Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Lavkarbobrød i butikken (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48595)

Drømmeren 11-10-11 13:32

Lavkarbobrød i butikken
 
Nå har Rimi fått inn ferdige lavkarbo brød...
har ca 7,5 karber pr skive... men ser det er sammalt hvete i di... har det noe å si? Heter jo lavkarbo brød.. så regna med det var greit?

TrillTrall 11-10-11 13:35

Sv: Lavkarbo brød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1227914)
Nå har Rimi fått inn ferdige lavkarbo brød...
har ca 7,5 karber pr skive... men ser det er sammalt hvete i di... har det noe å si? Heter jo lavkarbo brød.. så regna med det var greit?

Det kommer jo an på hvilket karbonivå man ligger på, for dem i ketolyse inneholder det alt for mye, men om man ligger på 50-150 gram om dagen så er det vel greit med et par skiver.

Hva heter dette brødet?

Drømmeren 11-10-11 13:45

Sv: Lavkarbo brød i butikken
 
Ingers Lavkarbo.
Lavt innhold av karbohydrater , høyt innhold av fiber

TrillTrall 11-10-11 13:57

Sv: Lavkarbo brød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1227928)
Ingers Lavkarbo.
Lavt innhold av karbohydrater , høyt innhold av fiber

Hm... Høres ut som jeg må innom en Rimi på vei hjem i dag! :) Eller var det veldig lavkarbo-aktig med masse frø slik som Møllerens bakemiks?

Drømmeren 11-10-11 14:01

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Nei det er snadder... jeg har ikke likt noen andre slike brød før.. så jeg ble gledelig overaska... var sinnsykt digg å endelig kunne spise en skive eller 2...:D

TrillTrall 11-10-11 14:07

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1227940)
Nei det er snadder... jeg har ikke likt noen andre slike brød før.. så jeg ble gledelig overaska... var sinnsykt digg å endelig kunne spise en skive eller 2...:D

Høres lovende ut! Jeg har prøvd mange ulike lavkarbobrød og de fleste har før eller siden havnet på fuglebrettet... Fedon sitt er greit da, men enda mer praktisk for meg om Rimi har et alternativ også. :)

Smakfull 11-10-11 14:16

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
men 7,5 karber på en brødskive? Veier en brødskive omtrent 35 gram?, Da blir det jo fort 24 g karbo /100 g.

Virker som om det er vanlig Ingers rugbrød (googlet og fikk da 24 g/100g) på de oppskriftene som ligger ute. Googlet vanlig kneipbrød og fikk at det inneholdt ca 35 g karbo/100 g, så dette brødet virker ikke å være det jeg kaller et lavkarbobrød.

TrillTrall 11-10-11 14:22

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smakfull (Innlegg 1227954)
men 7,5 karber på en brødskive? Veier en brødskive omtrent 35 gram?, Da blir det jo fort 24 g karbo /100 g.

Virker som om det er vanlig Ingers rugbrød (googlet og fikk da 24 g/100g) på de oppskriftene som ligger ute. Googlet vanlig kneipbrød og fikk at det inneholdt ca 35 g karbo/100 g, så dette brødet virker ikke å være det jeg kaller et lavkarbobrød.

For oss som bare kutter ned på karbene, men ikke trenger å gå ned i vekta så er det vel et godt alternativ. :) Jeg savner overhodet ikke poteter, pasta og ris, men brød derimot... *sukk*

Drømmeren 11-10-11 14:24

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smakfull (Innlegg 1227954)
men 7,5 karber på en brødskive? Veier en brødskive omtrent 35 gram?, Da blir det jo fort 24 g karbo /100 g.

Virker som om det er vanlig Ingers rugbrød (googlet og fikk da 24 g/100g) på de oppskriftene som ligger ute. Googlet vanlig kneipbrød og fikk at det inneholdt ca 35 g karbo/100 g, så dette brødet virker ikke å være det jeg kaller et lavkarbobrød.

Så da kan vi ikke ha det på lavkarbo alikevel da? :confused::(

LineJM 11-10-11 14:32

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Kommer an på hvor mye karber pr dag du holder deg på det. Som sagt lenger opp i tråden så går det fint hvis du holder deg mellom 50-150g tror ikke det er noe for ketolyse eller mer strenge opplegg.

Drømmeren 11-10-11 14:34

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
ok.. jeg teller ikke karber , så vet ikke hvor på skalaen jeg ligger.. men tror jeg ligger under 100 karber til dagen uansett... mulig endel mindre også..

LineJM 11-10-11 14:38

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Da kan du vel ta deg en skive i ny og ne uten problemer tenker jeg. :)

Drømmeren 11-10-11 14:56

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1227968)
Da kan du vel ta deg en skive i ny og ne uten problemer tenker jeg. :)

hehe det var bra... jeg har savna brød veldig :p

Kabonadekongen 19-10-11 22:18

Sv: Lavkarbobrød i butikken
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1227914)
Nå har Rimi fått inn ferdige lavkarbo brød...
har ca 7,5 karber pr skive... men ser det er sammalt hvete i di... har det noe å si? Heter jo lavkarbo brød.. så regna med det var greit?


Er du sikker på at karboinnholdet er med eller uten kostfiber?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no