Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Lavkarbolapper (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16982)

trillian78 11-01-09 22:26

Sv: Lavkarbolapper
 
1 Vedlegg
Jeg har også laget en ladning i dag. Kjører den varianten hvor jeg har røra utover stekeplata og skjærer den i firkanter (brødskiver liksom) etterpå. Har i en del linfrø, solsikkekjerner og sesamfrø for å få mer brødfølelsen. Noen ganger har jeg litt malte mandler oppi også. Blir enda mer brødaktig da. Blir jo litt ekstra karber da... men skitt au...

Se her er bilder av dagens ladning til og med! (mine blir ganske flate, blir deres mer fluffy???)

Gerd 11-01-09 22:28

Sv: Lavkarbolapper
 
De fluffer opp i stekeomnen, men ramler sammen etterpå :ja:

trillian78 11-01-09 22:33

Sv: Lavkarbolapper
 
Ja, gode er de i allefall :ja: :D Og mettende :ja:

Gerd 11-01-09 22:34

Sv: Lavkarbolapper
 
Ja det er de :ja: Og av og til lager jeg opp mange runde, har på litt fyll, spekemat osv, litt mer røre på toppen. "Minipizza" :D

tufsa83 11-01-09 23:26

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trillian78 (Innlegg 611020)
Jeg har også laget en ladning i dag. Kjører den varianten hvor jeg har røra utover stekeplata og skjærer den i firkanter (brødskiver liksom) etterpå. Har i en del linfrø, solsikkekjerner og sesamfrø for å få mer brødfølelsen. Noen ganger har jeg litt malte mandler oppi også. Blir enda mer brødaktig da. Blir jo litt ekstra karber da... men skitt au...

Se her er bilder av dagens ladning til og med! (mine blir ganske flate, blir deres mer fluffy???)

Wow, dem så skikkelig fine ut jooo, sånn ble ikke mine:(
Men jeg har nå hørt at man skal knuse eller legge lin frøa i vann jeg da... siden dem er for harde for systemet vårt, går liksom bare gjennom og ut igjen.... noen fler som har hørt dette?

trillian78 11-01-09 23:33

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tufsa83 (Innlegg 611166)
Wow, dem så skikkelig fine ut jooo, sånn ble ikke mine:(
Men jeg har nå hørt at man skal knuse eller legge lin frøa i vann jeg da... siden dem er for harde for systemet vårt, går liksom bare gjennom og ut igjen.... noen fler som har hørt dette?

takk :stortsmil: Synes egentlig at jeg begynner å få dreisen på dem selv.

Ikke noe vits å ha linfrøa i vann, eller knuse dem. Gjør ikke noe at de går gjennom systemet hele. Da bare sørger de for at magen har litt å jobbe med, og du er garantert å slippe treg mage. Men klart... du KAN jo knuse dem også hvis du vil...

tufsa83 11-01-09 23:37

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trillian78 (Innlegg 611178)
takk :stortsmil: Synes egentlig at jeg begynner å få dreisen på dem selv.

Ikke noe vits å ha linfrøa i vann, eller knuse dem. Gjør ikke noe at de går gjennom systemet hele. Da bare sørger de for at magen har litt å jobbe med, og du er garantert å slippe treg mage. Men klart... du KAN jo knuse dem også hvis du vil...

aha, det er sikkert sant.. var bare noe jeg har hørt :cool: Men det går sikkert fint uten vil jeg tro :uskyldig:

Håper å få dem like fine som deg i morgen, jeg lengter etter knekkis av noe slag!!

trillian78 11-01-09 23:42

Sv: Lavkarbolapper
 
Ganske vanlig at folk med mageproblemer bruker hele linfrø for å få fart på systemet tror jeg...

Knekkis ja... Har du test de som finnes hos lavkarbopikene? Har ikke testa dem sjøl ennå, men tror jeg skal gjøre et forsøk.

tufsa83 11-01-09 23:44

Sv: Lavkarbolapper
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trillian78 (Innlegg 611189)
Ganske vanlig at folk med mageproblemer bruker hele linfrø for å få fart på systemet tror jeg...

Knekkis ja... Har du test de som finnes hos lavkarbopikene? Har ikke testa dem sjøl ennå, men tror jeg skal gjøre et forsøk.


Nei har ikke det shø, har jo bare prøvd dette i straks en uke så har liksom ikke tenkt så mye over alle andre alternativer, jeg synes det er litt pes å må lage ALT selv liksom.. selv om jeg er veldig glad i å lage mat blir det litt mye til tider.... MEN... hørtes ut som en strålende alternativ da :D

Pang 14-01-09 02:28

Sv: Lavkarbolapper
 
Prøv med spinat og smårettskinke, kjempegodt!!!

benam 28-01-09 18:13

Sv: Lavkarbolapper
 
Skal lage lappene i kveld, er det noe som vet hvor mye 1.5 til 2 dl ost veier?:D:D
Takk på forhånd!!!!

