Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   X antall kilo til påske (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=56557)

toja 07-01-16 10:39

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av toja (Innlegg 1517987)
Etterslenger meg på her! Veier meg i morgen tidlig (:eek:) og setter et mål da.

ToJa

-Ser forresten at jeg må justere "Kostholdsfilosofi" -nå mer generell lavkarbo ;)

Butterfly83 07-01-16 13:28

Sv: X antall kilo til påske
 
Ned 600 g til :)

Spinnerette 07-01-16 16:49

Sv: X antall kilo til påske
 
Mer vann var borte i morges, men er (forhåpentligvis) mye mer å ta av. :p
Har spist riktig mat, men alt for mye av den, de siste par dagene, så strammer inn og tar opp tellinga i noen dager fremover for å få litt oversikt og kontroll. :)

Meat Loaf 07-01-16 22:16

Sv: X antall kilo til påske
 
Jeg er med!

Målet er 80 kg innen uke 20, men skulle gjerne sett under 90 kg innen påske.

Min metode er lavkarbo i området 1000 kcal pr. dag, og kanskje en dag faste annen hver uke.

Smiline 08-01-16 00:43

Sv: X antall kilo til påske
 
Whohoo. Så fantastisk bra jobba av dere!

Jeg har ikke mistet noe vekt.
Har slitt med å komme meg ut på turer, men Fitbit viser hvor elendig jeg er.
Etter bekkenløsning i graviditeten så er der hardt å trille tung vogn i oppoverbakke. Men er motivert etter en hard tur i dag, så håper jeg klarer å fortsette sånn.

Kan ikke gå i Ketose pga amming og kjenner at det ville vært enklere enn å ikke være for streng med kostholdet nå.

Photobscura 08-01-16 08:59

Sv: X antall kilo til påske
 
:heia: alle!

400 gram ned, 1,4 kilo totalt. :)

Anne 08-01-16 09:50

Sv: X antall kilo til påske
 
1. Uke -1,5 kg av 6 :heia:

Lykkejenta85 08-01-16 09:50

Sv: X antall kilo til påske
 
Heisann og godt nyttår alle sammen!!:)
så deilig å begynne det nye året med sunnere livsstil og stadig mindre kilo på kroppen.
jeg er på dag 6 av 100 uten sukker og raske karbo og det føles bedre og bedre. :)
målet mitt er å gå ned 10 kg mellom nyttår og påske. 1.5 kg er allerede borte.. så da er det bare å brette opp ermene og jage bort de siste 8.5 kg.

utrolig gøy å se motivasjonen til så mange her inne, det hjelper meg å holde fokus. dette skal vi klare! ;)

Anne 08-01-16 09:52

Sv: X antall kilo til påske
 
Lykke til videre, alle sammen😘

barfor 08-01-16 13:44

Sv: X antall kilo til påske
 
90.1 kg i dag, så da er jeg nok nede på 80 tallet neste gang jeg veier meg :)

Butterfly83 08-01-16 13:55

Sv: X antall kilo til påske
 
Alle er jo så flinke her :) Det er bare å stå på :)

Ned 800 gram til i dag. Totalt -2.3 kg på 3 dager :) Men det er jo mye vann da. Deilig uansett, for midjen er kommet tilbake :) Den har vært litt spent ut i jula :o

annex 08-01-16 15:54

Sv: X antall kilo til påske
 
Målene: Minus 4-5 kilo, jevnlig trening, kutte røyk og å lage ordentlig sunn mat hele tiden, få litt mer muskler

Etter 1. uke:
Setter startvekt 67kg, etter en del vann er borte.
I første uke har jeg vært flink til å lage ordentlig mat, og trent et par ganger. Kjører moderat lavkarbo, blir nok innstramming på karbene etter hvert.

Mitt fokus uke 2: Fortsette med god, sunn mat
Mer trening / fysisk aktivitet (viktig, er helt "pudding")
Røykekutt

nystart16 08-01-16 23:59

Sv: X antall kilo til påske
 
Jeg vil også være med. Har gått ned fra 127-82 de siste 3 år. Men har spist vanlig mat og uante mengder godterier siden siste uka i oktober. Det endte med at jeg den 6.1.16 veide 84kg! Har en plan om å føle meg ok i sommerklær når den tid kommer, så et delmål på veien dit er -9kg til påske( jepp det er muligens et litt hårete mål..). Jeg starter altså da denne uken den 6.1.16.

Momse 09-01-16 08:34

Sv: X antall kilo til påske
 
Heia alle sammen, gøy å følge med :heia:
Her er det minus 2,3 kg vann siden mandag, så jeg er superfornøyd!!!

barbasterk 09-01-16 12:06

Sv: X antall kilo til påske
 
Her går det skikkelig tregt, 700g ned siste uken 😱😱 Jeg spiser foreløpig aaaaaltfor mye, er så ubegripelig sulten. Ammer, så det er jo greit at det ikke går altfor raskt nedover, og muligens derfor jeg spiser mye også. Må ta tilskudd av magnesium tror jeg.

