Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Atkins kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hvordan bruker dere Cocosa? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=511)

Iset 04-03-04 21:56

Hvordan bruker dere Cocosa?
 
den spiselige, extra virgin altså. den lukter himmelsk kokos, og smaker jo kokos, men konsistensen er EKKEL. klarer ikke bare ta en skje i munnen.
vil helst ta 2 ss daglig iallefall, men hvordan kan jeg ta den? noen tips?

HP 04-03-04 22:16

Har det samme problemet... spiste med skje fra glasset når det var nytt, men nå klarer jeg ikke det mer... For mye kokos etter min smak tror jeg... Også konsistensen da... ;)

Du må nok blande den i noe mat... tror Soma har endel oppskrifter på sidene sine... www.soma.no eller .com

Kjempegodt å blande med ekstramørk sjokolade, smelt i en kopp i vannbad... :D

Nille 04-03-04 22:34

....og detta skal jeg som fra før av HATER kokos spise ????

Var innom 3 helsekostbutikker i dag. .... Cocosa var utsolgt i alle....
Får prøve Life i Torgterassen i morgen.........

Fedonisten 05-03-04 08:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
....og detta skal jeg som fra før av HATER kokos spise ????

Tenkte bare jeg skulle si i fra om at en av disse cocosa-oljene er fullstendig uten smak og lukt. Helt sant! Men husker jeg hvilken?? Nei....:o Men det er den som er best egnet til steking. Kanskje det gjør dem i butikken klokere i hvert fall....

Iset 05-03-04 09:59

den med grønn etikett skal spises (IKKE IKKE stek i den) og den med brun etikett skal stekes i. :)

Nille 05-03-04 18:02

Fikk tak i idag ! Life på Kilden hadde fått inn (egentlig liker jeg ikke å handle der, det er ei eldre dame der som er såååååååååååå kvalm !) Men....jeg har nå tatt min første spiseskje. Smak og lukt var kun et eneste lite snev av kokos (jeg har velutviklet kokosradar fordi jeg ikke liker det) og jeg klarte å spise det. Problemet var konsistensen......*gulp* http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/puke1.gif Den var ekkel dere ! Skal prøve andre måter å spise det på......

Håper det kjører opp forbrenningen min - det er eneste grunnen til at jeg tar det....Vekta var ikke morsom i dag.....må nok kutte enda litt i visse varer..., men det er en annen tråd .:mad:

Fedonisten 06-03-04 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
den med grønn etikett skal spises (IKKE IKKE stek i den) og den med brun etikett skal stekes i. :)

Jeg har prøvd å bruke den med grønn etikett som SMAKSTILSETNING en gang. Dvs. rørte den inn i en varm-rett slik at den smeltet ETTER at jeg var ferdig med stekinga. Er det OK da tro? For det ble ganske godt - med en dæsj fløte i.... (nesten som kokosmelk i....) og karri!! Yammi-yammi!!

MHM 07-03-04 00:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Dvs. rørte den inn i en varm-rett slik at den smeltet ETTER at jeg var ferdig med stekinga. Er det OK da tro?

Det må da være greit å smelte den. Fettet tåler det jo (mest mettet). Må eneste være antioksidantene i Cocosaen som er sårbare, men vi varmer jo opp grønnsaker med antioksidanter også... ;)

Iset 07-03-04 00:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MHM
Det må da være greit å smelte den. Fettet tåler det jo (mest mettet). Må eneste være antioksidantene i Cocosaen som er sårbare, men vi varmer jo opp grønnsaker med antioksidanter også... ;)

du skal ikke steke i den, eller ha den i kokende mat. men når maten er FERDIG, så kan du blande den i ja. :)

Alfamann74 02-05-08 11:02

Sv: hvordan bruker dere Cocosa?
 
Jeg liker ikke kokossmaken, men har funnet ut at den gode gamle Fleskepølsa er ett godt alternativ til snacking.

Impulsiw 02-05-08 11:17

Sv: hvordan bruker dere Cocosa?
 
*gulp* hehe.. tror ikke jeg hadde orke å spise "rå" fleskepølse. Jeg kjøpte cocosae og prøvde i kaffe med melk. Da fløt kokosen og melka til tops gitt :nei: Har aldri skjønt det cocosae greiene... hvorfor ete deti det hele tatt? Man får da mye annet sunt man kan ha i seg i stedet.. :ja:

Pearl 02-05-08 13:14

Sv: hvordan bruker dere Cocosa?
 
Sjekk tråden om cocosasjokolade. Der er det mye digg.

Stine Elisabeth F. 18-08-11 00:59

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Cocosa Coconut Oil! Finnes to varianter av denne:

Cocosa Extra Virgin: gir en nydelig smak og duft av ren og frisk kokos. Denne passer utmerket godt i smoothies, som ingrediens i et bakverk, i havregrøten, frokostblandingen osv.
(Her på siden kalt "den med grønn etikett")

Cocosa Pure: Den optimale matoljen, uten smak og lukt. Flott til bruk ved steking og tilberedning av varme retter.
Rik på mellomlange fettsyrer, som forbrennes og fordøyes lett i kroppen.
(Her på siden kalt "den med brun etikett")


Tips til bruk:

- Bruk Cocosa som erstatning for smør på brødskiva. Cocosa Pure passer til det meste siden den er uten smak og lukt. Mens Cocosa Exstra Virgin passer godt til feks syltetøy.
- Hvis du skal bake, erstatt ingrediensen smør med Cocosa!


