Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Konfektkake (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51588)

frøken 03-04-12 19:12

Konfektkake
 
En høykarbokake jeg fikk oppskrift på av en god nabo er blitt til en perfekt lavkarbokake :p

Sjokoladekonfektkake

100 g 86 % sjokolade
100 g kokesjokolade fra sukkerfritt
250 g smør
Søtning:
Sukrin 40g, Splenda 3 ss, Flytende natreen 15 dr (smak deg frem)
7 medium egg

Sett ovnen på 175 grader. Smør en 24 form med smelta smør og strø med sukrinsukker
Smelt sjokolade, smør og søtning på svak varme under konstant røring. Avkjøl litt, rør inn eggeplommer.
Pisk eggehviter stive og bland de forsiktig inn i sjokoladeblandingen.

Ha 3/4 del av røra i forma. Stek på 175 grader i 30 min i nedre del av ovnen. Avkjøl minst 30 min. til den faller litt sammen. Hell resten av røra over som topping. Sett kaldt ca 12 timer og NYYYT

Dietta 03-04-12 19:40

Sv: konfektkake
 
Ååååååååååååååååååååååå........................... ...... :sikle::sikle::sikle::sikle::sikle:

Dietta 03-04-12 19:46

Sv: konfektkake
 
Jeg må spørre om noe jeg, så jeg ikke driter meg ut :o

Bruker du usalta smør eller vanlig meierismør ?
Har ikke kokesjokoladen fra sukkerfritt, men mener å huske at den er ganske lik 86 % på smak. Stemmer det ?
Jeg må finne et annet alternativ til den kokesjokoladen, tåler ikke maltitiol :o

frøken 03-04-12 19:49

Sv: konfektkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1325537)
Jeg må spørre om noe jeg, så jeg ikke driter meg ut :o

Bruker du usalta smør eller vanlig meierismør ?
Har ikke kokesjokoladen fra sukkerfritt, men mener å huske at den er ganske lik 86 % på smak. Stemmer det ?
Jeg må finne et annet alternativ til den kokesjokoladen, tåler ikke maltitiol :o

Hei.
Jeg bruker vanlig smør. Du kan helt sikkert erstatte sjokoladen med 86% eller 70%. Jeg ville kanskje tatt en blanding. Lykke til :)

Dietta 03-04-12 19:50

Sv: konfektkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frøken (Innlegg 1325539)
Hei.
Jeg bruker vanlig smør. Du kan helt sikkert erstatte sjokoladen med 86% eller 70%. Jeg ville kanskje tatt en blanding. Lykke til :)

Flott - tusen takk :blomster:

Imse 03-04-12 20:12

Sv: konfektkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1325537)
Jeg må spørre om noe jeg, så jeg ikke driter meg ut :o

Bruker du usalta smør eller vanlig meierismør ?
Har ikke kokesjokoladen fra sukkerfritt, men mener å huske at den er ganske lik 86 % på smak. Stemmer det ?
Jeg må finne et annet alternativ til den kokesjokoladen, tåler ikke maltitiol :o

Til sjokolade har jeg en fast regel, alltid salta smør, og gjerne en liten klype til med salt. Salt gjør at sjokoladen smaker enda mere i følge eksperter, og jeg synes det stemmer.

Jeg synes det er stor forskjell på freia sin 86% sjokolade og sukkerfritt sin, freia er ikke superduper kvalitet, men langt over sukkerfritt i smak.

Ta det du har i skapet, jeg vet det funker.

Dietta 03-04-12 20:30

Sv: konfektkake
 
Salt (og chili) + sjokolade = Yummi :D
Bruker bestanding vanlig meierismør når jeg baker, hvis oppskriften ikke sier usaltet, men av og til blir jeg usikker :confused:
Jepp, sjokolade har vi gjemt i skuffen, både 86 %, 70 % og mørk tagatosesjokolade, så da blir det konfektkake på gjestene på den laange fredagen :)

senka 03-04-12 23:14

Sv: Konfektkake
 
Det må være nydelig kake, elsker konfektkake :)Tusen takk for oppskrift;)

frøken 05-04-12 00:15

Sv: Konfektkake
 
Man kan sikkert bruke forskjellig søtning i denne, i orginaloppskrifta skal det være 225 g sukker. Man må bare smake seg frem.

Har lyst til å prøve med tagatose, hvis noen prøver det så si fra hvordan det smakte :)

Imse 05-04-12 08:22

Sv: Konfektkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frøken (Innlegg 1326011)
Man kan sikkert bruke forskjellig søtning i denne, i orginaloppskrifta skal det være 225 g sukker. Man må bare smake seg frem.

Har lyst til å prøve med tagatose, hvis noen prøver det så si fra hvordan det smakte :)

Jeg har oppskrift på en lignende kake og tagatesse fungerer veldig bra. Men man bør ikke steke den på for høy temperatur, ellers brenner den seg. Det står 160 g på esken med tagatesse, så jeg gjorde det her en dag, og kaka ble veldig bra.

frøken 05-04-12 12:08

Sv: Konfektkake
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1326027)
Jeg har oppskrift på en lignende kake og tagatesse fungerer veldig bra. Men man bør ikke steke den på for høy temperatur, ellers brenner den seg. Det står 160 g på esken med tagatesse, så jeg gjorde det her en dag, og kaka ble veldig bra.

Så Mariann hadde stekt muffins med tagatose på 180 grader, det gikk greit:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no