Butterfly83 09-01-16 13:10

Sv: X antall kilo til påske
 
Opp 400 g i dag :confused::mad: Kjente det med en gang jeg stod opp at jeg var litt stinn. Men kan vel ikke akkurat regne med å bare rase ned.

HP 09-01-16 20:27

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av HP (Innlegg 1517645)
Jeg skal ned 13kg til påske! Er i gang, det blir litt mørk sjokolade i dag men ellers blir maten lavkarbo. :-)

Endelig i ketose: 1,3mmol/L i ettermiddag (0,4 i morges). Uken ble ikke uten mindre utskeielser så det tok lengre tid enn planlagt å bikke 1-tallet. Vi har ikke vekt hjemme så vekt-oppdatering kommer først neste gang vi besøker de med vekten. :)

Yodette 09-01-16 22:59

Sv: X antall kilo til påske
 
Veier nå 80.1 og gleder meg som en unge til neste gang det går litt ned og jeg får se 7-tallet. Det er litt for lenge siden sist.

Jeg har begynt å drikke et glass kombucha (fermentert te) daglig, så jeg tror jeg får følge litt med på ketosen. Har spist ketogent siden oktober og bruker bare stix, men siden de har fortsatt å gi utslag hos meg, gir de jo den informasjonen jeg er ute etter. Slutter de å gi utslag, kan jeg starte med å tippe at kombuchaen ikke har fermentert vekk alt sukkeret sitt. (Sånt kan man regulere selv ved å la den stå lengre).

chili 10-01-16 10:16

Sv: X antall kilo til påske
 
Har gått ned 1,2 kg.
Startvekta var 91,2 kg 1. januar. Hadde gått ned nesten to kilo i begynnelsen av uka, men etter noen utskeielser... Sånn er det. :)

Jeg er så glad jeg går ned i det hele tatt, etter å ha prøvd og feila flere ganger i høst, uten å gå ned, eller gått opp en halvkilo til.

Vel. Jeg har mye å ta av: skal ned ca 20 kg, så hvis jeg er heldig og flink med lavkarboen, kan jeg kanskje sette et nytt mål etter hvert :)

Legger meg på 50 - 70 g karber pr dag: mye grønnsaker, og evt 2 - 4 tynne brødskiver, eller litt frukt. Brødskivene er mest fordi jeg ikke alltid er i form til å stå og lage middag, så da heller brødskive med pålegg og salat/tomat f.eks.

Photobscura 10-01-16 11:37

Sv: X antall kilo til påske
 
I går hadde jeg gått ned en kilo fra dagen før, men ettersom det var Elvis' bursdag på fredag, og jeg feiret den med bravur, lar jeg den noteringen gå i glemmeboka. Fester ellers såpass sjelden, at det får være. Har uansett som et av mine hovedmål å ikke trykke i meg atkinsbarer og annen sukkerfri sjokolade dagen lang, og i hvert fall ha januar helt sjokoladefri. Og det har gått bra så langt.
Jeg droppet dagens veiing. Spiste bacongull og peanøtter til frokost og middag i går, så tipper at vekta uansett lider under det. :p
Veier meg hver dag, men er realistisk og tar ikke enkeltmålinger særlig tungt. :)

Lykke til videre, folkens! Ny uke, nye muligheter!

Butterfly83 10-01-16 15:42

Sv: X antall kilo til påske
 
Ned 700 gram fra i går, 300 g fra dagen før der :)

grotingeling 11-01-16 06:55

Sv: X antall kilo til påske
 
Mandag og veiedag viser -2,4 kg ned så langt http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gif
Hadde en 2-dagers heisatur på ville mat-veier rett før helgen, men har greid å hente meg inn og er nå tilbake på sporet.

aragorn 11-01-16 07:42

Sv: X antall kilo til påske
 
Mandag og veiedag for meg og.
Jeg har ikke veid meg siden 1/1, og er nå klar for første måling.

Hele 3.6 kg ned på 1.5 uke. Det er bra.
Tok 1 cm rundt magen også, så det meste av nedgangen er selvsagt vann.

Likevel en god start synes jeg. Målet om 90 kg til påske står fortsatt ved lag.

Tok det med ro med treningen i forrige uke, men jeg logget likevel godt over 2 mil med løping forrige uke. Kun rolig langkjøring, og ingen intervall og styrketrening. Det får komme litt etterhvert. Selve løpeøktene går veldig bra, men jeg er helt vanvittig utslitt i etterkant.

God start på uken.

Minni1 11-01-16 09:09

Sv: X antall kilo til påske
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minni1 (Innlegg 1517739)
Jeg blir med. :o
Vil ikke ha kg som mål, men jeg skal inn i en bukse som jeg har. :D

Etter alle disse fine lesningene her inne så har jeg forandret målet mitt :D

Måtte ta det tunge steget å gå på vekta og ja det er ille men jeg trodde det var verre. Ble jo en motivasjon bare det :o

Så nå er målet å gå ned 5 kilo innen påske. :)

Photobscura 11-01-16 09:35

Sv: X antall kilo til påske
 
Jøss, da har vekta begynt å bevege på seg igjen. Hyggelig at kroppen reagerer såpass kjapt igjen etter en fuktig aften. :) Ned 300 gram, 70,7 nå.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no