Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   LCHF (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=137)
-   -   LCHF frokosttråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47274)

Klara 26-08-11 10:47

LCHF frokosttråd
 
Frokost er det jeg synes er mest utfordrende på LCHF.

Her er tråden for oppskrifter, tips og spørsmål om frokost i LCHF-sjangeren!

Jabba 26-08-11 10:49

Sv: LCHF frokosttråd
 
Egg & bacon!

Klara 26-08-11 10:50

Sv: LCHF frokosttråd
 
Nå prøver jeg meg på Fiberrik med enten makrell i tomat og majones eller kremost på. Tidligere har jeg spist müsli med en fløteskvett, men det har ikke vært helt ideelt for meg. Antagelig litt for mye korn, selv om jeg har hatt mye nøtter og frø i.

forever*young 26-08-11 10:53

Sv: LCHF frokosttråd
 
jeg har hvertfall tenkt " å henge her inne " :D for jeg får aldri tatt meg selv hardt nok i nakken til bare å sette i gang!!! Har masse bøker i bokhylla jeg skumleser, masse penger kostet det også. Jeg er superflink i en uke eller tre, så blir jeg rett og slett lei hele greia! Ikke fordi jeg blir fristet eller sprekker, men jeg syns det blir så kjedelig!!! Så nå SKAL jeg gjennomføre det, for min egen del! Så da abbonerer jeg da på tråden :D

Foreløpig har det ikke blitt noen frokost... Men planen er å ta seg litt eggesalat hvertfall:)

Carisma 26-08-11 10:57

Sv: LCHF frokosttråd
 
Cottage cheese m bær og litt fløte er en klassiker.

Klara 26-08-11 11:01

Sv: LCHF frokosttråd
 
Hva i all verden er cottage fjerde?? :D

fiffi 26-08-11 11:03

Sv: LCHF frokosttråd
 
Cottage cheese, tyrkisk youghurt, kremfløte, bringebær, frø og nøtter.. mmmm...

Carisma 26-08-11 11:10

Sv: LCHF frokosttråd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1192445)
Hva i all verden er cottage fjerde?? :D

Hersens iPad autocorrect! :mad: :rolleyes: Cottage cheese.....

Jabba 26-08-11 11:13

Sv: LCHF frokosttråd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av carisma (Innlegg 1192472)
hersens ipad autocorrect! :mad: :rolleyes: Cottage cheese.....

*ler høyt*....

lillemeg88 26-08-11 14:45

Sv: LCHF frokosttråd
 
abonnerer på denne også jeg :D

VSB 26-08-11 16:18

Sv: LCHF frokosttråd
 
Nannahs knekkebrød med pålegg og smør. Men skal jeg unngå å være småsulten hele dagen, så må jeg ha stor frokost og mye fett!

vibsen 28-08-11 09:55

Sv: LCHF frokosttråd
 
Jeg spiser som regel en omelett med et egg og to eggeplommer, pluss det jeg måtte ha i kjøleskapet av sopp osv. I tillegg en del grønnsaker. I helgene lager jeg ofte nøttescones med ost fra Hexebergs bok eller Turids nøttebrød (http://www.ingridsblogg.no/?p=405864). Disse spiser jeg med godt pålegg.

Jeg kan ikke sise yoghurt med bær el til frokost, det er det måltidet i døgnet jeg reagerer dårligst på overvekt av kh. Jeg kan godt spise en del kh, men hvis jeg ikke samtidig har mye fett og proteiner, får jeg sug og blir sulten resten av dagen. Merkelige greier.

smgj 28-08-11 11:26

Sv: LCHF frokosttråd
 
Hva med ferdiglagde egg i frakk eller andre former for eggmuffins? Har ikke prøvd dem selv, men de høres geniale ut.

Kanutten 28-08-11 12:05

Sv: LCHF frokosttråd
 
Jeg laget dobbel porsjon med frokost i dag for å kunne ha med på jobb i morgen.

Jeg la først matpapir på benken. Oppå der danderte jeg salatblader slik at det ble omtrent middagstallerkenstørrelse. I stekepanna lå en omelett med ost oppå og koste seg. Da osten var smeltet tømte jeg omeletten opp ned over salatbladene slik at osten kom mot salaten. Dette for å liksom binde salaten til resten. Lot dette avkjøle og hadde deretter oppkuttet skinke, tomater, agurk, enda mer ost, salt og pepper, paprika og en dæsj rømme oppå omeletten. Med matpapiret surret jeg dette tett sammen til en wrap.

Deilig! :sikle:

Betha 29-08-11 21:08

Sv: LCHF frokosttråd
 
Sliter litt jeg også... Er ikke så glad i brød, men jaggu funker det til å stappe i seg på morran!!! Men her er noen av mine tips:

Eggemuffins: litt skinke ev. Bacon i bunnen av en muffinsform, hell over egg vispet med pepper, salt, fløte og annet du liker;-) legg en pepperoni forsiktig på toppen. Når muffinsene er nesten ferdig, legger du litt ost på toppen. Stekes på ca 170' i ca 10 min. Kan fint lages dagen før og spises kalde!!!!

I dag mekker jeg mandelrundstk. Med svært få karber (regnet ikke nøyaktig), gode men tror de er lette å spise seg lei av....

lillemeg88 29-08-11 23:26

Sv: LCHF frokosttråd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Betha (Innlegg 1195143)
Sliter litt jeg også... Er ikke så glad i brød, men jaggu funker det til å stappe i seg på morran!!! Men her er noen av mine tips:

Eggemuffins: litt skinke ev. Bacon i bunnen av en muffinsform, hell over egg vispet med pepper, salt, fløte og annet du liker;-) legg en pepperoni forsiktig på toppen. Når muffinsene er nesten ferdig, legger du litt ost på toppen. Stekes på ca 170' i ca 10 min. Kan fint lages dagen før og spises kalde!!!!

I dag mekker jeg mandelrundstk. Med svært få karber (regnet ikke nøyaktig), gode men tror de er lette å spise seg lei av....

de eggemuffinsene hørtes gode ut!! :sikle:

Plinoto 30-08-11 22:02

Sv: LCHF frokosttråd
 
Jeg har drukket en deilig smoothie de siste morgenene. Den har bestått av fløte, naturell yoghurt, egg, bær og cocosa. Aldeles nydelig og holder meg mett lenge.:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no