Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Verdens beste lavkarbo rundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238)

synsegulla 09-04-13 09:51

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg og min mann delte denne, ville prøve selv før jeg gav den til ungene. Det var akkurat nok til oss, ville doblet oppskriften om jeg skulle laget til ungene samt hatt mer mettende fyll da.

Chamomilla 09-04-13 09:53

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1436540)
har klart å få den med spiseproblemer til å spise mye rart i det siste:D)

:heia:
Tell me about it! Har TO som ikke vil bevege seg ut av høykarboverdenen og lever for mye på pasta og dets like...
Gjerne i annen tråd, f.eks. under "avdelingen for barn" eller pm. Please! :D

Imse 09-04-13 10:08

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla (Innlegg 1436564)
:heia:
Tell me about it! Har TO som ikke vil bevege seg ut av høykarboverdenen og lever for mye på pasta og dets like...
Gjerne i annen tråd, f.eks. under "avdelingen for barn" eller pm. Please! :D

Vet ikke hva som har skjedd, men jeg har i allefall fåt ham til å smake på hjemmelagede karbonader og sa ikke noe om at seibiffen var med mandelmel:lol: Men det er bare sånne glimt innimellom, kan gå et år til neste gang han tør å smake eller smaker på noe nytt. De som sier at det er bare å prøve og prøve har ikke møtt mine( jeg har en med knapp på magen og en til som er hysterisk redd ny mat og som faktisk kaster opp av å prøve feks blandet mat og vi har holdt på med tilvenning i 10 år..)

Dilly 09-04-13 19:13

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg tolker svarene deres slik at jeg skal doble oppskriften og kline utover et helt stekebrett i stekovnen, til pizza Det var noe slikt jeg tenkte.
I dag har vi spist kalde osterundstykker, og det var heller ingenting å si på dem. Alt i alt en super oppskrift.

Jean1986 09-04-13 19:58

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
God på smak, men mine blei flate og ikke rundstykkeaktig:) Kommer til å prøve det som pizzabunn neste gang:)

Engelen 09-04-13 20:06

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
De blir ganske flate. Jeg deler de ikke i to, men legger pålegget på toppen. De er ganske mektige med pålegg på og 1-2 rundstykker er mer enn nok til lunsj.

Imse 09-04-13 20:54

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Veldig god pizzabunn! Ungene likte bunnen!

Kan dog være greit å huske på at denne metter mye, som pizza blir det sykt MYE ost og energi. Jeg spiste en halv bunn med ost og skinke på, og det var hefitg mye:lol:

Dilly 09-04-13 21:12

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1436699)
Veldig god pizzabunn! Ungene likte bunnen!

Kan dog være greit å huske på at denne metter mye, som pizza blir det sykt MYE ost og energi. Jeg spiste en halv bunn med ost og skinke på, og det var hefitg mye:lol:

Hvordan laget du pizzabunnen? Mer deig, kjevlet/trykket ut under plast eller

Imse 09-04-13 21:29

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1436701)
Hvordan laget du pizzabunnen? Mer deig, kjevlet/trykket ut under plast eller

Jeg laget to porsjoner deig og laget 2 mindre pizzaer. Kjevlet ut under et oljet bakepapir. Forstekte i ca 12min på 200grader. Det ble igjen ca 1/2pizza når alle var mette.

Karrbis 09-04-13 21:42

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Kjempegode :p
Har bakt opp en ladning til reisemat. Vet ikke helt hvordan flymat man får servert på langdistanse - er iallfall greit å ha med noe lavkarbovennlig og mettende :)

Engelen 09-04-13 22:29

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Så gøy at så mange liker oppskriften.

Iflg diett.no inneholder hele røren:

2,6 gr karbohydrater
134,17 gr fett
112,77 gr protein

Moogie 09-04-13 23:15

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Herlighet! De er virkelig gode! Jeg fikk bare fem passelig store rundstykker, men de var imponerende! Skal definitivt bake flere slike :D takk for oppskrifta!

Inguz 10-04-13 01:03

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Har også laget disse i dag, men fordelte røra i 4 store muffinsformer og stekte litt ekstra. Har spist ett, og delte det da i fire tynne skiver (bunn, topp og to i midten) så jeg fikk mest mulig pålegg og minst mulig rundstykke.

