Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24639)

Sisteinnsats 12-05-10 18:24

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 875850)
Jeg reagere VELDIG annerledes på sukkerfritt på lavkarbo vs ikke. Kom ikke her og si du ikke er advart! ;)

Men jo, innholdsfortegnelse finnes nå faktisk på alt av smågodt også, ihvertfall på de store sentrene.

Det kan nok hende. Men uansett vil det ha mest med mengden og hyppigheten på inntaket å gjøre. ;)

Runegutt 12-05-10 20:04

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Tror maven min har vendt seg til alle typer kunstig søtning.

Timona 12-05-10 20:30

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Ang sukkerfritt godteri: kjøpte det en gang, aldri mer..hele kvelden gikk med til dobesøk :o

De har kyllingpølser på Maximat på Nordby senteret, 0,5 gr karbo. Ganske gode synes jeg. Og ekte majones ( små gule plasflasker) med 1 gr karbo.

Borghild 12-05-10 20:57

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Kjøpte masse deilig grillribbe i Sverige i dag. De hadde både ukrydret og krydret. Jeg valgte den uten. :p
Venter bare på sol og litt varme, så skal grillen innvies. :D

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...t7M/weight.png

Veggpryd 12-05-10 22:07

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Jeg kjøper ALDRI mer sukkerfritt godteri fra Sverige... :o :lol:

Pleier å kjøpe:
Kalvesteik
Elgsteik (i sesongen)
Hjortesteik
Bacon (2-kilo's rull)
Flesk
Fläskfärs
Kjøttdeig

Sig. + vin :p

Impulsiw 13-05-10 17:26

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 875958)
Jeg kjøper ALDRI mer sukkerfritt godteri fra Sverige... :o :lol:

Pleier å kjøpe:
Kalvesteik
Elgsteik (i sesongen)
Hjortesteik
Bacon (2-kilo's rull)
Flesk
Fläskfärs
Kjøttdeig

Sig. + vin :p

Høres ut som en god handle lapp :D Selv handler jeg skinke, kjøttdeig og bacon. Deilig å handle billig :ja:

Runegutt 13-05-10 20:29

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Finner ikke sukkerfritt smågodt i abisko eller katterjokk.
Er for drøyt å kjøre herfra til svinesund for litt snop

wollafruen 13-05-10 21:21

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Vi handler i Sverige en gang i måneden, og inkludert drivstoffet vi bruker fram og tilbake sparer vi allikevel ca 2000 kr på månedsbudsjettet til mat.

Karbonadedeig
Bacon
Kalkunkjøtt (salatkjøtt)
Krydder
Kjøttpålegg
Cottage Cheese
Creme Fraiche
Fløte
Svinekjøtt
Oksekjøtt
Frosne grønnsaker/grønnsaksblandinger
Søtstoff
Soyaprotein
Tyrkisk yoghurt
Vaskemidler
Dopapir
Håndsåpe
Tannbørste/tannkrem
Shampoo/Balsam

...husker ikke mer jeg, men vi handler nesten alt mulig.

Fruitdrops 21-05-10 19:07

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Fint å bo 10 min unna grensen gitt :P

camryn 28-06-10 15:27

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Det blir sverigetur i sommar, om det no blir steikande sol, kva varer kan eg forvente at ikkje rotnar vekk mellom butikk og Bergen?
(Eg kan vel berre droppe å prøve meg på kjøtvarer...?)

madeto 28-06-10 22:16

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Ta med kjølebag :) Det gjorde jeg, gikk fint det :)
Hvis du skal bo på hotell før du skal hjem så setter de den sikkert på kjøla for deg mens du er der :) Det gjorde de for meg, og da holdt varene seg fryst til jeg kom hjem. (Bor på Sunnmøre) Jeg kjøpte bacon, kyllingfilet, lammelår osv osv..

madeto 28-06-10 22:17

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Og hvis du ikke får kjølt det ned skikkelig, så holder det å putte et par kjøleelement oppi, evt ta med kjølebag som du kan koble i sigarettenneren på bilen, den holder ting bra kaldt.

Labomba 29-06-10 01:10

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Handler alltid kjøtt. Alt mulig slags kjøtt. Lavkarbopølser finner du også mere av, billig bacon og kosttilskudd er også rimeligere. :D Og masse kjøttdeig. Den inneholder ikke vann (hvis du ikke kjøper på REMA da) så du får mengden du betaler for, og kan steke den istedet for å koke den bort i panna. Lykke til, og god tur :)

Labomba 29-06-10 01:18

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 873033)
Som mangeårig harryturist til riksgrensen, abisko og Kiruna, har jeg jakta etter disse matvarene: Kyllingklubber fra coop (XP) Viltskav, ev renskav. Cottage Cheese fordi den har anna smak enn den norske. Forandring fryder. OST i mengder. Roastbiffkjøtt.

