Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Trening og mat etter trening (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48266)

Carmine 30-09-11 11:43

Trening og mat etter trening
 
Jeg er veldig fersk med lavkarbo og har langt ifra peiling, men jeg leser alt jeg kommer over:). Leste på en gammel tråd her om protein og mat etter trening og der ble jeg ikke klokere:confused:!
Jeg er avhengig av å få i meg noe rett etter trening og det må være noe enkelt å ta med seg da jeg drar ofte rett fra jobb til trening. Og jeg rekker ikke hjem tidsnok til å få i meg mat innen 1 time(går fort 2 timer). Etter styrke timene har jeg til nå brukt yt og det metter bra til jeg kommer hjem, men etter aerobic, spinning og Zumba har jeg syntes det har vært unødvendig med tanke på karboen for det er ikke like hardt som styrken men jeg må få i meg noe næring da også. Så jeg trenger noe med mye proteiner og lite karbo og lettvint... Forslag?
Trenger også forslag til noe lettvint inni treningen når jeg kjører dobbeltime.

Kitt 30-09-11 11:52

Sv: Trening og mat etter trening
 
Dersom du scrooler heeeelt nederst på denne siden finner du flere tråder om samme tema! :)

Carmine 30-09-11 14:05

Sv: Trening og mat etter trening
 
Skulle gjerne visst noe mer konkret..:confused:.Kanskje forslag til smoothi som tåler å stå en hel dag eller type protein bar/shake(merke)
Har lest alle disse linkene og ikke noe ny info der:) Men takk for tipset ;)

Gracella 30-09-11 16:06

Sv: Trening og mat etter trening
 
Kokte, skrelte egg (1-2 stk)
En boks cottage cheese som du hiver noen hakkede mandler over og/eller noe Fun Light saft.
En (liten) boks makrell i tomat med majones på.

Nerthus 30-09-11 17:06

Sv: Trening og mat etter trening
 
Er du SIKKER på at du vil trenge noe etter trening når du har holdt på i et par uker?

Atkinsbar er en fin nødløsning. Det finnes også proteinpulver du kan blande i bare vann (om du ikke har tilgang på kjøling) og/eller fløte. Babybel og spekeskinke er enkelt og godt.

Mitt "favoritt" proteinpulver er scitec nutrion (www.proteinfabrikken.no) sitt med sjokoladesmak, ca 5 g kh pr porsjon om jeg husker riktig. Det finnes andre med mindre kh i også, men dette synes jeg smaker best - smaker også godt med bare vann i :)

danielve 30-09-11 20:14

Sv: Trening og mat etter trening
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carmine (Innlegg 1219345)
Jeg er veldig fersk med lavkarbo og har langt ifra peiling, men jeg leser alt jeg kommer over:). Leste på en gammel tråd her om protein og mat etter trening og der ble jeg ikke klokere:confused:!
Jeg er avhengig av å få i meg noe rett etter trening og det må være noe enkelt å ta med seg da jeg drar ofte rett fra jobb til trening. Og jeg rekker ikke hjem tidsnok til å få i meg mat innen 1 time(går fort 2 timer). Etter styrke timene har jeg til nå brukt yt og det metter bra til jeg kommer hjem, men etter aerobic, spinning og Zumba har jeg syntes det har vært unødvendig med tanke på karboen for det er ikke like hardt som styrken men jeg må få i meg noe næring da også. Så jeg trenger noe med mye proteiner og lite karbo og lettvint... Forslag?
Trenger også forslag til noe lettvint inni treningen når jeg kjører dobbeltime.

Det finnes en protein- drikk fra Weider som har mye protein og forholdsvis lite karbo. Den selges vel de fleste stedene.

Carmine 30-09-11 20:42

Sv: Trening og mat etter trening
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1219578)
Er du SIKKER på at du vil trenge noe etter trening når du har holdt på i et par uker?

Skjønner ikke helt hva du mener??

Tusen takk for tipsene:)

maysa 30-09-11 20:57

Sv: Trening og mat etter trening
 
Jeg tror nerthus mente at etter 2 uker ca så har kroppen vendt seg til den nye måten og spise på... altså om du går ned til og spise deg under 50g Kh så er det ikke sikkert at du vil trenge noe mat etterpå om du har spist et bra fett rikt måltid ca 2 t før trening... spiser du alla fedon vil du nok kansje fremdeles trenge mat etter trening.
eller noe sikt tror jeg ???

