Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Atkins kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=390)

Iset 23-02-04 19:26

Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare.
 
Jeg har en boks kinesisk balanse te i skapet, den er så god, og jeg får så vanvittig med energi av den.
I boka står det kun oppgitt noen få urter, denne inneholder MANGE.

kan skrive innholdet:

Mate, grønn te, garcinia cambogia, storborre, løvetann, isop, artisjokk, mjødurt, rosmarin, wild yam, bjørkeblad, nesle, lakrisrot, kolanøtt, fennikel, anis, sellerifrø, stemorsblomst, blæretang (bra ofr oss med blodtype 0), sarsaparilla, dong quai. maltodextrin.
ingenting annet.

går ut fra at jeg kan drikke den, men er det noen som vet med sikkerhet om det er noen urter vi ikke skal ha? kan jo aldri vært for forsiktig :p

Fedonisten 23-02-04 22:08

Såvidt jeg husker er maltodextrin "FY" - i hvert fall når du er i ketose. Jeg har i hvertfall fått beskjed om å holde meg unna dette - og mener også at dette gir større blodsukkerstigning enn fruktose.

Men - noen der ute - korriger meg hvis jeg tar feil! ;)

Iset 23-02-04 22:12

aargh. jaja takk for svar:) får vente med den da-

Carbokiller 24-02-04 09:34

drikk i vei, mener jeg...
 
I "Splenda" som er det søtningsmiddelet ATkins anbefaler er det både sucralose og maltodextrin. Alle advantagebarene til Atkins inneholder også maltodextrin. Jeg mener derfor at det bare er å kjøre i gang. Dog med måte. Når det gjelder urtene har jeg ikke gått inn og sjekket hver og en, men jeg vet at de har så mange postitive egenskaper at jeg likevel ville ha forsøkt meg på teen.
Klem

Iset 24-02-04 09:50

flott. da kan jeg iallefall drikke en kopp eller to daglig:)

Nille 24-02-04 11:05

Det er ingen fare med maltodextrin i små mengder,- slik det er i Splenda eller i teen din. Bare drikk den med god samvittighet - det gjør jeg !!

Fedonisten har rett i at det virker inn på insulin og blodsukker, men deu har vel ikke noe problem med det, har du ?? Siden Splenda inneholder stoffet og det er tillatt på induksjon, må vi trekke slutningen at det er trygt nok til noen kopper te !

Iset 24-02-04 11:53

ja jeg sitter her med koppen min jeg:)

Kristian 24-02-04 17:32

kolanøtt
 
Kolanøtt er rik på koffein, Sikkert medvirkende årsak til at du føler deg pigg av teen. Ellers er jo teen full av positive urter og derfor grunn nok til å ta en kopp hver morgen.

Du kan jo prøve å drikke te en periode og se om det har virkning på vektreduksjonen.

Sulphur 30-04-07 20:33

Sv: kolanøtt
 
I know, gammel tråd, men... Hva heter den teen?

Iset 30-04-07 22:36

Sv: kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare.
 
Den jeg snakker om i hovedinnlegget? Kinesisk balanse-te. :)

Sulphur 22-05-07 21:52

Sv: kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 268919)
Den jeg snakker om i hovedinnlegget? Kinesisk balanse-te. :)

Se der, jeg hadde glemt at jeg spurte. :o
Takk skal du ha.

Photobscura 23-05-07 09:25

Sv: Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 1676)
sarsaparilla, dong quai

Jeg måtte bare henge meg opp i dette, jeg... Trodde helt alvorlig at Sarsaparille bare var et tøyseord i en svensk smurfelåt:lol:
Når det gjelder Dong Quai så er dette et utmerket ginseng/rosenrot-aktig produkt, som passer bra for kvinner som energitilskudd!

Iset 23-05-07 10:38

Sv: Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare.
 
Dong Quai er også fantastisk for de som sliter med å bli gravide pga. ustabil syklus. :D

Photobscura 23-05-07 10:43

Sv: Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 280380)
Dong Quai er også fantastisk for de som sliter med å bli gravide pga. ustabil syklus. :D

Aha! Fine produktet:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no