Og ungene som nu er 13 og 14, blir alltid sendt på jakt etter Dansk Fjellsmør. Svensk betjening leter og foreslår de rareste ting :)

Makaronifrø er også en klassiker :)


Hehehe, den var fin :D Da må jo jeg bare fortelle at jeg ba sønnen min plante en del sesamfrø fra hamburgerbrødene. Jeg sa at brøda var så dyre, så vi kunne ikke grille så ofte. Han vannet frøa ett par uker før jeg torde å si sannheten. Huff... Ikke snill:rolleyes:

mallilen 04-08-10 12:09

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Noe "sukkerfritt" godteri fra Sverige ble det ikke på meg igår. Alt jeg sjekka var karber, og det var det mye av. Siden safe er bedre enn sorry lot jeg altså være :p

MEN: Jeg fikk meg en skikkelig trøkk i fleisen i frysedisken da jeg lette etter min "vanlige" kyllingfilet. Sist jeg så på innholdet i nettopp denne, var innholdet 98%kylling og 2%vann/salt.
Jeg fant først ikke min vanlige, men en i tilsvarende som var halal-slaktet. Tittet på innholdet, og oppdaget at det kun var 73%kylling. Resten var "marinade" bestående av salt, sukker og vann! :eek:
Lette videre, og fant endelig min faste: 78%kylling, resten "marinade".
Siden karboinnholdet ikke sto definert lot jeg den være i fred.
Lette videre, og den reneste jeg fant til slutt hadde 98%kylling, og 0,5 kbh.

Snakk om selvbedrag! Kanskje ikke rart jeg ikke har rast ned nå slik jeg gjorde sist jeg prøvde lavkarbo??? Har jo gomla kylling stort sett hele tiden, og da med GOD samvittighet... :S

Kitt 04-08-10 12:36

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mallilen (Innlegg 910642)
Noe "sukkerfritt" godteri fra Sverige ble det ikke på meg igår. Alt jeg sjekka var karber, og det var det mye av. Siden safe er bedre enn sorry lot jeg altså være :p

Du vet at du kan trekke fra sukkeralkoholene? Polyoler og sånt?
Mye sukkerfritt godis står det feks: karber 50g hvorav sukkeralkoholer 48g
Da er det bare nett 2 kaber å tenke på!:D

Ellers fryktelig irriterende at ikke en gang rent kjøtt/kylling er "rent". Til og med bacon er jo tilsatt sukker!:eek:

Runegutt 04-08-10 13:35

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 910656)

Ellers fryktelig irriterende at ikke en gang rent kjøtt/kylling er "rent". Til og med bacon er jo tilsatt sukker!:eek:

Det er nok fordi man bruker røksyre, istedenfor å røke bacon på tradisjonell måte. Billigere med røksyre.
Varmrøkt bacon i lassevis, og XP Kjucklingklubbor, og endel ost. Det er svenskematen sin det. Og, hvis jeg ikke lever ketogen, men fedonsk, unner jeg meg noen rundstykkeliknende rugbrød. Disse er lavet på surdeig av rug, har relativt lav GI, og smaker aldeles fortreffelig med et lass smør og noen skiver fet gulost på.

mallilen 04-08-10 14:31

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 910656)
Du vet at du kan trekke fra sukkeralkoholene? Polyoler og sånt?
Mye sukkerfritt godis står det feks: karber 50g hvorav sukkeralkoholer 48g
Da er det bare nett 2 kaber å tenke på!:D

Ellers fryktelig irriterende at ikke en gang rent kjøtt/kylling er "rent". Til og med bacon er jo tilsatt sukker!:eek:

Haha, da vet jeg det nå :p
Men føler meg likevel flink som ikke tok med hjem "i tilfelle det går an å spise".
Skal uansett tilbake en tur idag, men tror ikke jeg gidder reise lenger enn bensinstasjonen for bensin og ei pakke røyk.

Fordeler med å ha hest på beite ti min unna grensa, veit jeg :D

Carisma 04-08-10 21:22

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Kylling gidder jeg aldri å kjøpe i sverig lenger. Kjøper ferske fileeter til 99 kr kiloen hos rema og fryser ned selv i stedet.

Runegutt 05-08-10 16:44

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Nesten like langt til rema som til sverige herfra, så det så,
Dessuten, kyllingklubbor koster 21,70 Sek (Og vi vet jo alle at den svenske krona er verd ei halv norsk) Det er ihvertfall gøy å fortelle svenskene det :)
PS, husk å spørre etter Dansk Fjellsmør

Tomsverden 05-08-10 22:22

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sverige på lørdag! Da blir det fiberhusk og sikker masse fint og billig kjøtt :D

Kitt 05-08-10 23:24

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tomsverden (Innlegg 911492)
Sverige på lørdag! Da blir det fiberhusk og sikker masse fint og billig kjøtt :D

På den gamle matbutikken på Nordby, den som heter Nordby, har de fantastisk ribbe til 34,90kg om du kjøper en hel side.:sikle:
Og de deler den opp i passe biter for deg!:D

KarMa40 06-08-10 08:07

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
And! så fett at du må stikke mange hull på skinnet for at fettet skal slippe ut og bruk for all del en ordentlig panne til å samle det opp og bruk det til stekefett. Jamie oliver flimrer for øynene mine...

D-vitaminer! de svenske helsemyndighetene mener at en svenske trenger dobbelt så mye som dagsdose i Norge. Og vi har jo ikke vasset i solskinn i år.

Västerbottenost. eller for oss som aldri kommer oss avgårde; vente på julbasar i svenska kyrkan.

Zincite 22-08-10 17:32

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Vi kjøpte også andebryst sist vi var der :) og det frister til gjentakelse.
I morgen blir det svensk høne på menyen, første gang jeg koker - så synes det er spennende :)
I dag er det et godt stykke av ribba fra Nordby i ovnen :sikle:

Borghild 24-08-10 09:12

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Kjøpte en god del pakker med bacon i Sverige. Når jeg sjekker innholdet i dag ser jeg at det inneholder druesukker. Æsj - det går rett i søpla. :mad: Må nok sjekke alt heretter, de putter jo skit i det meste.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no