Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Sukkerfri sjokolade (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18281)

Bugs 19-03-08 13:33

Sukkerfri sjokolade
 
Jeg var nettopp i butikken :liste:å kjøpte meg den sukkefri sjokoladen av Anthon Berg.:(! Den var virkelig skuffende!!!! Smakte harskt!
Anton Berg skuffet meg der.


Jeg takker med heller til de sukkerfri sjokoladene som selges på nettbutikken [Reklame].
De er 1000 ganger bedre. Å smaker som vanlig sjokolade med sukker.:heia::).

Tess 19-03-08 18:01

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Kjøpte også en i dag, syntes den var god. Men jeg har ikke smakt noen andre..
Nå har jeg blandet med cocosa, og venter på at den skal stivne. :)

StineK 19-03-08 18:54

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Syns atkins bar smaker ok. Ikke fantastisk, men OK. Ikke harskt i alle fall.

Gunhild 21-03-08 18:36

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Jeg har kjøpt en sjokolade på Rema. Det er en sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.
Den kan også kjøpes her: www.sukkerfritt.com

Den smakte egentlig ganske godt.. :-)

Myrthel 21-03-08 22:03

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Jeg syns den er nam jeg! Går det ann å spise den i en slankeperiode?

Bugs 22-03-08 14:04

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gunhild (Innlegg 424062)
Jeg har kjøpt en sjokolade på Rema. Det er en sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.
Den kan også kjøpes her: www.sukkerfritt.com

Den smakte egentlig ganske godt.. :-)

Du bør teste de fra [Reklame]
De smaker faktisk som ekte sjokolade.
:D

Gunhild 25-03-08 18:15

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bugs (Innlegg 424421)
Du bør teste de fra [Reklame]
De smaker faktisk som ekte sjokolade.
:D

I know... bestilte de før påske og fikk de i posten i dag..... ..
De var virkelig gode!!!
Jobber hardt med å bare ta en bit til kaffen min nå ja :)

benam 28-12-08 20:46

Sv: Sukkerfri Sjokolade
 
Jeg har kjøpt en sjokolade på Rema. Det er en sukkerfri sjokolade fra Sukkerfritt.
Den kan også kjøpes her: www.sukkerfritt.com

Den smakte egentlig ganske godt.. :-)

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en slik sjokolade til meg selv i morra, og lurer på følgende; teller ikke disse karbohydratene i det hele tatt i forholdet til blodsukkerstigning? Det er noe jeg ikke forstår her, kaloriene er jo der??
Jeg er ikke helt inne i dette ennå, og hadde egentlig ikke tenkt å spise substitutter, men bare holde meg til naturlig mat. Men fikk så lyst på noe godt og vil gjerne prøve. Den eneste boka innenfor feltet jeg har lest er skaldemanns bok.
Håper noen vil svare meg.:)

Kitt 28-12-08 23:22

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
En svært forenklet versjon:
Disse karbene kommer fra sukkeralkoholer som hos de aller fleste bare seiler gjennom tarmen uten å tas opp av kroppen. Dermed ingen innvirkning på blodsukkeret.
Det er da masse kalorier i fett også uten at de gir blodsukkerstigning av den grunn. Eller hva mener du med kalorier i forhold til blodsukker?

benam 29-12-08 09:11

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 600791)
En svært forenklet versjon:
Disse karbene kommer fra sukkeralkoholer som hos de aller fleste bare seiler gjennom tarmen uten å tas opp av kroppen. Dermed ingen innvirkning på blodsukkeret.
Det er da masse kalorier i fett også uten at de gir blodsukkerstigning av den grunn. Eller hva mener du med kalorier i forhold til blodsukker?

Takk for svar Kitt, jeg skjønner hva du mener nå!:) Må sette meg mer inn i dette med sukkeralkoholer. Men da kan jeg kjøpe den fra sukkerfritt ihvertfall.
Men et lite spøsmål til, når den seiler gjennom kroppen uten å bli taes opp blir ikke kaloriene tatt opp heller?:D

Jabba 29-12-08 09:13

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Anton Berg er jo bare såååå nydelig ! Men den må være kald...rett fra kjøleskapet!

