Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Verdens beste lavkarbo rundstykker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238)

Spinnerette 12-05-13 17:14

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Er hekta, jeg nå. Har i halvparten av majonesen fra oppskrifta, og bruker veldig lite ost på toppen. Bruker jarlsberg/norvegia-blanding, har i litt oregano og basilikum, og venter til de er helt avkjølt før jeg spiser, gjerne med hardkokt egg på. Helt fantastisk digg. Har fått de såppas tykke at jeg fint kan skjære de i to, men ikke på langt nær så flotte som Moogie! Gleder meg til å prøve disse til burgere :)

Moogie 13-05-13 00:32

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg strør ikke osten på toppen mere. Strør sosikker eller linfrø eller sesam som på bildet. Syns det blir best slikt :) Må ta bilder av pirogene mine neste gang. De spises så fort at jeg rekker ikke å ta bilder, hehe

Skautrollet 13-05-13 14:02

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Fantastisk gode rundstykker!
Jeg byttet litt av gulosten med taffelost, ble veldig godt med smør og skinke på.
Nesten enda bedre dagen etter, og tålte godt en tur i fryseren.

Dolsi 13-05-13 18:03

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Disse skal jeg bake i morgen. Junior har etterlyst både rundstykker og hamburger, og her kan jeg jo slå to fluer i en smekk :D

Kanutten 13-05-13 18:39

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.

Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi.

Dilly 13-05-13 20:20

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
3 Vedlegg
Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.

Moogie 13-05-13 21:50

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1442717)
Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.

Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi.

Jeg rasper fint. Da blir den ikke så synlig.

Marella77 14-05-13 00:37

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1442731)
Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.

Nam- nam :) Takk for at du la ut bilder! :)

Marella77 14-05-13 14:11

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1442762)
Jeg rasper fint. Da blir den ikke så synlig.

Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå ;)

Moogie 14-05-13 16:59

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1442835)
Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå ;)

har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?

Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk :)

Dolsi 14-05-13 18:34

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Bakte disse i dag. Fikk bare 5 rundstykker jeg da og de skal vi prøve oss på i kveld.
Hadde i bare halvparten av majonesen da jeg ikke vil ha majonessmak på dem.
Hvordan skal de oppbevares?

Moogie 14-05-13 21:12

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg har oppbevart disse både i kjøleskapet og på benken og prøvd å fryse de. Alt fungerer like greit :)

Marella77 15-05-13 00:13

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Moogie (Innlegg 1442858)
har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?

Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk :)

Tusen takk for svar. Det ble ikke til at jeg bakte i dag, men høgskole si i fra når jeg har prøvd ;)

Dietta 15-05-13 15:59

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1442911)
Tusen takk for svar. Det ble ikke til at jeg bakte i dag, men høgskole si i fra når jeg har prøvd ;)

Ha, ha. Autokorrekt er morsomt :lol:

Marella77 16-05-13 00:17

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1443005)
Ha, ha. Autokorrekt er morsomt :lol:

Haha!!! :)

Kuredu 16-05-13 09:18

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Nå er jeg så spent - har laget disse nå og de steker i ovnen! Gleder meg til å prøve :)

Kuredu 16-05-13 11:01

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Min mening: svært enkle å lage, gikk raskt og lettvint. Doblet røren og fikk 14 stk. Toppet noen av de med linfrø, solsikkefrø og gresskarfrø - delikat! De hevet seg en del i ovnen, men falt litt sammen igjen da de var ferdig stekt. Godt å ha pålegg på noe, synes kanskje de var litt svampete, men skal teste et til nå som de er avkjølt.

Absolutt noe jeg kan lage igjen.

Tusen takk for oppskrift!

Kanutten 16-05-13 17:25

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?

Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag. :p

Spinnerette 18-05-13 12:55

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1443230)
Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?

Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag. :p

Tipper majonesen gjør at disse ikke blir så eggete :)

Sanney 20-05-13 20:02

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...

Moogie 20-05-13 21:20

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1443715)
Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...

Jeg har veid min og mener å huske de var rundt 90 gr.

Sanney 20-05-13 21:23

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
woo! mål i gram! akkurat det jeg liker :)

Sanney 20-05-13 22:47

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
jeg fikk 4 stykker, ganske flate... men de ble brune og fine oppå etter ca 13 min, men svampete inni.. så jeg satte dem inn igjen på ganske lav varme i ca 10 min og det ble bedre. jeg brukte mozarella, mulig vanlig gulost blir bedre

monima 22-05-13 12:18

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Mmmm disse er så god:)

Gabi 22-05-13 17:37

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
 
Jeg har ikkenfiberhusk, blir det helt feil å bruke pofiber?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no