sukrin og den blir deilig på konsistens, trenger ikke være tynnere enn det synes jeg. :sikle:

Photobscura 15-07-11 13:39

Sv: Avocado-lime smoothie med kokosmelk
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1160882)
Hvorfor vann? Jeg bruker bare kokosmelk, kakaopulver og sukrin og den blir deilig på konsistens, trenger ikke være tynnere enn det synes jeg. :sikle:

Fordi jeg synes den ble bedre med litt vann, rett og slett! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no