Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Hjelp! Jeg liker ikke salat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30053)

Lubben.no 04-01-10 16:19

Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Er det noen som har noen gode oppskrifter på lavkarbo-måltid uten salat?

Jeg er desverre veldig kresen i matveien, og spiser hverken fisk eller salat. Jeg trenger derfor at dere hjelper meg til å sette opp en dagsmeny uten desse ingrediensene. Forferdelig glad i alt slags kjøtt, ost og sopp.

(salat er ikke mat!!)

Gerd 04-01-10 16:26

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Det beste er om du skriver hva du liker ;)

arnakristin 04-01-10 16:29

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Hei,
Vel, det spørs hva du mener med salat det …bladsalat eller grønnsaker generelt, dersom det er grønnsaker generelt så har du jo en utfordring. Inntak av grønnsaker er viktig på lavkarbo, de som vokser over jorden minus mais – så det er bare å velge og vrake. Grønnsakene kan spises rå, kokt, stekt, woket, bakt… Mange erstatter potetene med jukseris (blomkål) eller blomkålmos.
Husk også at smaken endres på når man går på lavkarbo, mange her som har begynt å spise grønnsaker man i utgangspunktet ikke likte.

Rin 04-01-10 16:34

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Fisk spiser ikke jeg stort av heller, og tolererer nesten ikke løk, så jeg sympatiserer. :) Hva angår salat, så... jeg slenger gjerne heller noe sopp og spinat og fennikel og fetaost, feks, i en stekepanne - i smør eller med olje. Blir et fint grønt måltid det, om ikke akkurat knasende råkost!

Jabba 04-01-10 17:29

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Frokost: Egg & bacon
Lunch: Skyr youghurt med masse fløte
Middag: Nakkekotelett med championg og blomkål
Kveldsmat: rekesmørbrød m majones og ostekjeks som bunn

Ser du skriver generell Lavkarbo og da kan jeg anbefale Skyr. Denne har nok litt mye karber dersom en er på ketolyse.

Rin 04-01-10 17:47

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 810754)
Ser du skriver generell Lavkarbo og da kan jeg anbefale Skyr. Denne har nok litt mye karber dersom en er på ketolyse.

Jeg brukte Skyr som måltid ca daglig i et par måneder, så jeg skal ikke akkurat krangle, men jeg har nå bevisst kuttet den ut fordi den tross alt inneholder en del søtstoff og søtsmak og null fett og det føltes ikke så veldig konstruktivt, i lengden. :cool:

nellie 04-01-10 17:51

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
hmmm. er vel ingen av matrettene du finner under "oppskrifter" her som inneholder salat.. Ei heller så mange som har det som tilbehør.

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

velg og vrak.

Jabba 04-01-10 18:50

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 810767)
Jeg brukte Skyr som måltid ca daglig i et par måneder, så jeg skal ikke akkurat krangle, men jeg har nå bevisst kuttet den ut fordi den tross alt inneholder en del søtstoff og søtsmak og null fett og det føltes ikke så veldig konstruktivt, i lengden. :cool:

Skyr uten fløte er ikke et måltid verd å nevne en gang......:D
Nei, den må spises sammen med masse fløte!
Jeg ville nok ikke spist denne hver dag - men jeg synes den er en grei avveksling fra egg & pålegg innimellom....

søt uten sukker 05-01-10 17:48

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Skjønner ikke den skyr greia helt...smaker ikke spesielt godt og for mye karbo.Er det ikke bedre med naturell yogurt med evt litt stevia og noen bær? Muligens like mye karbo men veeeldig godt...også mer vitaminer kanskje?:p

søt uten sukker 05-01-10 17:49

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Kunne ellers også trenge noen grønnsaks tips. Liker jo salat, men blir så fort lei...trenger grønnsaks inspirasjon...kanskje en egen tråd dette...

LenaBeatrice 05-01-10 17:57

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker (Innlegg 811251)
Skjønner ikke den skyr greia helt...smaker ikke spesielt godt og for mye karbo.Er det ikke bedre med naturell yogurt med evt litt stevia og noen bær? Muligens like mye karbo men veeeldig godt...også mer vitaminer kanskje?:p

Tyrkisk yohurt!!
10 % fett og 3,"et eler annet" karbo/100 gram.

Charlott 05-01-10 18:02

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Tyrkisk yoghurt med frosne bær, er det så godt som jeg innbiller meg??

søt uten sukker 05-01-10 18:03

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
yupp:D

Charlott 05-01-10 18:19

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker (Innlegg 811257)
yupp:D

Smått jeg skal på ICA i morgen`a! :p

Imse 06-01-10 14:33

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dreamy (Innlegg 811254)
Tyrkisk yohurt!!
10 % fett og 3,"et eler annet" karbo/100 gram.

Karb0innh0ldet varierer fra merke til merke.. Det var mere enn 3 i linddals eller hva den het.
Jeg spiser 150g c0tage cheese med 50g creme fraiche på, masse pr0teiner 0g fett. 0g metterr g0dt. Skyr smaker litt kunstig 0g jeg kunne ikke tenke meg å spise den med fløte på..

Charlott 06-01-10 14:39

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 811815)
Karb0innh0ldet varierer fra merke til merke.. Det var mere enn 3 i linddals eller hva den het.

Måtte jeg sjekke siden den står på handlelista mi ;) 4.2 gr karb og 10 gr fett :)

Carisma 06-01-10 16:32

Sv: Hjelp! Jeg liker ikke salat
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 811815)
Skyr smaker litt kunstig 0g jeg kunne ikke tenke meg å spise den med fløte på..

Skyr med fløte smaker dessert :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no