Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Benedictes proteinbrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19685)

xeena82 28-05-08 18:04

Benedictes proteinbrød
 
http://skinnyshepherd.blogspot.com/

Der er bilde også. Ligner veldig på en loff.

Areola 28-05-08 19:01

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Hvorfor legger du ikke ut oppskriftene dine på forumet? Jeg synes det blir å "lure" folk inn på siden din, når du gjør det på denne måten. Blir feil å legge det i oppskriftsdelen av dette forumet ihvertfall..
Hvis du har adressen til bloggen din som signatur og etter oppskrift, får du sikkert besøk da også...

(beklager, det her hørtes sikkert mye sintere ut enn det jeg egentlig er:p)

Tone-G 28-05-08 19:13

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Jeg syns det er greit å legge linken til bloggen jeg! :)

Du er superflink xeena82 :):):):):)

Kanutten 28-05-08 19:23

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 478230)
Hvorfor legger du ikke ut oppskriftene dine på forumet? Jeg synes det blir å "lure" folk inn på siden din, når du gjør det på denne måten. Blir feil å legge det i oppskriftsdelen av dette forumet ihvertfall..
Hvis du har adressen til bloggen din som signatur og etter oppskrift, får du sikkert besøk da også...

(beklager, det her hørtes sikkert mye sintere ut enn det jeg egentlig er:p)

Synes "luring" til andre sider er knallflott jeg!

Kjekt å se verden fra flere hold!

Søster 28-05-08 20:14

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Det brødet ser veldig godt ut :hungry: Hvordan er konsistensen? Gøy å få litt tips og ideer :ja:

xeena82 28-05-08 21:44

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Ja, jeg er en "luring" som lurer folk inn på bloggen min...;) Jeg synes bare det er fint å se andres blogger og oppskrifter selv... Finner mye inspirasjon der...:p

Konsistensen er litt som loff egentlig. Alle Proteinbrød blir litt tørrere enn vanlig loff, men har hatt i litt gelatinpulver for å forsøke å holde bedre på fuktigheten. De hevdes godt når jeg hadde i gjær. Var meget fornøyd selv. :D Fant på denne oppskriften i dag jeg. Tenkte at jeg skulle forsøke å bruke litt gjær i... Men for å ikke få gjærsmak i brødet brukte jeg også bakepulver.

Det smaker også veldig godt i brødrister, og med hvitløkssmør på...;) Nam

Heydi 28-05-08 22:48

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Synes siden din er flott, masse inspirasjon :heia:

Bruker du whey tech med nøytral smak? Ser de har med mange smaker der.

mum 29-05-08 07:19

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Kjempefin side du har :)

Brødet ligner veldig på det jeg pleier å bake.Jeg bruker også litt gjær i sammen med bakepulever,har kommet frem til at det blir best. Jeg har i tillegg i litt finrevet gulrot(øker jo karbene i brødet,men ikke så mye), litt krydder ( ingefær og nellik) det gir en fin smak på brødet.
Jeg pleier å skjære det i tynne skiver å tørke det i ovnen noen timer til det er helt gjennom tørt. Blir fine som knekkebrød. som kjeks til ost og vin eller jeg knuser dem og bruker til panering av fisk feks.

Iset 29-05-08 07:26

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Jeg blir alltid glad når jeg "lures" inn på lavkarbo- eller bakeblogger, hehe. Takk for at du "lurer" oss. :D
Må prøve det brødet ditt, det så jo veldig godt ut.

xeena82 29-05-08 10:28

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Svar til Heydi:

Takker;) Ja, jeg bruker nøytral smak til bakingen. Tilsetter heller smak jeg vil ha til oppskriften. (eks vanlijesukker, tine smøreost med mandarin og annanas osv.)

xeena82 29-05-08 10:30

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 478534)
Jeg blir alltid glad når jeg "lures" inn på lavkarbo- eller bakeblogger, hehe. Takk for at du "lurer" oss. :D
Må prøve det brødet ditt, det så jo veldig godt ut.

