Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24639)

Carisma 28-08-10 18:09

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 920423)
Vi kjøpte også andebryst sist vi var der :) og det frister til gjentakelse.

Jeg pleier å kjøpe de frosne andelårene de har på Rema på svinesund. Koster bare 39,50 for to lår, og de er fantastisk gode! :ja:

Zincite 28-08-10 19:14

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 924055)
Jeg pleier å kjøpe de frosne andelårene de har på Rema på svinesund. Koster bare 39,50 for to lår, og de er fantastisk gode! :ja:

Vi pleier ikke stoppe på Rema, men jeg skal i alle fall se etter det på Nordby :)
Takk for tips, har du kanskje en enkel måte å tilberede de på også? Fisker videre for å kunne variere menyen litt innimellom :cool:

Carisma 28-08-10 19:19

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 924097)
Vi pleier ikke stoppe på Rema,

Det gjorde ikke jeg heller før jeg oppdaget at de hadde billig and! :D Jeg elsker and! Pleier å steke de som kyllinglår i ovnen, gjerne med en asiatisk saus (ofte denne som brukes her: http://www.aperitif.no/index.db2?id=77171) ((Kan også nevne at den ribba i oppskrifta er himmelsk!))
De har frosne andebryst også, tror de ligger på 69 pr pk ca.

Også kjøper jeg kalkunfilet og bøklunder-pølser der, billigere enn Maxi Mat hvertfall. Og så har de frossen tunfisk i skiver til samme pris som andelårene.

Zincite 28-08-10 19:33

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 924102)
Det gjorde ikke jeg heller før jeg oppdaget at de hadde billig and! :D Jeg elsker and! Pleier å steke de som kyllinglår i ovnen, gjerne med en asiatisk saus (ofte denne som brukes her: http://www.aperitif.no/index.db2?id=77171) ((Kan også nevne at den ribba i oppskrifta er himmelsk!))
De har frosne andebryst også, tror de ligger på 69 pr pk ca.

Også kjøper jeg kalkunfilet og bøklunder-pølser der, billigere enn Maxi Mat hvertfall. Og så har de frossen tunfisk i skiver til samme pris som andelårene.

Tusen takk, vi liker asiatiske sauser. Så det blir nok testet ut en variant av denne etter hvert :)

Carisma 28-08-10 19:34

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 924111)
Tusen takk, vi liker asiatiske sauser. Så det blir nok testet ut en variant av denne etter hvert :)

Ja, bare bytt ut sukkeret med valgfri søtning. Den er superrask og lettvint :)

Ferskenbeinet 15-09-10 12:32

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Noen som kan gi meg navnet på en vellassortert matbutikk i stockholm? Gjerne en som har litt sukkerfri godis også...

sam03 22-09-10 00:12

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
jeg har fått helt dilla på sjokolade.
og har funnet favoritten min. smaker som freia melkesjokolade nesten. nyyyydelig er den iallefall.den heter coletta sukkerfri sjokolade.finnes i både mørk og lys.jeg elsker den lyse, har ikke smakt den mørke.

i norge gir vi fra 25.90 og opp til 28.90
mens i sverige koster den 15.90

Opheliia 27-09-10 14:04

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sam03 (Innlegg 937234)
jeg har fått helt dilla på sjokolade.
og har funnet favoritten min. smaker som freia melkesjokolade nesten. nyyyydelig er den iallefall.den heter coletta sukkerfri sjokolade.finnes i både mørk og lys.jeg elsker den lyse, har ikke smakt den mørke.

i norge gir vi fra 25.90 og opp til 28.90
mens i sverige koster den 15.90

Å gud, den etterlater rene helvetet i magen min:p Bare sånn obs obs til dere som reagerer på forskjellige stoffer...