Nerthus 30-09-11 21:34

Sv: Trening og mat etter trening
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maysa (Innlegg 1219731)
Jeg tror nerthus mente at etter 2 uker ca så har kroppen vendt seg til den nye måten og spise på... altså om du går ned til og spise deg under 50g Kh så er det ikke sikkert at du vil trenge noe mat etterpå om du har spist et bra fett rikt måltid ca 2 t før trening... spiser du alla fedon vil du nok kansje fremdeles trenge mat etter trening.
eller noe sikt tror jeg ???

Maysa got me right - jeg skal prøve og være litt mer detaljert neste gang, av og til starter jeg setningen i hodet mitt og skriver bare ned slutten ;)

Mange opplever etter at de har kommet i gang med fettforbrenningen at de ikke trenger og spise rett før eller rett etter trening :)

Carmine 30-09-11 21:44

Sv: Trening og mat etter trening
 
Åååjaaa :D Da skjønner jeg.
Nei, det er jeg jo ikke sikker på... Jeg får jo bare vente å se. Jeg er så langt ikke så avansert at jeg teller karbo for jeg er ganske allergisk mot telling og veiing...Etter å ha gått på Grete Roede Og lider litt av fett fobi.. Så jeg føler meg litt fram her og er spent på om de forandringene jeg har gjort så langt gir resultater:)

Nerthus 30-09-11 21:49

Sv: Trening og mat etter trening
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carmine (Innlegg 1219764)
Åååjaaa :D Da skjønner jeg.
Nei, det er jeg jo ikke sikker på... Jeg får jo bare vente å se. Jeg er så langt ikke så avansert at jeg teller karbo for jeg er ganske allergisk mot telling og veiing...Etter å ha gått på Grete Roede Og lider litt av fett fobi.. Så jeg føler meg litt fram her og er spent på om de forandringene jeg har gjort så langt gir resultater:)

Du trenger slett ikke telle - men spiser du stort sett karbohydrater fra grønnsaker, ikke frukt, ikke pasta, ris, poteter eller frukt, ikke bønner og linser, ligger du sannsynligvis veldig lavt i kh-inntak :)
Er du fersk fra Grete Roede - kan det ta litt tid før kroppen kommer i balanse igjen, så vær tålmodig, og spis slik at du etter de første par ukene føler deg komfortabel med mengde trening og hverdagsenergi :)

Lavkarbo er et fleksibelt kosthold - men det tar gjerne litt tid før man finner "sin" vei. Imens sørg for å spise deg mett, og spis masse god mat med gode grønnsaker, rene proteinkilder og gode fettkilder :)

Carmine 30-09-11 22:15

Sv: Trening og mat etter trening
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1219767)
Du trenger slett ikke telle - men spiser du stort sett karbohydrater fra grønnsaker, ikke frukt, ikke pasta, ris, poteter eller frukt, ikke bønner og linser, ligger du sannsynligvis veldig lavt i kh-inntak :)
Er du fersk fra Grete Roede - kan det ta litt tid før kroppen kommer i balanse igjen, så vær tålmodig, og spis slik at du etter de første par ukene føler deg komfortabel med mengde trening og hverdagsenergi :)

Lavkarbo er et fleksibelt kosthold - men det tar gjerne litt tid før man finner "sin" vei. Imens sørg for å spise deg mett, og spis masse god mat med gode grønnsaker, rene proteinkilder og gode fettkilder :)

Når du sier det på den måten høres det ganske greit ut :) Jeg må øve meg på å øke fett inntaket jeg da, Det vanskligste blir vel å ikke spise så mye frukt..:eek: Atter en gang tusen takk for bra svar:)

Nerthus 30-09-11 22:20

Sv: Trening og mat etter trening
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carmine (Innlegg 1219781)
Når du sier det på den måten høres det ganske greit ut :) Jeg må øve meg på å øke fett inntaket jeg da, Det vanskligste blir vel å ikke spise så mye frukt..:eek: Atter en gang tusen takk for bra svar:)

Velg frukt med mindre kh i enn feks banan og druer... plommer, klementin, piel de sapo melon har redusert kh-innhold. Spis bær! Du får frosne bær som du kan bruke med feks pisket krem eller tyrkisk yoghurt om du vil :)

Det er en overgang for de fleste - kunnskap er det viktigste verktøyet for suksess i lavkarbo som mange andre steder :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no