Ellers var de veleidg gode!

Julie 10-04-13 01:20

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Bakte også disse nå nettopp og de er skikkelig gode, ja. :D Mulig det er fordi jeg spiser dem rett ute av ovnen, men de er litt fuktige inni, så skal se om jeg setter ned varmen litt neste gang og heller steker dem litt lengre. :)

Tiki 11-04-13 19:16

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Disse skal prøves. :-)

elien 12-04-13 10:04

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Disse var kjempe gode:p

Og jeg glemte et på benken en kveld, hadde ikke hjerte til å hive det
så jeg spiste det.
Og overraskelsen ble stor når det nesten smakte bede enn nystekt:eek:

Camomilla 12-04-13 14:49

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
*abbonere* :)

Tiki 12-04-13 16:12

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
De var goooode. :D Et problem, spiste opp alle :rolleyes:

Brukte raspa billighvitost, og den er litt salt, så neste gang dropper jeg å tilsette me salt.

Takk for oppskrift:blomster:

Imse 12-04-13 16:26

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Da burde du bli mett ja, om du åt alle på en gang;) Bare rundstykkene uten pålegg inneholder jo over 1200kalorier:lol:

Hva slags billig revet ost var det brukte? De fleste inneholder jo mass karber og er ikke en gang ekte ost, men et produkt av melk og vegetabilsk olje og bestrødd med potetmel..
Vi bruker vanlig ost fra for eksempel first price, Coop x-tra osv, disse er produsert av enten tine eller synnøve.

Tiki 12-04-13 17:01

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1437215)
Da burde du bli mett ja, om du åt alle på en gang;) Bare rundstykkene uten pålegg inneholder jo over 1200kalorier:lol:

Hva slags billig revet ost var det brukte? De fleste inneholder jo mass karber og er ikke en gang ekte ost, men et produkt av melk og vegetabilsk olje og bestrødd med potetmel..
Vi bruker vanlig ost fra for eksempel first price, Coop x-tra osv, disse er produsert av enten tine eller synnøve.

Ja sen frokost kombinert med lunch, men rimelig mett ja. Huff. :o Neste gang tror jeg jeg halverer oppskrifta. ;)

Det er som first prise og Coop x-tar jeg snakker om, men synes de passer best til smelteost o.l. Ikke på brødskiva.

elien 12-04-13 18:35

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg kjøper ost i stort på StorCash, nå kjøper jeg ikke den billigste de har
men den beste:D
Den heter Amerikan Style, og er en ferdig revet blanding av norvegia, cheddar og
mosarella.

Den bruker jeg til alt, å vis dere har mulighet så prøv denne:p

Imse 12-04-13 18:39

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1437218)
Ja sen frokost kombinert med lunch, men rimelig mett ja. Huff. :o Neste gang tror jeg jeg halverer oppskrifta. ;)

Det er som first prise og Coop x-tar jeg snakker om, men synes de passer best til smelteost o.l. Ikke på brødskiva.

Hver sin smak, men de billigostene i stor pakning er enten norvegia eller synnøve sin gulost, begge leverer oster pakket inn som coop, rema 1000 osv.

Kitt 12-04-13 22:19

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1437240)
Hver sin smak, men de billigostene i stor pakning er enten norvegia eller synnøve sin gulost, begge leverer oster pakket inn som coop, rema 1000 osv.

Tro meg, det er IKKE norvegia i hvert fall! Jeg har 3 ostespisere her i huset og de merker det med en gang om jeg prøver å gi dem noe annet enn norvegia!

Tiki 12-04-13 22:37

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1437283)
Tro meg, det er IKKE norvegia i hvert fall! Jeg har 3 ostespisere her i huset og de merker det med en gang om jeg prøver å gi dem noe annet enn norvegia!

Kjenner god forskjell her og. ;) men funker i mat og dom smeltet.

Inguz 15-04-13 02:58

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Haha, nei de selger IKKE flaggskipene sine til billigmerkene, men billigmerkene kjøper produksjon hos de store som lager produktvarianter til dem.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no