Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17991)

Clarissa 03-03-08 21:58

Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Jeg trodde at det var slik at når man er i ketose så brenner man fett og går ned i vekt, trodde at det var en fakta.

Men nå har jeg lest at det er alldeles ikke slik, men at noe kan stoppe vektnedgangen, og man må finne ut hva som er best for hver og en, f.eks noen har ikke godt av ost, eller nøtter, eller ditten eller datten, og at man må bare prøve seg frem og bla bla bla.

Jeg orker bare ikke et sånt oppleg nå, at jeg må finne ut av masse ting og prøve hva som funker.

Begynte slankeprosjektet i januar med å kutte kraftig ned på karboene. Den første måneden gikk bra. Men så skulle jeg ta det et steg videre, med denne ketolysekuren, og det har hittil hatt en negativ effekt, dvs i løpet av dise ukene har jeg lagt på meg en kilo.

Derfor så tror jeg at jeg skal bytte over til fedon eller lignende lavkarbogreie. Men føler jeg trenger litt råd her nå, i forhold til hvordan jeg gjør dette. Er redd for å fortsette å legge på meg, og miste motivasjonen helt. Håper noen kan komme med noen oppmuntringens ord.

Grovsnus 03-03-08 22:45

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd.
 
GI IKKE OPP CLARISSA.
Selv har jeg gått snart et 1/2 år, uten å ta av noe. Men jeg elsker maten.
Og prøver å kutte en ting ei ukes tid, hjelper ikke det så fortsetter jeg. Har gått ei uke uten kaffe- da var det ikke kaffe som hindra vekt nedgang. Så jeh kan trygt fortsette med den. Så nå blir det rømme og fløte som skal ut av dietten.
Men det er mulig Fedon eller noe annet passer deg bedre. Men prøv litt til.
Har du boka ? Teller du carbene? Rusler du en tur på en 1/2 time om dagen?
Prøv å noter det det du spiser-drikker-trimmer. Så legger du fram resultatet her på forumet. Mange kloke hoder som kan hjelpe deg.
Ha en fin dag Clarissa
Mvh Grovsnus

Homer Simpson 03-03-08 23:20

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Eller så kan du prøve en ukes tid med å kutte ut alt du er i tvil om du tåler eller ikke. Har nettopp gjort det selv. Når første uka er over introduserer du en og en "ny" matvare pr uke. Da ser du hva som funker.

Vet ikke om du har lest denne tråden (Den er laaang):

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15118

Romle 04-03-08 08:49

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
De vanligste fellene er vel fløte, ost og lightbrus, men noen reagerer på kaffe også.
Noen av de mere erfarte her inne kan sikkert komme med bedre råd enn meg, men de må se hva du spiser i løpet av dagen. Kan være at du spiser for lite fett også faktisk...
Synes ikke du skal gi opp enda. Gi det ut mars i hvert fall...
:klem:

Pearl 04-03-08 09:28

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Ikke så langt unna hva som skjedde med meg. Først gikk jeg ned 3 kilo og så opp igjen 2. Men jeg holdt ut fordi jeg så at jeg gikk ned i cm. Nå etter 2 måneder har også vektnedgangen begynt igjen. Hater å måtte innrømme det, men jeg tror det henger sammen med at jeg sluttet med kunstig søtstøff i tyggis og cola light.

Har du målt deg i cm? Er der mulig at vektøkningen din kan skyldes at du har fått mer muskler?

Nille 04-03-08 13:05

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Clarissa (Innlegg 414064)
Jeg trodde at det var slik at når man er i ketose så brenner man fett og går ned i vekt, trodde at det var en fakta.

Nei det er nok ikke slik det funker - for alle. Det finnes ingen fasit. Det er bare myndighetene får som påstår at EN ting er best for alle (deres måte). Men vi som har prøvd andre ting vet at forskjellige ting passer for forskjellige personer. Vi har alle forskjellig kjemi, og tåler forskjellige ting.

Sitat:

Men nå har jeg lest at det er alldeles ikke slik, men at noe kan stoppe vektnedgangen, og man må finne ut hva som er best for hver og en, f.eks noen har ikke godt av ost, eller nøtter, eller ditten eller datten, og at man må bare prøve seg frem og bla bla bla.

Jeg orker bare ikke et sånt oppleg nå, at jeg må finne ut av masse ting og prøve hva som funker.
Det er riktig at flere ting kan stoppe vektnedgangen (det har du fått tips om av andre her i tråden), og de varene som evt. hindrer din vektnedgang vil være de samme uansett om du følger ketolysekuren, Atkins, Fedon eller et annet lavkarbo opplegg. Det er matvarene du tilfører kroppen som gir resultatet. Ikke hva det står i boka at du får lov til å spise.... Hvis du ikker orker et opplegg og er villig til å gi det den tiden det tar å finne ut av hva DIN kropp tåler, er du jo like langt egentlig.....