Bruk Cocosa Coconut Oil er et ypperlig kosttilskudd med innhold av blant annet vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Stine Elisabeth F. 18-08-11 01:04

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Ser det er mange her som vil bruke den som det kosttilskuddet det er, å innta det direkte med skje, og som har slitt litt med dette.
Syns personlig ikke det ville ha vært noe å skulle spise med skje rett fra boksen! Hvis dere vil ha i dere feks 2 spiseskjeer hver dag, så bruk det i stedet for smør på brødskiva, i havregrøten, brødbaksten osv.

Sitter selv å nyter kveldsmåltidet med nybakt brød fra ett av de nye produktene innen lavkarbo-bakstene vi har fått inn på LIFE, med Cocosa Extra Virgin som "smør", lammerull og agurk. Smaker nydelig!

FrkMarge 18-08-11 01:33

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stine Elisabeth F. (Innlegg 1186133)
Ser det er mange her som vil bruke den som det kosttilskuddet det er, å innta det direkte med skje, og som har slitt litt med dette.
Syns personlig ikke det ville ha vært noe å skulle spise med skje rett fra boksen! Hvis dere vil ha i dere feks 2 spiseskjeer hver dag, så bruk det i stedet for smør på brødskiva, i havregrøten, brødbaksten osv.

Sitter selv å nyter kveldsmåltidet med nybakt brød fra ett av de nye produktene innen lavkarbo-bakstene vi har fått inn på LIFE, med Cocosa Extra Virgin som "smør", lammerull og agurk. Smaker nydelig!

Nå spiser ikke jeg noe som helst slags "brød" eller grøt...
Jeg har kjøpt et glass cocosa med grønn etikett jeg da, og er enig med flere her; den lukter godt og smaken er hm... ja ok egentlig, men konsistensen gjør at det virkelig vokser i munnen...
Jeg blandet den i mandel-lapper da... men da er vitsen borte kanskje siden de jo stekes???:confused:
Men om det går bra, så smakte det godt med mandellapper med et snav av kokkossmak med varme rips med sukrin på og brie til :sikle:

Jeg har egentlig også anbisjoner om å få i meg denne oljen/fettet hver dag, men bare å sitte her og tenke på den gjør meg faktisk kvalm:( Jeg er heller ikke så glad i kokkos i utgangspunktet...:(

Andre ting vi kan "gjemme" den i?

drizella 18-08-11 10:14

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Jeg blander min sammen med sukkefri sjokolade. Eks 200 g sjokolade og 100 g cocosa smeltes i mikro. Rør og ha i bittesmå muffinsformer. Sett i kjøleskapet, så blir det is-sjokolade:) Du kan jo da regne ut hvor mange du trenger pr dag...Kan jo selvfølgelig lages med mørk sjokolade ogsaå, men da mer karber.

hippocampus 23-08-11 08:45

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
ser denne tråden er gammel men må bare tilføre at å ta cocosoa i smoothier er ett veldig godt alternativ for da merker man det ikke :)(den ekle fett konsistensen altså) og ikke minst lage bounty mmmm da har man ett sunt og godt lørdags alternativ:D

sanny 29-08-11 14:56

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
i te er den heller ikke så verst :)

hippocampus 29-08-11 21:02

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sanny (Innlegg 1194918)
i te er den heller ikke så verst :)

hmmmm intresangt det må testes ut,hvilken te bruker du som passer til kokkos smak? sitron eller rødebær?

Mankell 02-09-11 11:15

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hippocampus (Innlegg 1195134)
hmmmm intresangt det må testes ut,hvilken te bruker du som passer til kokkos smak? sitron eller rødebær?

Jeg har den i min Earl Grey te. Helt grei smak.

halkatlala 03-09-11 15:18

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
jeg begynte i dag. jeg bare blanda den ut i litt varmt vann, jeg. det skal jeg gjøre i morgen også.

FrkMarge 03-09-11 17:13

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mankell (Innlegg 1198000)
Jeg har den i min Earl Grey te. Helt grei smak.

Grønn te er også ok :)
(8-åringen min liker også en ts i en kopp svart te faktisk :) Sammen med honning er det ganske godt - han påstod at cocosaen "fremhevet smaken" på teen:p (er litt voksen i språket innimellom denne sønnen min... resultat av å bo sammen med 1,5 lærer)

Nå bruker vel ikke vi honning da, men... :o

FrkMarge 09-09-11 19:01

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Fant netopp en ny måte å bruke cocosa på :)
Jeg hadde en liten neve blåbær i microen sammen med litt sukrin og en dæsj cocosa, bare sånn at det ble lunkent og cocosaen smeltet.
Så helte jeg pisket fløte over... Smaker ikke kokkos i det hele tatt :)

Og det ble i tillegg en nydelig dessert :D

Chamomilla 09-09-11 19:41

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
Har bounty til kjøling! :D

Ellers synes jeg å ta kokosolje har blitt en vanesak. Jeg slet med å spise den bar i begynnelsen, blandet i varmt vann, i mat osv, hadde oppå valnøtter og spiste som snacks, oppå mørk sjokolade....

Nå tar jeg en teskje bar før frokost og flere teskjeer fordelt utover hele dagen. Det går helt fint. *tøff* :)

tess81 25-09-11 20:13

Sv: Hvordan bruker dere Cocosa?
 
E har den i kaffien -nydelig <3


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no