Takk for det:) Er glad for at folk får noe ut av det! Jeg synes det er veldig gøy å blogge i alle fall... Og det er gøy når man finner på nye oppskrifter. :) Jeg bruker å se i vanlige kokebøker, å "stjele" litt der... Bare bruke litt andre ingredienser....

xeena82 29-05-08 10:32

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mum (Innlegg 478533)
Kjempefin side du har :)

Brødet ligner veldig på det jeg pleier å bake.Jeg bruker også litt gjær i sammen med bakepulever,har kommet frem til at det blir best. Jeg har i tillegg i litt finrevet gulrot(øker jo karbene i brødet,men ikke så mye), litt krydder ( ingefær og nellik) det gir en fin smak på brødet.
Jeg pleier å skjære det i tynne skiver å tørke det i ovnen noen timer til det er helt gjennom tørt. Blir fine som knekkebrød. som kjeks til ost og vin eller jeg knuser dem og bruker til panering av fisk feks.

Ok. Skal prøve det med gulrot en gang... Erstatte grovbaksten med gulrot da....;) Men mitt brød er helt tørt gjennom altså. Man trenger ikke tørke det noe ekstra. Jeg stekte det i 24 minutter.

Stinen 29-05-08 10:40

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Brødet så flott ut! Lurt å ha hvitløkssmør på.. mmm..
Kjempe fin side du har. Bare gøy å se andre blogger :ja:

mum 29-05-08 11:06

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xeena82 (Innlegg 478703)
Ok. Skal prøve det med gulrot en gang... Erstatte grovbaksten med gulrot da....;) Men mitt brød er helt tørt gjennom altså. Man trenger ikke tørke det noe ekstra. Jeg stekte det i 24 minutter.

Mitt blir også tørt igjennom,akkurat som kake.Jeg tørker det bare fordi jeg synes de knekkebrødene er så gode. Tok et par skiver før det var helt tørt,altså mykt inni og sprøtt på utsiden.Hadde bare smør på ,det var godt det.
Har også brukt samme oppskriften til sjokoladekake. Den er svært allsidig:D

xeena82 29-05-08 14:38

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stinen (Innlegg 478709)
Brødet så flott ut! Lurt å ha hvitløkssmør på.. mmm..
Kjempe fin side du har. Bare gøy å se andre blogger :ja:

:) Proteinbrød vil aldri smake akkurat det samme som vanlig brød, men dette er "as good as it gets" syns nå jeg...;)

Jeg blogger ganske mye, og legger ut oppskriftene mine og bilder jeg tar av maten min osv... Jeg synes det er gøy å blogge, og gøy å dele med andre som lever lavkarbo som meg...

xeena82 29-05-08 14:42

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mum (Innlegg 478741)
Mitt blir også tørt igjennom,akkurat som kake.Jeg tørker det bare fordi jeg synes de knekkebrødene er så gode. Tok et par skiver før det var helt tørt,altså mykt inni og sprøtt på utsiden.Hadde bare smør på ,det var godt det.
Har også brukt samme oppskriften til sjokoladekake. Den er svært allsidig:D

Ok.... Da var det bare jeg som misforstod...;)

Ja, mange av oppskriftene jeg også bruker er veldig allsidige... Blir litt som en grunnoppskrift som kan endres bare litt også blir det noe helt annet... :)

Er forresten fornøyd med oppskrifta til dette brødet. Mulig jeg utelater grovbaksten neste gang for å få enda mindre karber i det...

Synes det holder fint på fuktigheten også. Tror det hjalp at jeg hadde i gelatinpulver faktisk.. For det holder jo på fuktighet... ;) Var det som var ideen..

Jeg skjærer brødet opp ferdig og putter det i fryseren, så tar jeg bare opp brød etter behov..

xeena82 29-05-08 14:45

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xeena82 (Innlegg 478865)
Ok.... Da var det bare jeg som misforstod...;)

Ja, mange av oppskriftene jeg også bruker er veldig allsidige... Blir litt som en grunnoppskrift som kan endres bare litt også blir det noe helt annet... :)

Er forresten fornøyd med oppskrifta til dette brødet. Mulig jeg utelater grovbaksten neste gang for å få enda mindre karber i det...

Synes det holder fint på fuktigheten også. Tror det hjalp at jeg hadde i gelatinpulver faktisk.. For det holder jo på fuktighet... ;) Var det som var ideen..

Jeg skjærer brødet opp ferdig og putter det i fryseren, så tar jeg bare opp brød etter behov..