Så lenge du ikke er undervektig, spiser etter reglene og ikke får i deg ting du ikke tåler KAN du ikke legge på deg av Ketolysekuren. Så enkelt er det.


Sitat:

Men så skulle jeg ta det et steg videre, med denne ketolysekuren, og det har hittil hatt en negativ effekt, dvs i løpet av dise ukene har jeg lagt på meg en kilo.
Som sagt er det ikke kuresn skyld at du har lagt på deg, det er hva du har spist......

Sitat:

Derfor så tror jeg at jeg skal bytte over til fedon eller lignende lavkarbogreie. Men føler jeg trenger litt råd her nå, i forhold til hvordan jeg gjør dette. Er redd for å fortsette å legge på meg, og miste motivasjonen helt. Håper noen kan komme med noen oppmuntringens ord.
For å bytte til en anne diett som skal funke må du også vite hva du/kroppen din tåler......

Det finnes inegen enkel ufeilbarlig metode....dessverre. Da hadde vi vært slanke alle sammen !

Clarissa 04-03-08 14:00

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Tusen takk for kloke svar og oppmuntringer!:)

Jeg har sett litt tilbake på hva jeg har spist i løpet av siste mnd, og må bare si at ok, jeg har nok spist mer enn 20g karber ved flere tilfeller. Noen ganger har det vært så mye som 30-40g. :o

Og det vil vel si at jeg har ikke vært i ketose hele tiden, og det er helt min egen feil at resultatene er så som de er. For jeg har faktiskt hivd innpå med fett så det holder (120-170g dagen). Og det er jo ikke bra når jeg samtidig har spist for mye karbo. :rodme:

Jeg har også spist masse proteiner, dvs 100-150g dag, og det er sikkert for mye (?).

Veier forresten 76 kg nå, og målet er ca 60kg, som jeg veide for to år siden, før jeg sluttet å røyke.....:_ohmy:

Nå skal jeg ta meg sammen :visemusklog passe på at karboene blir max 20g, så får vi se hva som skjer.

Jeg skal lage en dagsmeny for meg selv og legge den i ny tråd, og kjempefint hvis dere gidder å ta en titt på den og gi meg tips hvordan jeg evt bør justere den.

supha 04-03-08 14:03

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Det er kanskje lurt å bruke sånn program som regner ut karbo også. Der kan du legge inn det du spiser eller skal spise. Jeg har nettopp begynt med dette og bruker slikt program til å planlegge dagens meny. Får en veldig god oversikt føler jeg..

Ciss 04-03-08 14:16

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Tror dette kommer til å gå kjempefint, jeg! At du er ærlig med deg selv og tar ansvar fremfor å skylde på kuren er tøft gjort! Det er veldig lurt å skrive opp alt du spiser- i det minste en periode. På den måten blir du veldig bevisst på hva du spiser og det er ikke like moro å 'unne seg noe' nårdet må ned på papiret. Et dataprogram, slik supha foreslår er også lurt. Lykke til!! :klem:

Grovsnus 04-03-08 20:35

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Bare husk at for damer er "grensen " for carbo ca 15 g om dagen. men det er ikke noe problem hvis du holder det til blandet salat. jeg bruker å blande "7 sorter" som står kaldt. Så tar jeg det jeg trenger til hvert måltid. Og litt i en boks til lunch.
Til middag så hender det at salatblandingen havner på steikepanna.
Når det gjelder proteiner så trenger du vel ikke stort mere enn 1 g pr kg kroppsvekt. Med mindre du trener .
Mvh Grovsnus
ha en fin dag

supha 04-03-08 21:27

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus (Innlegg 414567)
Bare husk at for damer er "grensen " for carbo ca 15 g om dagen. men det er ikke noe problem hvis du holder det til blandet salat. jeg bruker å blande "7 sorter" som står kaldt. Så tar jeg det jeg trenger til hvert måltid. Og litt i en boks til lunch.
Til middag så hender det at salatblandingen havner på steikepanna.
Når det gjelder proteiner så trenger du vel ikke stort mere enn 1 g pr kg kroppsvekt. Med mindre du trener .
Mvh Grovsnus
ha en fin dag


uff ser at jeg spiser for mye proteiner. Nesten 100g. Jeg veier jo 80. Får prøve å bli flinkere..

Mjauritz 04-03-08 22:39

Sv: Tror jeg gir opp nå. Trenger virkelig råd
 
:hest:Stå på og ikke gi opp!!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no