Seba-stina 01-10-10 18:21

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Denne tråden må jeg merke meg, vurderer en Sverige-tur i løpet av oktober :)

Idarull 15-10-10 22:07

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Noen som har vært i Tøcksfors i det siste? Skal dit den 25. Gleder meg, denne gangen vet jeg hva jeg kan kjøpe :D

Idarull 20-10-10 23:12

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Er det noen som vet om det finnes meieriprodukter med lang dato der? Fløte, rømme og sånt mener jeg...

Kitt 20-10-10 23:13

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Aner ikke, men rømme holder 6 måneder etter utløpsdato om den står stille i kjøleskapet!:)

Idarull 21-10-10 00:08

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Seriøst? Har en kesam som gikk ut mandag. Tenkte på å bruke den i brød men vil ikke ha surt brød. Tror du det hadde gått? Og hva med cc? Elsker cc!!!

Kitt 21-10-10 08:00

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Utløpsdato er noe tull, har jeg funnet ut!:p
Fant en rømme innerst i kjøleskapet som hadde gått ut i april. Akkurat like fin og god, den! Gjelder alle sånne produkter! Må brukes opp fort når man først åpner dem, ellers ikke noe problem!;)

Idarull 21-10-10 19:21

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Oki :) det er jo veldig bra!

mallilen 22-10-10 11:28

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Har oppdaget med svenske meieriprodukter at de holder MYE lenger enn hva bestfør-datoen påstår. Moder'n hadde faktisk en kartong svenskemelk i jordkjelleren på hytta i 14dager midt på sommeren. Hun så ikke engang på datoen da hun åpnet den og drakk. Var helt fin, den!

Samme gjelder fløte og slikt; spesielt disse firkanta kartongene som du må rive opp later til å holde seg svært så godt!

Idarull 22-10-10 22:23

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Okei! Eksen min kjøpte en fløte på jobben som kunne oppbevares i romtemperatur og alt, den hadde lang dato. Mulig det var no soyagreier. Har soyamelk lang dato, tro? Savner sjokomelk!

Idarull 24-10-10 19:43

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Hvilke meieriprodukter holder seg lengst da? Hvordan er holdbarheten på soyamelk og sånt?

Carisma 24-10-10 22:03

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Idarull (Innlegg 954106)
Hvordan er holdbarheten på soyamelk og sånt?

Er du helt sikker på at du vil bruke soya-produkter? De tuller med østrogennivået i kroppen. Om man har hormonproblemer fra før bør man definitivt ikke bruke det.

Idarull 24-10-10 22:05

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Det vet jeg ikke om jeg har. Har det noe utslag på mens? Mensen min var helt på tur før jeg begynte på p-pilla.

alexsandra 20-01-11 15:10

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
*dytter* litt på tråden og håper på flere gode forslag;)

Zincite 21-01-11 10:44

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Vi har kjøpt svinenakke noen ganger nå - fläsk karré(?). Gnir godt inn med krydder og langsteker. Det har blitt veldig mørt og godt:ja: men jeg har måttet spørre i ferskvaredisken, og så har de vært bak og hentet.

alexsandra 21-01-11 20:45

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1007674)
Vi har kjøpt svinenakke noen ganger nå - fläsk karré(?). Gnir godt inn med krydder og langsteker. Det har blitt veldig mørt og godt:ja: men jeg har måttet spørre i ferskvaredisken, og så har de vært bak og hentet.

det har jeg ikke smakt tror jeg. hørtes spenndende ut. har du noen oppskrift på den:)

Zincite 21-01-11 22:51

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Nannah har lagt ut denne :)
Jeg har brukt rosépepper, hvitløk, persille, basilikum, salt(maldon) og gnidd inn nakken med. Har så brukt ca 100C varmluft til kjernetemperaturen er 70 :)
Steketiden er jo avhengig av tykkelse og størrelse.

Idarull 21-01-11 23:52

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Smaker det sånn som pålegget? Svinenakke i tynne skiver har jeg kjøpt på jobb noen ganger og det er nam!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no