Hillelille 18-03-09 19:40

Sv: Lavkarbolapper
 
Jeg lagde en dose med cottage cheese og en dose med kesam. Begge smakte omlett, men den med kesam var hakket bedre syns nå jeg. Nå er ikke jeg noe glad i egg generelt, det går mest i kokt egg, så jeg kommer neppe til å lage disse flere ganger. Tror jeg, hehe.

nalana 11-04-09 12:21

Sv: Lavkarbolapper
 
Jeg har nettopp stekt. Lagde dobbel røre + så å si alt som tipses om i tråden her som tillegg. Smaker kjempebra, men de er litt fuktige under enda. Ligger på rist nå.
Virkel jo vellykket, men fikk veldig lite ut av dobbel porsjon synes jeg. Bare 8 litt store stykker. (kanskje fordi eggehviten min falt sammen)
Har tenkt å bruke dem som pølsebrød på tur.
Gjorde det med de originale Ziggy-lappene i påsken i fjor. Det ble veldig bra, med disse med sesamfrø på toppen og masse deilig krydder blir nok enda bedre.:)

Etterpånotis: Måtte bare smake en med mye vanlig pålegg på. Smakte fortreffelig! :D

sisinsto 26-04-09 09:51

Sv: Lavkarbolapper
 
Jeg er ny her på forumet. Har vært inne en del og kikket tidligere. Men dette er første gang jeg svarer på noe. Har nå laget lapper og de står i ovnen er kjempespent. synes dette forumet ser bra ut. Skal skrive et innlegg et annet sted og presentere meg litt snart

sisinsto 26-04-09 14:49

Sv: Lavkarbolapper
 
Lappene ble nydelige, det samme syntes gubben (som har diabetes og gjerne kan være forsiktig med karbo) så disse blir det nok laget flere av, skal prøve med krydderost neste gang

ross 26-04-09 16:25

Sv: Lavkarbolapper
 
Jeg er veldig fornøyd med disse og koser meg masse med de;)
Har oppi kanel jeg ja siden jeg er fryktlig glad i den smaken, smaker nesten som kanel kake da synes jeg.. også har jeg litt solsikke frø oppi for da blir det litt mer å tygge. Men elsker disse!!!

nenuial 28-05-09 17:52

Sv: Lavkarbolapper
 
1 Vedlegg
Jeg prøvde meg på disse her om dagen, bare at jeg smurte hele utover et brett, og stekte det som en stor flat bunn.
Deretter laget jeg og samboeren en fantastisk ketolyse pizza :)

Ren kjøttdeig, hjemmelaget tomatsaus, litt champignon, masse ost og litt svarte oliven på toppen!
Ble vel ca 13-14 karb tilsammen, inkl. bunnen, men vi var 2 som delte, og vi klarte ikke spise opp hele til middag heller. Så da ble det noen stykker både til frokost og kvelds!
Bunnen fungerte helt fint som pizzabunn, bare litt bløtere enn vanlig.

Anbefales :)

Carisma 29-05-09 09:30

Sv: Lavkarbolapper
 
Hmm, hadde glemt ziggylappene jeg. Tror jeg må få lagd de en dag, veldig kjekkogha-mat :)

Camilla82 02-06-09 20:00

Sv: Lavkarbolapper
 
Disse skal jeg teste i kveld :)

Liv:) 02-06-09 23:07

Sv: Lavkarbolapper
 
Jeg har sånne stående i ovnen nå, håper de er gode, for jeg er supersulten..

Liv:) 02-06-09 23:31

Sv: Lavkarbolapper
 
De smakte litt lite, om jeg lager det igjen skal jeg ha mer krydder i. Men klarer liksom ikke helt avgjøre om jeg liker dem eller ikke, men synes ikke det smakte omelett i hvert fall. Men hadde veldig omelett-konsistens.

Blir de hardere når de blir kalde?

Gerd 02-06-09 23:34

Sv: Lavkarbolapper
 
Lar du de ligge på rist så tørker de. Harde blir de ikke, men tørrere på en måte :)

Liv:) 03-06-09 00:12

Sv: Lavkarbolapper
 
Hmm, tørrere hadde også vært greit ja. Men la de i kjøleskapet nå.

Liv:) 03-06-09 13:55

Sv: Lavkarbolapper
 
I dag hadde jeg ca 1 ts tomatpuré smurt utover, litt oppkuttet skinke og mer pizzakrydder. Satt de i ovnen på 150 grader i 10 minutter, og det er seriøst supernam! Noe av det beste jeg har smakt på lenge!

malleleo 21-08-09 21:05

Sv: Lavkarbolapper
 
da har jeg laga 2 porsjoner! og de ble vellykket! den ene hadde jeg i litt baconterninger, og den andrebare krydder. skal garantert lage masse av denne:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no