Kitt 29-12-08 10:37

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av benam (Innlegg 600854)
Takk for svar Kitt, jeg skjønner hva du mener nå!:) Må sette meg mer inn i dette med sukkeralkoholer. Men da kan jeg kjøpe den fra sukkerfritt ihvertfall.
Men et lite spøsmål til, når den seiler gjennom kroppen uten å bli taes opp blir ikke kaloriene tatt opp heller?:D

Kaloriene kommer nok ikke bare fra sukkeralkoholene, så jeg vet faktisk ikke.
Teller karber, jeg, ikke kalorier.:D

benam 29-12-08 12:30

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 600864)
Kaloriene kommer nok ikke bare fra sukkeralkoholene, så jeg vet faktisk ikke.
Teller karber, jeg, ikke kalorier.:D


Uff ja jeg strever jo litt med å ikke tenke kalorier, er på god vei, men telte kalorier i over 30 år så det er blitt helt automatisk for meg!
Forresten så har jeg nettopp slukt:D en anton berg sjokolade, sukkerfri mørk. Den var helt grei, men så når jeg la den inn på nettsiden jeg legger inn alt jeg spiser på (somebody) så var det 22g karbo. Men det er jo ingenting å bry seg om:):):)

Nahla 13-08-09 13:14

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Ser denne tråden er litt gammel men spør likevel: hva bør jeg velge av sjokolade. De som har høyt kakaoinnhold (feks 86% fra premium) med sukker i, eller de som er sukkerfrie? De sukkerfrie (som jeg har sett vertfall) har flere karbohydrater pr. 100 g. enn den fra premium vertfall. Så hva er "best": minst sukker eller minst karbohydrater? :S

Viclin 13-08-09 13:43

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Spørs vel hva du liker. Er du glad i mørk sjokolade er vel det best. For meg som kun liker lys syns jeg den fra Sukkerfritt.com er den beste. Sukkeralkoholene trekkes fra karbeinnholdet, så det blir ikke så mye totalt sett.

Nahla 13-08-09 16:27

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Hvordan regner du ut hvor mange karbohydrater som blir igjen når du tar vekk sukkeralkoholene da? teller liksom ikke disse siden de ikke er sukker? :P

Viclin 13-08-09 17:59

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Antall karbohydrater minus antall sukkeralkoholer.

Rin 13-08-09 18:01

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Jeg ville valgt noen ruter 'vanlig' mørk sjokolade, men det er mest fordi jeg overhodet ikke tåler maltitol, som de fleste sukkerfrisjokoladene er fulle av :o

Elinengelen 13-08-09 18:38

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Heldigvis er jeg ikke fysen på sjokolade.men spørs hvordan det blir når jeg får mensen, da er jeg sykt sjokoladegal....:eek:

Nahla 13-08-09 19:00

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
okei, takk for svar :) jeg får bare prøve meg litt frem, men så klart begrense sjokoladeinntaket mest mulig uansett, selv om det ikke alltid er like lett :P

Ivory 13-08-09 22:01

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Melkesjokolade fra Cloetta er veldig god....farlig god.....:o Inneholder 12 g kh pr. 100 g. Den har malitol i seg.
Jeg regerer mest på varer som inneholder et søtstoff i tillegg til malitol, f.eks. sakkarin eller lacitol. Cavalier sin har lacitol i tillegg, og det blir ikke bra i min mage... Lacitol er det samme som laktulose som gis til folk med forstoppelse, så det er nok årsaken, hehe:p

sykavsukker 13-08-09 22:56

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Cavalier dark og anton berg sugarfree..

StoreLilleMeg 15-08-09 20:08

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
Nå har jeg akkurat vært å handlet på Rema 1000.
Endelig hadde de fått inn sjokoladen som heter sukkerfritt.
Kjøpte en plate med hvit og en plate med mørk sjokolade.
Pga sukkeralkoholene (som vi visst skal se bort fra) så er det jo ikke mer enn 2g karber i 100g sjokolade (en hel plate er 75g).
Må si at etter mitt møte med sukkerfrisjokolade-verdenen, så skal det bli null problem å leve low-carb heretter.
Ja, noen ganger må jeg bare ha noe søtt, så da er det deilig å kunne spise noen ruter av denne med god samvittighet :)

SunnhetMedSirrup 15-08-09 20:16

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
FINNES DET?!? kun 2 karb? :o

oi..
ingen kan si lavkarbo er skjedelig!

baconkrisp, alt fett du ønsker, så mye mat du ønsker, karbo fri brus.. og nå sjokolade.. m.m..

hva har du og si til denne dietten, grete roend? :)

hoho, hold deg til dine 2000 kalorier du ! :)

SunnhetMedSirrup 15-08-09 20:22

Sv: Sukkerfri sjokolade
 
http://www.sukkerfritt.com/index.html

var det slik at en skulle trekke fra sukkeralkolene?

karbohydrater -(minus) sukkeralkoholer? :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no