Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48403)

supermax 04-10-11 13:31

Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
jeg har spist lavkarbo noen uker nå og plages veldig med hodepine og lite energi. trodde kanskje det var bare en overgang, men har ikke blitt bedre, tvert imot. har også slitt med veldig treg mage etter jeg endret kosthold. Noen som har hatt noen av de samme problemene som meg? Hva kan årsaken være og hva kan jeg gjøre?

utolmodig 04-10-11 13:40

Sv: hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Kanskje du får i deg for lite fett. Pass også på å spise grønnsakene - det er gode fiber-og vitaminkilder. Ellers kan du ta ketolysetablettene eller andre tilskudd.

Magen kan også virke litt tregere - fordi det er mindre avfall som skal ut den vegen med lavkarbomat.

Lykke til videre:)

Rioja 04-10-11 13:46

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Og drikk nok vann!!
-Har erfart at lavkarbokost og lite veske ikke er bra for magen... :p

Solli 04-10-11 13:48

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Veldig viktig med nok vann:)
Ellers har jeg kun blitt sånn av dager med altfor mye karbo:eek:(selskaper o.l)
Har følt meg "fyllesjuk" rett og slett:o

smgj 04-10-11 13:55

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Hvor lavt ligger du på karbohydratene - hvor høy BMI har du? Hva spiser du? Det har ikke gått lengre tid etter omleggingen enn at det ennå kan være innkjøringsfasen du sliter med.
Helt generelt
- få i deg nok mat
- få i deg nok væske
- spis grønnsaker til måltidene - gjerne rå (bra for magen)
- pass på ratioen i det du spiser - når du kutter karbohydrater må fett opp ellers blir det sult...
- vurder magnesiumtilskudd om du merker leggkramper
- ta gjerne en multivitamin

supermax 04-10-11 19:10

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1222329)
Hvor lavt ligger du på karbohydratene - hvor høy BMI har du? Hva spiser du? Det har ikke gått lengre tid etter omleggingen enn at det ennå kan være innkjøringsfasen du sliter med.
Helt generelt
- få i deg nok mat
- få i deg nok væske
- spis grønnsaker til måltidene - gjerne rå (bra for magen)
- pass på ratioen i det du spiser - når du kutter karbohydrater må fett opp ellers blir det sult...
- vurder magnesiumtilskudd om du merker leggkramper
- ta gjerne en multivitamin

Har BMI på 27,2
Tror det er 6 uker jeg har nå på lavkarbo. Hvor lang tid tar innkjøringsfasen?
Har ikke telt kalorier, men har ikke spist noen karbohydrat-kilder på 6 uker. Ingen brød, ris, potet, frukt, juice, brus, godteri osv.
Har gått mye i biff, hjemlagde lavkarb-knekkebrød og frokostblanding, kylling, supper, fløte, rømme, brokkoli, blomkål, smør.
Har spist meg god og mett, og har gått ned 5-6 kg.

Føler meg helt rasert på morgenen,
og holder ikke ut lengre... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan det være en ide og gå opp på karbohydratene?

supermax 04-10-11 19:11

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solli (Innlegg 1222325)
Veldig viktig med nok vann:)
Ellers har jeg kun blitt sånn av dager med altfor mye karbo:eek:(selskaper o.l)
Har følt meg "fyllesjuk" rett og slett:o

Er slik jeg føler meg! Fyllesyk hver dag. Svimmel, hodepine og ekstremt lite energi, hver dag :(

langaard 04-10-11 19:15

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supermax (Innlegg 1222500)
Har BMI på 27,2
Tror det er 6 uker jeg har nå på lavkarbo. Hvor lang tid tar innkjøringsfasen?
Har ikke telt kalorier, men har ikke spist noen karbohydrat-kilder på 6 uker. Ingen brød, ris, potet, frukt, juice, brus, godteri osv.
Har gått mye i biff, hjemlagde lavkarb-knekkebrød og frokostblanding, kylling, supper, fløte, rømme, brokkoli, blomkål, smør.
Har spist meg god og mett, og har gått ned 5-6 kg.

Føler meg helt rasert på morgenen,
og holder ikke ut lengre... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan det være en ide og gå opp på karbohydratene?

Jeg hadde det slik som du i ca 8 uker,før det gikk over:)

Bestemamma 04-10-11 19:23

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supermax (Innlegg 1222502)
Er slik jeg føler meg! Fyllesyk hver dag. Svimmel, hodepine og ekstremt lite energi, hver dag :(

Har du målt blodverdiene dine? Er ikke bare å gå rett på lavkarbo uten å sjekke om en tåler det, vet du....:mad:;):D

smgj 04-10-11 19:30

Sv: Hodepine, treg mage og lite energi på lavkarbo
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av supermax (Innlegg 1222500)
Har BMI på 27,2
Tror det er 6 uker jeg har nå på lavkarbo. Hvor lang tid tar innkjøringsfasen?
Har ikke telt kalorier, men har ikke spist noen karbohydrat-kilder på 6 uker. Ingen brød, ris, potet, frukt, juice, brus, godteri osv.
Har gått mye i biff, hjemlagde lavkarb-knekkebrød og frokostblanding, kylling, supper, fløte, rømme, brokkoli, blomkål, smør.
Har spist meg god og mett, og har gått ned 5-6 kg.

Føler meg helt rasert på morgenen,
og holder ikke ut lengre... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Kan det være en ide og gå opp på karbohydratene?

Hvor lang innkjøringen er varierer sterkt.

Om du vil fortsette sånn og se det an 2-3 uker til eller gå litt opp på karbohydratene kan bare du avgjøre. MEN - OM du velger å gå litt opp så vær nøye på hvilke karbohydrater du velger. Velg langvarige, og helst med lav GI. Mer karbohydratrike grønnsaker/bønner f.eks eller tregkarbo nøtter, frukt/bær. Ikke ta ut forhøyet karbohydratkvote i mel, sukker eller sjokolade. ;)

Men om du er "ødelagt på morgenen"... Får du nok søvn? Sover du godt? Det er folk her inne som sverger til litt karbohydrater til kveldsmat. (Ikke alene, men litt mer enn ellers. ) Og karbohydrater eller ikke - nok og god søvn er viktig. :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no