Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hvor mye er 1 porsjon? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51971)

Jaudaa 29-04-12 18:53

Hvor mye er 1 porsjon?
 
Har nettopp vært innpå Lavkarbohuset.no og bestillt noe mat derfra. Når jeg var inne leste jeg på beskrivelsen på pastaen man kunne kjøpe. Der stod det; kun 4,5g karbo pr porsjon!

Men hvor mye er en porsjon? Jeg spiser veldig mye...forrige gang jeg var i et selskap spiste jeg 2 betasuppeskåler med noen loffskifer, 1/2 bløtkake, for så å spise en hel grandiosa hjemmelagde 1,2kg pizza to timer senere hjemme..uten å faktisk bli skikkelelig mett..:rolleyes: true story

elien 29-04-12 19:01

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Vis det er pr porsjon skal det også i samme slengen stå hvor mye en porsjon er, det variere hvor stor de har laget en porsjon. Men som regel er den satt liten for å virke som det er mindre kh (tror jeg).

Det normale er pr 100 gr, men noen utenlanske opererer med pr servering.

Elin

Kanutten 29-04-12 19:20

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1340243)
Vis det er pr porsjon skal det også i samme slengen stå hvor mye en porsjon er, det variere hvor stor de har laget en porsjon. Men som regel er den satt liten for å virke som det er mindre kh (tror jeg).

Det normale er pr 100 gr, men noen utenlanske opererer med pr servering.

Elin

Det stemmer ikke... En porsjon varierer mye!

Som oftest oppgis energiinnholdet i pr 100 gram, men det trenger overhodet ikke være en porsjon.

Gerd 29-04-12 19:24

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa (Innlegg 1340233)
Har nettopp vært innpå Lavkarbohuset.no og bestillt noe mat derfra. Når jeg var inne leste jeg på beskrivelsen på pastaen man kunne kjøpe. Der stod det; kun 4,5g karbo pr porsjon!

Men hvor mye er en porsjon?

På denne pastaen er 50g en porsjon

Ekte pasta med kun 9% karbohydrater og hele 67% proteiner. Nå kan du spise pasta med god samvittighet. Dette er fusilli-utgaven, perfekt til pastasalater osv.



Inneholder:
Glutenmel, erteprotein, egg (20%), spelt, inulin fra sikorirot.
Tilberdning:
Kok opp vann, tilsett litt salt. Ha i pastaen, og la den fosskoke i 18 minutter.
1 pose inneholder 250 gram pasta.
Næringsinnhold pr 100 gram / pr porsjon 50 gram

Kalorier: 1542 KJ / 365 kcal 771 KJ / 182,5 kcal
Proteiner: 67 gram 33,5 gram
Karbohydrat: 9 gram 4,5 gram
Fett: 7 gram 3,5 gram

elien 29-04-12 22:01

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1340265)
Det stemmer ikke... En porsjon varierer mye!

Som oftest oppgis energiinnholdet i pr 100 gram, men det trenger overhodet ikke være en porsjon.


Jeg skrev jo det, at det variere. Å at det skal stå på pakken hvor stor den serveringen(les porsjon) er.

Elin

jvsandem 29-04-12 23:25

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1340401)
Jeg skrev jo det, at det variere. Å at det skal stå på pakken hvor stor den serveringen(les porsjon) er.

Elin

Og det står selvfølgelig både på pakken og på websiden, samt at det står hvor mye det er pr. 100 gram. :)

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

Echo 04-05-12 08:45

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1340401)
Jeg skrev jo det, at det variere. Å at det skal stå på pakken hvor stor den serveringen(les porsjon) er.

Elin

Jeg tror nok at når du skrev at det normale er pr 100 gram, så ble det oppfattet som at det var en porsjon som var 100 gram du mente og ikke pr 100 gram:D. Men hva vet vel jeg:engel_ikk

Momse 04-05-12 09:03

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Echo (Innlegg 1342623)
Jeg tror nok at når du skrev at det normale er pr 100 gram, så ble det oppfattet som at det var en porsjon som var 100 gram du mente og ikke pr 100 gram:D. Men hva vet vel jeg:engel_ikk

Jeg oppfattet det som hun skrev; pr 100 gram ;)

elien 04-05-12 10:00

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Echo (Innlegg 1342623)
Jeg tror nok at når du skrev at det normale er pr 100 gram, så ble det oppfattet som at det var en porsjon som var 100 gram du mente og ikke pr 100 gram:D. Men hva vet vel jeg:engel_ikk

Jeg har kanskje vanskelig for å ordlegge meg skritlig:confused:

Men jeg tror TS fikk svar på det som var spøsmålet:)

Elin

Echo 05-05-12 06:57

Sv: Hvor mye er 1 porsjon?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1342649)
Jeg har kanskje vanskelig for å ordlegge meg skritlig:confused:

Men jeg tror TS fikk svar på det som var spøsmålet:)

Elin

Jeg syns du ordla deg helt supert, men det var eneste måten jeg klarte å tolke det svaret du fikk på:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no