Dette brødet kan mikkert også brukes som en kakebunn for de som ønsker å lage kake med mindre karbo i... ;)

Jeg tenkte jeg skulle forsøke å lage en sjokoladekake etter hvert... Se om jeg finner på en oppskrift...

ArneBelinda 31-05-08 17:33

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Gjorde ett forsøk på dette brødet nå, men synes deigen/røra ikke hadde i nærheten av nok væske... Noen som kan hjelpe? Skal det være f.eks 0,5L vann i stedenfor 0,5dl vann?
På forhånd takk for hjelpen!

ArneBelinda 31-05-08 18:34

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ArneBelinda (Innlegg 479891)
Gjorde ett forsøk på dette brødet nå, men synes deigen/røra ikke hadde i nærheten av nok væske... Noen som kan hjelpe? Skal det være f.eks 0,5L vann i stedenfor 0,5dl vann?
På forhånd takk for hjelpen!

Det første brødet med 0,5 dl vann (+ litt til) Ble ikke noe særlig. Selv ikke etter over 30 min i ovnen.
Prøvde deig/røre nr.2 med 0,5L vann og nå ser alt meget bedre ut allerede etter 10 min i ovnen!

MEN når jeg tok ut brødet, sank det sammen og var bare klin... Rett i søpla med alle 3 forsøkene :(

xeena82 02-06-08 10:56

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ArneBelinda (Innlegg 479905)
Det første brødet med 0,5 dl vann (+ litt til) Ble ikke noe særlig. Selv ikke etter over 30 min i ovnen.
Prøvde deig/røre nr.2 med 0,5L vann og nå ser alt meget bedre ut allerede etter 10 min i ovnen!

MEN når jeg tok ut brødet, sank det sammen og var bare klin... Rett i søpla med alle 3 forsøkene :(

Hm.... Mitt brød blei veldig fint. Men jeg skal forsøke å bake det en gang til så skal jeg si fra om oppskrifta var feil... Greit? :)

xeena82 02-06-08 11:43

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ArneBelinda (Innlegg 479905)
Det første brødet med 0,5 dl vann (+ litt til) Ble ikke noe særlig. Selv ikke etter over 30 min i ovnen.
Prøvde deig/røre nr.2 med 0,5L vann og nå ser alt meget bedre ut allerede etter 10 min i ovnen!

MEN når jeg tok ut brødet, sank det sammen og var bare klin... Rett i søpla med alle 3 forsøkene :(

OK... Jeg aner ikke hva du har gjort feil!

Jeg har nå forsøkt å lage brødet mitt på nytt for å sjekke at det ikke var noe
feil i oppskriften. Jeg hadde i samme mengde vann og fløte som jeg har skrevet i oppskriften! Eggene er også veske i tillegg til at cottage cheesen oppfører seg som veske! Jeg bruker maskin til å blande det sammen, og røra blir klissete i massevis. Jeg har ingen problemer med å følge min oppskrift. Jeg har en tupperware-vekt som jeg bruker til å veie ingrediensene på.

Hvor stor brødform bruker du? For min brødform er mindre enn en vanlig brødform.

ArneBelinda 11-06-08 18:37

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Har antagelig brukt noe annet Proteinpulver enn deg... Skal prøve den du bruker ;-)

luringen 11-06-08 21:12

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
digger bloggen din! og de lappene...åååh! venter på prottispulver nå og skal prøve brødet

Elanessë 11-06-08 21:30

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Dette var en super oppskrift..! En av de tingene jeg bare måtte prøve med det samme. Men mitt ble kjemperart! :eek: Hvorfor skal det være gelatinpulver i f.eks? Det så ut som mitt bar preg av det... kjemperar konsistens. Nesten gummiaktig.

xeena82 12-06-08 10:40

Sv: Benedictes proteinbrød:
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 485740)
Dette var en super oppskrift..! En av de tingene jeg bare måtte prøve med det samme. Men mitt ble kjemperart! :eek: Hvorfor skal det være gelatinpulver i f.eks? Det så ut som mitt bar preg av det... kjemperar konsistens. Nesten gummiaktig.

har fjerna det fra oppskriften nå. Det var noe jeg prøvde for å se om brødet holdt bedre på fuktigheten... Jeg synes nemlig at proteinbrød har en tendens til å miste fuktigheten så fort... Ingen ha i gelatinpulver. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no